فرانسه، سال ۱۹۴۲. «فیلیپ گربیر» یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه می باشد. او توسط یک خائن لو رفته است و در یک کمپ زندانی شده، با این حال تصمیم به فرار دارد...
ندارد
زیاد
باحال بود یادم وقتی بچه بودم این فیلم رو تو برنامه " هنر هفتم " دیدم فیلم فوق العاده زیبا
کاملا یک آرتگاسم،کارگردانی که با تصویر حرف میزنه تا با دیالوگ\nاز همون اوپنینگ فیلم که سربازان تمام صحنه را پر میکنند و مانع دیده شدن معماری فرانسه میشن که حس اشغال رو القا میکنه،تعلیق سکانس مضروب کردن سرباز و فرار فیلیپ،چهره ی مردد فرانسوا و در پس زمینه ی کاملا متضادش فیلیپ و ماتیلدای خشنود تا سکانس پایانی همه و همه تصاویرن که لب مطلب فیلمساز رو بیان میکنن\nفیلمی که سازمان ساخت ولی افراد رو پشت نقاب سازمان مخفی نکرد؛بلکه شخصیت ساخت،فکر و آرمان ساخت،باور و هدف رو در کارکترها جا داد و اونها رو بازیچه قرار داد.\nواقعا که ملویل بینظیره و این فیلم بهترین کارش از نظرم
شاهکار تمام عیار ژان پیر ملویل = ارتش سایه ها= این فیلم سراسر قدرت سینما را به رخ می کشاند \n\nارتش سایه ها یعنی قهرمانان اصیل و واقعی کشور فرانسه\nارتش سایه ها یعنی آدم هایی که بی هویتند ، فقیرند، در ترسند اما سرشار از امید و آرمانند.\nارتش سایه ها یعنی سایه های انتزاعی ای که تمام آرمان های اصیل انضمامی را درون خود به همراه دارند.\nارتش سایه ها یعنی جایی که خیانت، ترس، درک، احترام و تردید نسبت به یکدیگر تنها در تقطیع نگاه ها معنادار می شود.\nارتش سایه ها یعنی وحدت سایه های بی هویت شده، در درون کلیت با هویت یک ملت\nارتش سایه ها یعنی قدرت اراده، مردانی محکم ، زنانی با صلابت ، دارای غرور، اهل عمل و با احساساتی درونی شده\nارتش سایه ها یعنی اشغال فرانسه در پلان اول با کوچک جلوه دادن طاق پیروزی توسط رژه ی آلمانی ها در قاب تصویر\n\nنمی دانم چه بگویم در باب عظمت این فیلم، فیلمی که سراسر در باب ایثار، در باب قدرت اراده ، در باب آرمانی فراتر از هر هدفی، در باب انسان هایی که برای آرمان های خود حاضرند بدون چشم داشت و بی هویت کشته شوند اما هنوز نور امید را در قلب همگان روشن نگاه دارند.\n\nدر باب عظمت این فیلم همین جمله ی فیلیپ گاربیه را بس است:\nاو{ افسر آلمانی} «درباره ی توان پاهای من می داند و منتظر نمایش من است، من خودم را بیشتر زندانی اطمینان او می دانم تا زنجیر هایم»\n\nدر باب عظمت این فیلم این جمله ی بانو ماتیلد را بس است{ که بعد از هفته ها تحقیق و تفکر برای نفوذ به زندان آلمانی ها به خاطر نجات دوستش، به راحتی با جمله ای ساده، شکست خودش را اعلام می کند }\nپزشک آلمانی: «نمی توانم زندانی ای که در حال مرگ هست را اجازه ی انتقالش را بدهم». ماتیلد: «بله من این را گزارش می دهم»\n\n در باب عظمت این فیلم نگاه پایانی لوک ژاردیه، قبل از کشتن ماتیلد، را بس است چرا که اوج احترام، متانت و احساس قدردانی را نظاره گر هستید.\n\n...........\n
فضای فیلم فوق العاده بود. واقعا بعد از پیانسیت رومن پلانسکی بهترین فضاسازی که دیدم.
کارگردانی فیلم خوب بود..اما داستان و پیشرفتنش و وقایع خیلیییییییییی...نمیدونم...من اصلا نپسندیدم..ارتباط برقرار نکردم..به غیر از یه تیکه های خیلی کوتاهی که دوست داشتم بقیه اش به نظر من اصلا خوب نبود...خیلی سرسری همه چیز نشون داده شده بود . یه داستانه خیلی افتضاح نوشته شده رو یه کارگردان خوب کارگردانی کنه بله شما میبینید که فیلم خیلی خوش ساخته اما داستان ...به نظر من یه فیلم عالی باید همه چیزش عالی باشه.
نمره منتقدین: 99/100
بهترین فیلم ملویل و از بهترین ها در این سبک
من نمیدونم من داستانشو متوجه نشدم یا اینکه واقعا خوب ساخته نشده بود
وااااااااااااای !!!!! آخه این انصافــــــــــــه؟؟؟؟!!!!!! 99/100 آخه؟؟؟!!!! چرا انقدر این متا نامرده؟؟! می مُرد اون یه نمره رو هم میداد؟!
بهترین اثر ملویل
ارتش سایه‌ها در واقع از سردترین آثار تاریخ سینماست. سرمایی که نه تنها در تفکرات فیلمساز در استفاده از نور و رنگ، بلکه در روابط شخصیت‌ها به وضوح دیده میشود فیلم بطور شدیدی یه درگیری‌های احساسی و فکری در مخاطب ایجاد میکنه ملویل در ارتش سایه ها موفق شد، قدرتمندترین بیان سینمایی خود را به نمایش بذاره فیلم ساختار شکن از واپسین آثار موج نو فرانسه ارتش سایه ها یه لایه برداری دقیقی از درون یک گروه مقاومت رو نشون میده بصورت بسیار رو راست و صادقانه. این از اون فیلمهاست که حتما باید دیده بشه
10 از 10...در واقع کسی جرعت نداره به کارای ملویل زیر 10 بده
7/5 از 10 - ( هفت و نیم از ده )
نمیدونستم کجا باید این حرف رو میزدم ولی گفتم همینجا بگم سایت خیلی خوبتون اسم دو تا کارگردان بزرگ فرانسوئی رو کم داره لطفا هر چه زودتر کارهاشون رو تو سایت قرار بدبد یکی کلود شابرول و یکی ژاک ریوت خیلی ممنون میشم اگه ای کارو بکنین.
چرا دانلود نمیده\n
خیلی خوب..
این همه سور پرایزززززززززززززززززززززززززززز\nنوش جونتون حق اشتراک \nاین فیلم شاهکاره
توی این فیلم آلمانی ها رو خر فرض کردن.
کسی هست این فیلمو تحلیل کنه بدونم چطوریه؟؟؟
خیلی منتظرش بودیم. خدا خیرتون بده :-)
اصلا نپسندیدم.
یکی از خاطره انگیزترین ها به بهترین نحو ممکن فضای جامعه فرانسه رو نشون میده موسیقی فیلم هم خیلی با مضمون و فضای حاکم بر فیلم هماهنگی داره
بدون شک بهترین فیلم ملویل ، و یکی از زیباترین فیلم های موج نو سینما .
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه