"اوا"، "اینگرید" و "بیبی" سه مادری هستند که در یک زایشگاه بستری شده اند. در طول یک دوره چند روزه آنها داستان زندگی خود را برای یکدیگر تعریف کرده و تصمیم می گیرند نوزادان خود را نگه دارند یا سرپرستی آنرا به دیگران واگذار کنند...
*همه ی اثار استاد برگمان شاهکارند*
یادداشتی بر فیلم در آستانه ی زندگی برگمان\n\nاین فیلم جزء ضعیف ترین کارهای برگمان است و فرسنگ ها با آثاری چون فانی و الکساندر، ساراباند، فریادها و نجواها،توت فرنگی های وحشی، پرسونا و نورزمستانی و..... فاصله دارد. در این فیلم برگمان به طور کامل هیچ کاری نمی تونه با سینما انجام بده و تماماً یک اثر سطحی و فاقد ارزش سینمایی است.\n\nبرگمان در این اثرش هیچ ایده ی تصویری و سینمایی را به تصویر نمی کشد و تماماً دیالوگ ها به طور مستقیم با تماشاگر ارتباط برقرار می کنند( که البته در آن هم به ساده ترین شکل ممکن عمل می کند) بدون آنکه نه فضای اثر و نه شخصیت پردازی رخ داده باشد بلکه انگار برگمان نوع جهان بینی خودش را به فیلم به طور مستقل، تحمیل کرده است و اگر دیالوگ ها را فاکتور بگیرید، هیچ چیزی از این فیلم باقی نمی ماند. کارگردانی به طور کامل غایب است و این در صورتی است که به لحاظ تنها فن کارگردانی به اعتقاد من ایشان جزء 5 کارگردان بزرگ تاریخ سینماست.\n\nاین اثر به طور کامل فاقد کمپوزیسیون هنری و سینمایی است.\n
جایزه بهترین کارگردانی کن رو برگمان بخاطر این فیلم تصاحب کرد
برگمن خدای سینما
https://cafebazaar.ir/app/Guess.Movie/ اگه فیلم باز هستید این بازی را حتم انجام بدید.
آستانه زندگی (عنوان اصلی سوئدی: Nära livet) فیلمی به کارگردانی اینگمار برگمان فقید است که در انگلستان با نام So Close to Life و در امریکا با نام Brink of Life اکران شد. بعدها اینگمار برگمان درباره فیلم گفته بود: امروز این فیلم به نظرم متوسط است که البته برای زمان خودش خوب بود، اما بعد از این فیلم که فیلمبرداری آن 7 هفته طول کشید هرگز از این تعداد بازیگر زن در فیلم دیگری استفاده نمی کنم ...\n\nاین فیلم نقدهای مختلفی را به دنبال داشت و البته توانست از جشنواره فیلم کن (1958) برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان و نامزد دریافت نخل طلا شود.
به به برگمان كبير!
این فیلم بعد از سال 1957 که اوج سینمای برگمان بود ساخته شد. به نظر میاد که برگمان در واقع خواسته کار سبکی رو انجام بده.اول اینکه فیلم کلا در لوکیشن زایشگاه انجام شد و از این لحاظ پروداکشن راحتی داشته.صحنه شروع فیلم با باز شدن در زایشگاه و صحنه اخر با خروج یک زن بسته می شود.\n\nدوم اینکه بعد از موفقیت دو فیلم مهر هفتم و توت فرنگی های وحشی که نویسنده هر دو فیلم، برگمان بود این فیلم رو بر اساس فیلمنامه ایساکسون نوشت.\nبه نظر می آید بعد از پرداختن به موضوع مرگ در مهر هفتم و گذر زندگی در توت فرنگیهای وحشی، در این فیلم به زایش و آغاز زندگی پرداخته.\n\nترجمه دقیق brink یعنی در آستانه موقعیت جدید و هیجان برانگیز بودن. پس می شود در آستانه زندگی چون هم لوکیشن فیلم زایشگاست و هم اینکه زندگی هر سه زن بعد از خروج از اینجا در آستانه تغییر قرار میگیرد.\n\nاین فیلم روایت سه زن است که دز اتاقی در زایشگاه بستری هستند:\n\nیکی زنی که با خونریزی و ناراحتی به بخش می آید که در واقع بچه اش سقط شده.زنی که برای مادر شدن تردید به دل داشته و بعد می بینیم که شوهرش همچنین است. دچار تلاطم روحی میشود و همسرش را هم درگیر میکند.\n\nدخترکی که نامشروع باردار شده، از خانواده طرد شده و با این وجود دل از نوزاد نمی کند.\n\nزنی دیگر که شاد و سرزنده است و بی قرار دیدن فرزندش به همراه همسری که عاشقانه همدیگر را دوست دارند.\n\nاما در نهایت کدام فرزند و کدام مادر رستگار می شود و در خروج از این محل زایش و آغار، در مسیر درست زندگی قرار می گیرد؟\n\nبازی بازیگران بسیار خوب و گیراست بخصوص اوا دالبک در صحنه زایمان که بسیار درخشان از کار درآمده.\n\nالبته خود برگمان این فیلم را متوسط و کمی سست توصیف کرده و گفته بعد از آن هرگز از این تعداد زن بازیگر در فیلم استفاده نکرده.
با خوندن خلاصه داستان و نام برگمان 100% میره واسه دیدن
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه