« فيليپ مارلو » ( بوگارت )، كارآگاه خصوصى، مأمور میشود تا درباره ى حق السكوت بگيرى كه عكسهاى نامناسبى از دختر يك ژنرال بازنشسته و ثروتمند در اختيار دارد، تحقيق كند...
ندارد
خیلی کم
ما که آخرش نفهمیدیم کی به کیه چی به چیه ولی خوب و جالب بود
اثر زیبایی بود. ولی قبل از دیدن، تعریف بهتری ازش شنیده بودم. 7/10
عالی بود
فیلیپ مارلو،فقط فلیپ مارلوی الیوت گولد!
یکی از نوارهای بی نظیر تاریخ سینما بر اساس داستانی از ریموند چندلر و با بازی های زیبا البته پیچیده بودن بیش از حد داستان فیلم لحظاتی بیننده رو گیج میکنه تا جایی که حتی خود جک وارنر رییس کمپانی برادران وارنر در مورد این فیلم گفته بود که : خود من هم از داستان این فیلم سر در نیاوردم .
عالیه 9
خواب ابدی، فیلم نوآری به کارگردانی هاوارد هاکس با فیلمنامه ای پیچیده.\nاما جدا از پیچیدگی اصل داستان (کتابی به همین نام از ریموند چندلر)، بخش های مبهمی هم در این فیلم وجود دارد.\nمثل انگیزه شخصیت Carol Lundgrun برای قتل Joe Brody و دلیل حضور شخصیت Carmen Sternwood در خانه Geiger و ماجرای عکس های مستهجن.\nدلیل این ابهامات سانسورهای اعمال شده بر فیلمنامه (خودسانسوری فیلمنامه نویسان) و همیچنین بر فیلم برای نمایش عمومی بود. این سانسورها طبق قوانین هیس (Hays Code) طی سال های 1930 تا 1968 بر فیلم ها اعمال می شدند.\nانگیزه شخصیت Carol Lundgrun برای قتل: در کتاب، شخصیت Geiger همجنسگرا و دارای رابطه با Carol Lundgrun بود که طبق قانون هیس در مورد نمایش همجنسگرایی باید سانسور می شد.\nدلیل حضور شخصیت Carmen Sternwood در خانه Geiger: در کتاب، Geiger کسی است که عکس های پورنوگرافی می گیرد و وقتی شخصیت فیلیپ مارلو او را پیدا می کند او برهنه است. اما در فیلم اشاره ای به پورنوگرافی نمی شود و شخصیت Carmen Sternwood هم با لباسی چینی رو مبل نشسته است.
این فیلم ورژن اصلیش 116 دقیقه است لطفا اونم بذارید
خواب ابدی یا خواب بزرگ (به انگلیسی: The Big Sleep) فیلمی نوآر در سبک جنایی با کارگردانی هاوارد هاکس که بر اساس رمانی به همین نام اثرِ ریموند چندلر ساخته شده و در سال ۱۹۹۷، کتابخانه ملی کنگره امریکا این فیلم را به لحاظِ فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی پُر اهمیت قلمداد کرد و آن را به فهرست ثبت فیلم ملی (National Film Registry) اضافه کرد.\n\nیکی از دلایل شهرت این فیلم، موضوع بغرنج و پیچیدهٔ داستان آن است. در هنگام فیلمبرداری، نه کارگردان و نه فیلمنامه‌نویس، هیچیک نمی‌دانستند که آیا «اوون تیلور» رانندهٔ شخصی «ویویَن» (با بازی لورن باکال) خودکشی کرده و یا به قتل رسیده است؛ به نحوی که به نویسندهٔ رمان یعنی ریموند چندلر تلگراف زدند تا از او بپرسند که ماجرا چیست. چندلر بعدها در نامه‌ای به یکی از دوستانش نوشت: اونها تلگراف زدن... تا از من بپرسن، اما لعنت بر شیطون، خودِ من هم نمی دونستم!
فیلمی پیچیده در عین حال جذاب و تماشایی....\nبرای درک پیچیدگی فیلم به همین نوشته اکتفا می کنم :\n\n«در هنگام فیلمبرداری، نه کارگردان و نه فیلمنامه‌نویس، هیچیک نمی‌دانستند که آیا «اوون تیلور» رانندهٔ شخصی «ویویَن» (با بازی لورن باکال) خودکشی کرده و یا به قتل رسیده است؛ به نحوی که به نویسندهٔ رمان یعنی ریموند چندلر تلگراف زدند تا از او بپرسند که ماجرا چیست. چندلر بعدها در نامه‌ای به یکی از دوستانش نوشت: اونا تلگراف زدن... تا از من بپرسن، اما لعنت بر شیطون، خودِ من هم نمی دونستم! »
پیچیده ترین پیرنگای معمایی با کلکسیونی از دیالوگ های دوپهلو و بی‌نظیر و بازی های عالی و کارگردانی عالی همه تو این فیلم جمع شدن و یکی از نوآر های باشکوه تاریخ سینما رو ساختن!\nوقتی اسم ریموند چندلر پشت اثر باشه و فیلمنامه نویس هم ویلیام فاکنر کبیر باشه، بایدم انتظار دیدن همچین شاهکاری داشته باشیم
چشمات اذیتت نمیکنه؟!\n- نه.\n ولی منو داغون کرده! :(\n*****\nهمین
تا حالا هیچ فیلمی به پیچیدگی این فیلم ندیدم\nبشددددددت پیچیدس
پیچیده به شدت پیچیده و باز به شدت پیچیده. ولی به همین میزان خوب و به همین میزان دوست داشتنی.
این فیلم بر اساس کتاب خواب بزرگ، اولین رمان با معرفی کارآگاه خصوصی، فیلیپ مارلو نوشته ریموند چندلر ساخته شده. این کتاب به فارسی ترجمه شده. علیرضا بیاتی فروردین 93
lotfan in film ro ba keifiat behtar gharar bedid
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه