بهزاد، کیوان، علی و جهان که اعضای یک گروه فیلمسازی هستند برای ساخت فیلمی با موضوع مراسم سوگواری محلی از تهران به روستاهای کردنشین سیاهدره و شاهپورآباد در بخش دینور، دهستان حر در کرمانشاه میروند و در انتظار مرگ پیرزنی در حال احتضار میمانند. آنها برای شخصی به نام خانم گودرزی کار میکنند. روستاییان تصور میکنند که آنها برای یافتن گنج آمدهاند و بهزاد، تنها عضو گروه که چهره اش دیده میشود نیز بدش نمیآید که مردم چنین تصوری داشته باشند...
ندارد
ندارد
مستندهای تو این سبک و مخصوصا ایرانی عالین و آبروداری میکنن بنظرم تو سینمای بدردنخور ایران
بهترین بازیگر مرد: نوید محمدزاده برای "بدون تاریخ، بدون امضا" به کارگردانی وحید جلیلوند (ایران) جایزه که نوید محمدزاده اعجوبه سینما ایران در جشنواره ونیز برد..درود
باد ما را با خود خواهد برد \ یاد ما را در خود خواهد داشت \ آب ما را غرق خواهد کرد \ شهر ما را بغل خواهد کرد
خلاصه داستان غلط است ...مهندس عمران نبود و فیلمساز بود و بر سر بالین اقوامش نرفته بود... اصلا ای کاش خلاصه رو حذف کنید... این فیلم رو باید دید فقط بدون هیچ برداشت ذهنی...
شاهکار، برای من در کنار نمای نزدیک کیارستمی و مغول های کیمیاوی برترین فیلمای تاریخ سینمای ایرانن که دیدم.
از استاد میپرسن...آیا به خدا ایمان دارید؟\nبقول بودا :او که پرسید خطا کرد و او که پاسخ داد...\nبه خودتون اجازه ندید که در مورد اعتقادات فردی از کسی سوال بپرسید\nاین حق رو ندارید که ایمان به خدا رو پرسش کنید \nو من هم این حق رو ندارم که به شما پاسخ بدم\nچیزی که در کشور من به غلط عرف است.\nاستاد کیارستمی
فیلمی ÷یچیده در عین سادگی.. واقعا ادم را مدتها در فکر فرمیبره این فیلم
شاهکاری از نابغه ای با اصالت...
شاهکار پس از شاهکار.....
فیلم بسیار زیبا و مفهومی بود مثل اغلب کارای کبارستمی، فیلم با یک سوال در ذهن مخاطب شروع می شود که مخاطب می خواهد بفهمد افرادی که دنبالشان هست برای چه می خواهد! 30 دقیقه که از فیلم می گذر به این سوال پاسخ میدهد که برای خلاصی خود از زندگی است! اما با پاسخ به این سوال به جای اینکه مخاطب احساس ارضا بودن بکند بلله تشنه و تشته تر به دنبال بقیه داستان کشیده میشود و به نحوی مخاطب را به داستان میخکوب می کند.\nپلان ها با ضرافت خاصی در کنار هم چیده شده و فیلمنامه مانند تاروپود به هم تندیده شده است و پایان داستان را با ضربه فلسفی قشنگی تمام می کند. که مخاطب فقط مبهوت می مانند. این از آن دسته فیلم هاییست که لقمه حاضر را در دهان مخاطب قرار نمی دهد بلکه مخاطب را به فکر وا میدارد و فیلمی است که زود فراموش نمی شود و مخاطب حتی پس از پایان داستان در وجود خودش و در ذهنش داستان را دنبال می کند و تلاش می کند آخر قضیه را خودش خلق کند که یکی از نقاط قوت بسیار زیبای فیلم در همین است.
بهترین و مستقل ترین کارگردان ایران
محشر به تمام معنا...\nپایان فوق العاده مفهومی و زیبا...
فیلمای ایرانی شبیه همند ...
خلاصه داستان غلط است اصلاحش کنید..
کاش انقدر پشتوان سینمای هنری و کارگردانای مستقل ایران بودیم که هر سایتی میرفتیم حداقل آرشیو کارگردانای ایرانیش مثل کیارستمی یا سهراب شهید ثالثش کامل باشه . سایت ایرانی حمایت نکنه از سینمای هنری و مستقل ایرانی دیگه از بقیه چه انتظاری میره .
مارتین اسکورسیزی هم درباره کیارستمی گفته : من وقتی فیلمهای کیارستمی رو می بینم می فهمم هنوز سینما زندس ... کسی آیا هست که شاهکارهایی مثل : زندگی و دیگر هیچ ، زیر درختان زیتون ، خانه دوست کجاست ، کلوزآپ نمای نزدیک و تا حدودی طعم گیلاس رو ببینه و عاشق این عباس خان کیارستمی نشه :)
زبان فیلم فارسیه یا نه ؟؟؟
ممنون که فیلم های برجسته ی ایرانی رو هم میگذارید.به این روند ادامه بدید\n
آخر فيلم كه داره تموم ميشه ، بهزاد يه استخون رو ميندازه تو آب و فيلم با نشون دادن حركت استخون در مسير رودخونه تموم ميشه ، يه چيز مرده هم ميتونه با مسير آب حركت كنه شايد كيارستمي نميخواد مثل بقيه كارگردان هاي ايراني استخون توي رودخونه باشه
تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود؟! چرا؟ فیلم ایرانی و زیر 13 سال؟
با این فیلم کیارستمی زیاد ارتباط برقرار نکردم!خلاصه داستانم که نوشتین فک نکنم زیاد درست باشه البته
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه