داستان كپي برابر اصل درباره نويسنده اي می باشد كه كتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او براي انجام مصاحبه مطبوعاتي به فلورانس آمده و عنوان مي كند ايده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زني كه صاحب يك گالري آنتيك است، آشنا مي شود و ...
ندارد
ندارد
فیلم, یک درام ساده با کاراکتر های ساده است... و دیالوگ محور\n
----- امتیازم 6
فیلم متوسط
گاهی تمایز یک شاهکار با بقیه در نهایت سادگی اون شاهکار هست .\nآن چه کپی برابر اصل رو شاهکار میکنه اینه که هر کسی حس و حال خودش و از این شاهکار میگیره .\nاین فیلم نه دیالوگه نه لوکیشن ، مثل استامینوفن هست تو هر فردی یجایی و تسکین میده .\n\nمن لذت بردم ، شاید برای کسانی که سلیقشون فقط ژانر سرگرم کننده هست جذابیتی نداشته باشه .
نصف آخرش محشره.
اصغر فرهادی خطاب به کیارستمی: \nآقای کیارستمی عزیزم\nتو اگر در تپش باغ خدا را دیدی همت کن و بگو ماهی‌ها حوضشان بی‌آب است.\n
نمایی دور از کیارستمی و مخاطب وی ، فیلمی که به تعالی تکیه میزند . فیلمی برای پس از نمای نزدیک ، ادامه ی مسیر طبیعت ، اثری جهان وطنانه از انسانی که هیچگاه کشف هویت نکرد
نمایی دور از close up
سلطان درگذشت
عباس کیارستمی، کارگردان شهیر ایرانی در پاریس درگذشت.
روحش شاد باشد
روحه استاد شاد!
راستش من چیز دندونگیری ندیدم این فیل رو. فقط یه سری دیالوگ کلیشه ای بود. همین. مکان فیلمبرداری اما زیبا بود. چی داره که به این فیلم میگویید شاهکار!؟ شاید من نتونستم ببینم و بفهمم؟!
همانند ادم ساده ای این فیلم رو با تمام پیچیگی هاش دو دو دو دوست داشتم.
کار عباس خودمونه که
روزنامه لوموند : این فیلم (کپی برابر اصل) انقلابی در تاریخ سینماست.
ژان لوک گدار: سینما با گریفیث آغاز میشود و با کیارستمی به پایان میرسد
با نظر kaizer45 موافقم. فیلم تا حد زیادی ممکنه مخاطب رو یاد سه گانه (...Before ) بندازه. فیلم در عین سادگی پیچیدگی خاص خودش رو داره که این باعث میشه نه تنها دیدن این فیلم ساده با دیالوگهای فراوان و پلان های بعضا بلند، خسته کننده نباشه بلکه باعث بشه مخاطب رو مجبور به ریزبینی، دقت در دیالوگ ها و فکر کردن کنه. فکر کردن در مورد اینکه نیمه ابتدایی فیلم حقیقت داره یا نیمه دوم اون. اسمی که هوشمندانه برای فیلم انتخاب شده ، جهان بینی کاراکتر مرد و زن و دیالوگ های هوشمندانه ای که برای آنها نوشته شده باعث میشه مخاطب با خودش فکر کنه و کلنجار بره تا حقیقت فیلم رو درک کنه و این هوشمندی کیارستمی کاربلد رو می رسونه و جایی از فیلم دیالوگی هست که میگه "اون شی نیست که مهمه برداشت تو از اون مهمه" . فیلم دکوپاژ استادانه کیارستمی رو داره ، بازی ها به شدت خوب اجرا شده و ژولیت بینوش و ویلیام شیمل ارتباط خیلی خوبی رو با هم برقرار کردن. مخصوصا پلان های بینوش در مقابل دوربین و رو به مخاطب باعث میشه مخاطب خودش رو به عنوان کاراکتر درون فیلم ببینه. من به شخصه از دیدن این فیلم لذت بردم.
تو سبک سری Before Sunset با همون تم همیشگی کیا رستمی
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه