Le Samouraï Poster

Le Samouraï 1967

GP
105 دقیقه
8 Rating
51K

«جف کاستلو» ( آلن دلون )، آدم کش حرفه اي و تنهايي است که روزي در حين انجام قراردادي، زن پيانيستي ( کتی رزيه ) او را مي بيند. قانون آدم کش ها حکم مي کند که شاهد را نيز بکشند، اما...

Jean-Pierre Melville
برنده 1 جایزه و نامزد 13 جایزه دیگر

سایر جزئیات

GP

ندارد

خیلی کم

1967-10-25
105 دقیقه
$39,481.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
muggins_bs's avatar muggins_bs
1 سال پیش

اگه این فیلم قشنگ نیس پس چه فیلمی خوبه؟عالیه این فیلم نبینین ضررش باخودتون

ha.taghizadeh90's avatar ha.taghizadeh90
1 سال پیش

توقع بیشتری داشتم

alixxamadeo's avatar alixxamadeo
7 سال پیش

در این که این فیلم ، سینماست و به زبان تصویر سخن میگوید حرفی نیست ، ولی وقتی میخواهیم به این زبان سخن بگوییم باید کامل و بی نقص باشیم ، مخصوصاً در سکانس ها یا تصاویری که داستان یا مضمون رو پیش میبرن ؛ این همه تعریف و تمجید از این فیلم در این صفحه شده اون هم از طرف کسانی که سینما رو بلدن و اگر چنین اشتباهی رو یکی از کارگردانان تازه کار میکرد چشمش رو در می آوردن ( البته با عرض احترام و معذرت از تمام این افراد ، اصلاً قصد بی احترامی ندارم) : \n1. در سکانسی که قرار است بلوندی پول جف رو بده و به جاش اسلحه میکشه ، چرا اسلحش رو درست در یک قدمی و در شکم جف میکشه ؛ آیا نمیتونست قبل از رسیدن جف به یک قدمیش این کار رو بکنه ، آیا نمیتونست پول جف رو بده و از پشت سر به جف شلیک کنه؟\n2. سکانس کار گذاشتن میکروفن ، واقعاً در خانه یا اتاقی این چنین جایی بهتر و معقول تر از لب پنجره نبود ، شاید بگید برای اینکه برای مخابره میکروفن های قدیمی باید نزدیک پنجره یا یه همچین جایی باشن ، خوب اونوقت اولین یا یکی از اولین جاهایی که جف باید میگشت دور و بر پنجره می بود.\n3. یارو بلوندی (با توجه به سکانسی که در توضیح شماره 1 گفتم و در آنجا فرض بر ناشی بودن طرف میگذاریم) در خانه یِ جف باز اسلحه رو میکنه تو دماغ جف ، چرا؟\n4. اصلی ترین و مهمترین گاف یا کند ذهنی ؛ در سکانس آخر با توجه به خالی بودن اسلحه یِ جف ، اگر شما چنین پلیسی با چنین پشتکاری میشدید به زن پیانیست مضنون نمیشدید؟ جف با اسلحه یِ خالی میرود چون از خودش مطمئن نیست؟ فیلمساز چاره ای جز این ندارد برای نمایش هاراگیری جف؟(این چاره نداشتن فیلمساز که به ما مربوط نمیشود) جف نمیتوانست با اسلحه یِ پر برود و به زن شلیک نکند و از او رفع اتهام کند؟ \n\nفیلمساز تمام این موارد رو نیاز داره تا داستانش رو پیش ببره و این یعنی نابلدی یا بهتر بگم نابخردی.\n\nبه اینها میگن گاف ، بسیار دیگری بود که من نشمردم ، آیا باز فکر میکنید فیلمی با این تعداد گاف باز فیلم شاهکاری است، من که فکر نمیکنم ، این فیلم فیلم متوسطی است البته با ویژگی استفاده از زبان تصویر ؛ البته این شکل موارد در فیلم مطرح دیگر این عزیز هم تو ذوق میزنه.

meshkibaf1344's avatar meshkibaf1344
7 سال پیش

آیین سامورایی، ارباب ،وظیفه ، شرافت، دِین، تنهایی = هاراگیری\n\nچنین شخصی با این صفات یعنی زندگی کردن در تناقض محض\nتناقضی که تنها با اجرای هاراکیری در نهایت برطرف خواهد شد\nمرگ سامورایی شاید تنها نوعی از مرگ باشد که تماماً پیروزیست و این خود تناقضه\nیک سامورایی تنها زمانی می میرد که قانون بی قانونی درون خودش آن حکم را صادر کند\nهیچکس تنهایی یک سامورایی را ندارد مگر ببری در جنگل\n\nاگر دوربین همیشه محطاط و با طمانینه و همچنین جسور ملویل در سکانس آغازین فیلم، تنهایی سامورایی را بر هم نمی زند و سعی می کند از دور او را به تصویر بکشد و گاهی از او بگریزد، نشان از این امر دارد که او می داند چه شخصیتی را به تصویر کشیده است و همچنین می داند که هیچگاه نباید تنهایی یک سامورایی را بر هم زد. ملویل با دوربین خود و طراحی صحنه و نوع استفاده ای که از نور در این فیلم می کند، در واقع خود را همرنگ یک سامورایی می کند یا به عبارتی دیگر، ساختار این فیلم ملویل بر اساس قانون و سبک زندگی یک سامورایی طراحی شده است.\n\nیک سامورایی باید خدمتگزار ارباب خود باشد اما صفات دیگرش او را به نوعی از پیچیدگی سوق می دهد که او را ملزم می کند که تنهایی را و همچنین زندگی بدون هیچ گونه ارتباط عاطفی ای را برگزیند،تا از به دام افتادن در تناقض نوع زندگی خاصش در امان باشد. اما جف کاستلو به دلیل در دردسر نیفتادن جین از یک طرف و همچنین دِینی که به والری پیدا می کند، باعث می شود در روز موعود دو صفت شرافت و اخلاق سامورایی بر صفت وظیفه اش در قبال انجام حکم ارباب، بچربد و در سکانسی استثنایی، خودش را در دامی بیاندازد که هاراکیری به اجرا رسد و شرافت خودش را حفظ کند و همانطور که خود گفت: او هیچ گاه نمی بازد حتی اگر به قتل برسد چون مرگ سامورایی معنای متفاوتی را حمل می کند.\n\nشاهکار دیگری از یکی از استادان مسلم سینمای فرانسه همراه با بازی درخشان آلن دلون\n

fardad.mehrabi's avatar fardad.mehrabi
7 سال پیش

فیلمی بسیار زیبا و ارزشمند که تاریخ به خودش دیده

pooria.babayi's avatar pooria.babayi
7 سال پیش

درام خیلی خوبی بود.گرچه قدیمی هست الان رو دستش جنایی زیاده ولی جزء خوب ها بود.

mahdikohansal1394's avatar mahdikohansal1394
8 سال پیش

استاد ژان پیر ملویل .....\n15 دقیقه ی ابتدای فیلم بدون دیالوگ!!! به قول جان وو تصور فیلمی کاملتر از سامورایی کار خیلی سختیه!!!!

kamalkiani's avatar kamalkiani
8 سال پیش

تاثیری که این فیلم بر سینمای گنگستری - پلیسی گذاشت کم از تاثیر ارتباط فرانسوی و هری کثیف نیست سه دهه بعد وقتی لوک بسون همین شخصیت قاتل منزوی و خاموش رو در فیلم حرفه ای به تصویر کشید خیلی از طرفداران فیلم اصلا به یاد نداشتند که لئون این فیلم رونوشتی تقریبا تکراری از شخصیت جف کاستلو بود سینمای امروز و بسیاری از شاهکارهای ژانر گنگستری - پلیسی بسیار به این مرد (ملویل) مدیون هستند روحت شاد استاد بی بدیل سینما

aidin dadvar's avatar aidin dadvar
8 سال پیش

hamishe jazab va khoshtipaghaye delon ba in filmesh hamaro be khodesh khire kard .

yosofhi's avatar yosofhi
8 سال پیش

فوق العاده زیبا.هر که هیتمن بازی کرده باشه میفهمه که هیتمن رو از این شخصیت کپی زدن.9از10

timpierre1's avatar timpierre1
8 سال پیش

فیلمی عالی و ماندگار که با بازی فوق العاده آلن دلن و کارگردانی خیلی خوب ملویل خاطره انگیز خواهد شد . واقعا دلن در هیچ فیلمی به خوبی این فیلم بازی نکرده .

mahla.abroft's avatar mahla.abroft
8 سال پیش

امتیاز من به این فیلم ۱۰۰۰۰۰۰از ۱۰.........وای آلن دلون شاهکار بووووود....دیدنش رو به همه کسانی که حتی از این سبک فیلما خوششون نمیاد توصیه اکید میکنم

lida's avatar lida
8 سال پیش

این فیلم مگه جز 250 فیلم برتر نبود؟ پس چرا دگ نیست؟ :( گگگگ

puriamonster13's avatar puriamonster13
8 سال پیش

از نظر من کسایی که از این فیلم خوششون نیومده دلیلشون فقط این سه تاس = 1. یا نقد فیلم رو نخوندن \n2. یا نفهمیدن چرا با تفنگ خالی میره پیش پیانیسته 3. یا با آلن دلون پدر کشتگی داشتن !!!

puriamonster13's avatar puriamonster13
8 سال پیش

به عنوان یک سامورایی وظیفه خودم دونستم تشکر کنم. . . \n(الکی مثلا اول من نامزد گرفتن این نقش بودم. . .)

puriamonster13's avatar puriamonster13
8 سال پیش

خیلی سپاس گذارم از جناب\n آقای bandeh 2112 و جاب آقای boy queen واقعا بعد از جواب شما این فیلم برام حذاب تر شد مرسی دوست ان ... البته میبخشید دیر جواب دادم بازم تشکر.

mgholami's avatar mgholami
8 سال پیش

تمامی آثار ملویل فوق‌العاده هستن. در ضمن فیلمبردار تمام فیلمها هانری دکا ست . جایی خونده بودم اتاق جف کاستلو قسمتی از خانه خود ملویل بوده...

abbasabbath's avatar abbasabbath
8 سال پیش

ای کاش به این شاهکار امتیاز 9 رو میدادم.\nشاید خیلی ها بگن چرا فیلم اینقدر کم دیالوگه؟؟؟ خب با وجود بازی زیر پوستی آلن دلون و طراحی صحنه ی فوق العاده و فضاسازی بی نظیر کارگردان اصلا نیازی به دیالوگ نبود.\nبا شروع فیلم و تماشای سکانس اول (تنهایی جف کاستلو و سیگار کشیدنش روی تخت) فهمیدم که قرار یه شاهکار ببینم و همینطور هم شد.\nدرود بر آلن دلون و ژان پیر ملویل بزرگ.

puriamonster13's avatar puriamonster13
8 سال پیش

اگه بعد از دیدن فیلم \nدوست داشتید لذت بیشتری از فیلم ببرید !!! برید تو سایت آدم برفی ها و نقدش رو ببینید مخصوصا اگر در مورد سکانس آخر سوال براتون بوجود اومده.

con_artistico_vivir's avatar con_artistico_vivir
9 سال پیش

فیلمهایی که تحت تاثیر سینمای نوار مخصوصا این فیلم ساخته شدن در دو دهه گذشته، فیلمهایی به مراتب بهتر از این اثر هستن. هرچند اعتقاد دارم سامورایی فیلم بسیار خوبی هست، اما از بستر سینما اگر بخوایم نگاه کنیم ایراداتی از لحاظ تکنیکی و حتی فیلمنامه داره که عشاق سینما و این فیلم، یا نمیبینن یا از وجودشون چشم پوشی میکنن. \n6.5 از 10

hani3437's avatar hani3437
9 سال پیش

فیلمهای الن دلون یعنی صدای خسروخسروشاهی ویک موسیقی نوستالزیک که موبه تن ادم راست می کنه دیوونتم الن دلون رویایی