Strangers on a Train Poster

Strangers on a Train 1951

7.9 Rating
133K
88
نمره منتقدین

«گاى» (گرينجر)، قهرمان تنيس، در قطار با مردى به نام «برونو» (واكر) آشنا مى ‏شود كه پيشنهاد عجيبى به او مى‏ دهد : «برونو» همسر «گاى» را بكشد و «گاى» هم در عوض پدر «برونو» را بكشد.

Alfred Hitchcock
نامزد 1 جایزه اسکار و 3 جایزه دیگر

سایر جزئیات

PG

ندارد

خیلی کم

1951-06-27
92 دقیقه
$1,200,000.00
$28,091.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
babakkhosravi12's avatar babakkhosravi12
7 سال پیش

هیچکاک اولین فیلم هایش در امریکا رو تحت قراردادش با دیوید سلزنیک ساخت ، قراردادی که به تولید شاهکار هایی مثل ربکا و طلسم شده و بدنام ختم شد . بن هکت فیلمنامه نویس مشهوری که او هم تحت قرارداد سلزنیک بود موقعی در مورد هیچکاک در یک نامه به سلزنیک نوشت : هیچکاک بی شک فیلمساز بزرگی ست به شرطی که یک نفر او را کنترل کند چون اگر هیچکاک رو به حال خودش رها کنیم تا ابد میخواهد فیلم هایی در مورد تعقیب و گریز بسازد فیلم هایی که به محض آغاز هر تماشاگری میتونه آخرش رو پیش بینی کنه.\nبن هکت کاملا حق داشت ، فیلم هایی که هیچکاک بدون نظارت یک تهیه کننده و به اختیار خودش ساخته بود یک تم اصلی داشت ؛ یک مرد بی گناه و از همه جا بی خبر به اشتباه متهم قتل میشه و از دست پلیس فرار میکنه و در راه فرار با دختر زیبایی آشنا میشه و در آخر فیلم بی گناهی ش به پلیس ثابت میشه و دست در دست دختر به سمت خوشبختی راهی میشه . تقریبا نیمی از فیلم های هیچکاک با همین تم تکراری و صد در صد قابل پیش بینی ساخته شده بودند که به چند نمونه که در ذهن دارم اشاره میکنم : قتل 1930 ، 39 پله 1935، the girl was young 1937 ,خرابکار 1942 ، طلسم شده 1945 ،stage fright 1950 ،بیگانگان در ترن 1951 , شمال از شمال غربی 1959 .\nو جالبه که تمام فیلم هایی که هیچکاک با این مضمون ساخت فیلم هایی بود که بدون کنترل یک نفر از بالا ساخته شدند .\nاین فیلم هم دقیقا جزو فیلم هایی ست که هیچکاک کاملا به اختیار خودش بود .

Sedigheabsangeref's avatar Sedigheabsangeref
7 سال پیش

چقدر زیبا بود این فیلم چقدر تعلیق بسیار محشری داشت\nهیچکاک کاری کرد که شما ارزو کنید هیچوقت مشهور نباشید درست همه چیز از جایی شروع شد که تنیس باز نا شهرت داشت\nتضاد حرف اول رو میزد در این فیلم\nشخصیت مشهور و ترسو و در مابل شخصیت عادی و با روحیات قوی

babakkhosravi12's avatar babakkhosravi12
7 سال پیش

جان دال بدون شک بدترین بازیگر تاریخ سینما بود . بازیگری که با بازی های مسخره خودش 2 تا از فیلم های استاد هیچکاک رو ضایع کرد ... این فیلم و فیلم طناب از شاهکار های بازیگری ایشون میباشند ...

meshkibaf1344's avatar meshkibaf1344
7 سال پیش

شاهکار حیرت انگیز دیگری از سلطان کارگردانی تاریخ سینما= سر آلفرد هیچکاک\n\nجدال خودآگاه و ناخودآگاه( جدال پس زمینه و پیش زمینه)\n\nبررسی فیلم بیگانگان در ترن\n\nکاری که هیچکاک در آن بی نهایت ماهر بود آن است که می توانست هر مدیوم دیگری را به مدیوم سینما تبدیل کند و این کاریست که نود ونه درصد کارگردانان سینما در تمام دنیا قادر نیستند انجام دهند و عموماً با همان مدیوم اصلی مثلاً روانشناسی وارد می شوند و یک دوربین را به آن اضافه می کنند و فکر می کنند این شد سینما.\n\nروش درست ساختن یک فیلم روانشناسانه ی دقیقو از همه مهمتر سینمایی را تنها بایستی از هیچکاک بزرگ یاد گرفت.یعنی هیچکاک در این فیلم دو شخصیت تام و تمام دارد که هر کدام با ویژگی های خاص خودشان کاملاً شخصیت می شوند و حالا که دو شخصیت تام دارد می تواند آن ها در نسبتی پیچیده قرار دهد و فیلم خود را در چندین سطح حرکت دهد و در میزانسن خودش هنر سیماییش را به تصویر بکشد. در اغاز فیلم هیچکاک با ریل هایی که یکی می شوند و پاههایی که به هم برخورد می کنند ایده ی بصری خوبی را به تصویر می کشد چرا که به شکلی زیبا به نحوی قرار است این دو شخص کاملاً متفاوت، همچون ریل ها یکی شوند و دو روی یک سکه شوند.\n\nدر همان قطار، برونو نشان می دهد که به اندازه ی کافی گای را می شناسد( که این بسیار مهم است چرا که برای تحلیلی که جلوتر می آید دست را باز می کند) و همچنین گای با جای گذاشتن فندکش به نحوی به خواسته ی برونو صحه می گذارد چرا که برای رسیدن به آنا مورتن باید سدی برداشته شود تا آن دو اسم روی فندک به هم برسند. اما این اینهمانی در سکانس جلوتر فیلم به طور ملموس خودش را نشان می دهد یعنی جایی که گای به شدت از دست همسرش ناراحت است و پشت تلفن به آنا می گوید که دوست دارد میریام را خفه کند و در همین حال در پیش زمینه انگار قطار این آرزو را با خود می برد و در پلان بعدی به دستان برونو همه چیز ختم می شود و انگار خواسته ی به بیان آمده ی گای به دستان برونو می رسد و ما دستان او را در حالت خفه کردن کسی نظاره گریم.\n\nخود برونو هم از مشکل عقده ی ادیپ رنج می برد که فروید درباره ی آن توضیح داده است اما در این فیلم هیچکاک این امر را می سازد و نه اینکه به طور مفروض باقی بماند بلکه از دیالوگ هایش بگیرد تا نقاشی ای که مادرش کشیده است و همچنین در میزانسن عالی ای که ما پشت تلفن در پیش زمینه برونو را داریم و در پس زمینه پدر و مادرش در باب او در حال جر وبحثند( که پدرش می گوید او به پزشک نیاز دارد اما مادرش از او دفاع می کند) همه ی اینها شخصیت برونو را می سازد و او را به ما نزدیک می کند.\nبه شبی که برونو قتل را انجام می دهد و پیش گای می آید دقت کنید که چقدر هیچکاک دقیق میزانسن ها را می گیرد. اول برونو با تحمیل خودش به گای او را از پیش زمینه به پس زمینه می آورد و در پلان های آغازین ما نرده ها را روی صورت برونو می بینیم که انگار او در حبس است اما با گفتگویی که بینشان صورت می گیرد برونو جنایت خود را بر دوش گای می اندازد و حالا نرده ها که چون میله های سلول زندانند او را محاصره می کنند و حالا او تحت فشار است و با آمدن پلیس هر دوی آنها در کنار هم قرار می گیرند و از حالا بخشی از یکدیگر می شوند.( فوق العاده است این سکانس)\n\nاز اینجا به بعد برونو در همه جا در پس زمینه، گای را تحت محاصره ی خود می گیرد و انگار به نحوی در مقام عذاب وجدان گای برمیخیزد چرا که او قتلی که گای خواهانش بوده است انجام داده اما خودش جرأتش را نداشته است. به تدریج برونو کم کم از پس زمینه به پیش زمینه می اید و سعی می کند به طور کامل گای را در محاصره ی خود قرار دهد و خود را به او تحمیل کند. از طرف دیگر گای تماماً به دنبال این است که از شر او خلاص شود و دوباره معصومیت خود را بازیابد.\n20 دقیقه ی پایانی فیلم حیرت انگیز است یعنی از طرفیما و گای می دانیم که برونو می خواهد چه کند و از طرف دیگر گای باید مسابقه ی خودش را تمام کند، هر چه بیشتر برونو به شهربازی نزدیک می شود سرعت تدوین هیچکاک در به تصویر کشیدن مسابقه ی تنیس، بیشتر می شود و عالی دلهره ی صحنه را با همین تندتر کردن ریتم فیلم به تماشاگر منتقل می کند.\nفکر می کنم همینقدر کفایت کند چون به هر حال نمی شود تمام جوانب فیلم را در اینجا توضیح داد.\n

i.m.a.music.cracker's avatar i.m.a.music.cracker
7 سال پیش

بخاط فیلم horrible bossess اومذم :))

arman6297's avatar arman6297
7 سال پیش

فیلم متوسطیه

koroshnazari's avatar koroshnazari
8 سال پیش

هیچکاک همیشه استاد

Firan58's avatar Firan58
8 سال پیش

هيچكاك مردي كه اسمش با سينما گره خورده ...\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n.

stingsteveborden8's avatar stingsteveborden8
8 سال پیش

تنها کارگردانی که از تمام آثارش لذت بردم

babakeshikaraj's avatar babakeshikaraj
8 سال پیش

فیلم قشنگی بود ولی شاهکار نبود ریتم داستان کند بود جذابیت کم یه جاهای فیلم حوصلت سر میره از استاد بیشتر از این انتظار میره و در حد فیلمای دیگش نبود.

Kfser32's avatar Kfser32
8 سال پیش

بازم یه شاهکار دیگه از هیچکاک کبیر ... حتما ببینید

علی منعمی's avatar علی منعمی
8 سال پیش

بعد از مدتی غرق شدن در فیلمهای بیخود بلکباستری، دیدن یک اثر فوق العاده از هیچکاک واقعا لذت بخش بود.\n\nدر دیدن این فیلم لحظه ای شک نکنید

edFRG334's avatar edFRG334
8 سال پیش

یکی دیگر از شاهکار های استاد ملسم سینما = استاد هیچکاک ... حتما ببیند که نصف عمرتون به فنا هست با ندیدن این شاهکار ...

aidin dadvar's avatar aidin dadvar
8 سال پیش

AJAB FILME JALEB VA HAYEJAN ANGIZI BOOD

saragomez371's avatar saragomez371
8 سال پیش

واقعا من موندم آخه چرا جز 250 فیلم هست- چیز خاصی نداشت فیلم !!!

sajjadsaboor's avatar sajjadsaboor
8 سال پیش

بهتر از هیچکاک داریم نه می خوام بدونم داریم به شخصه و با تمام عشقم به کوبریک بزرگ هیچکاک رو بزرگترین کارگردان تاریخ می دونم البته با یکم اختلاف نسبت به کوبریک عشقم.این دو بشر جدا از اینکه تو هالیوود کار کردن به نظرم کارهایی که دارن جلو هر آدمی بزاری به به به و چه چه می افته.افتخار سینمای دنیا یعنی آلفرد هیچکاک بزرگ...منتقدان هیچکاک رو هم که تو این سایت تشریف دارن رو هم دوست می دارم.

johnny9874563210's avatar johnny9874563210
8 سال پیش

بعد از دیدن فیلم دهنم تا 2 ساعت باز مونده بود !! از بس پیچ تو پیچ بود داستان

johnny9874563210's avatar johnny9874563210
8 سال پیش

در توصیف این شاهکار فقط میتوان گفت : مادر ژانر جنایی-معمایی هست این اثر ...

احسان ظهوری's avatar احسان ظهوری
10 سال پیش

شخصیت منفی فیلم خیلی آدم باحالیه . من که خوشم اومد

ha.taghizadeh90's avatar ha.taghizadeh90
10 سال پیش

اصلا خوب نبود چون پیشروی داستان بر مبنای هیچ بود. از مسخره ترین فیلم های معمایی-جنایی که تا حالا دیدم. حیف این جایگاه

mohammed.ziaazizi's avatar mohammed.ziaazizi
10 سال پیش

زیبا بود

masoodmahmoodvand's avatar masoodmahmoodvand
10 سال پیش

هیچکاک بزرگترین کارگردان کل دوران همچون کروساوا وبرگمان

fafajojo63's avatar fafajojo63
10 سال پیش

بیگانگان در قطار.باز هم ژانر جنایی و خلق اثر زیببایی از استاد هیچکاک.