Stachka Poster

Stachka 1925

82 دقیقه
7.6 Rating
7K

در کارخانه ای روسی در دوران تزار، جایی که بین کارگران بیقراری و اعتصاب حاکم است، مدیران جاسوسان و ماموران خارجی را به میدان می آورند. وقتی یکی از کارگران پس از متهم شدن به دزدی خود را حلق آویز می کند کارگران دست به اعتصاب می زنند...

Sergei Eisenstein

سایر جزئیات

Not Rated

شدید

1925-01-01
82 دقیقه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
johnny9874563210's avatar johnny9874563210
8 سال پیش

یکی از مرخرف ترین فیلمهایی که تا به حال سینما به خودش دیده ...

shiny_diamond15's avatar shiny_diamond15
8 سال پیش

افسوس... تو کتاب هاو مقالات زیادی صحنه بالا رفتن پل های متحرک و اویزان شدن اسب ها و قاطر ها و برش های مونتاژی به مجسمه حاکم مستبد فعلی که عنقریب با شورش مردم به حاکم سابق جایگزین میشه شنیده بودم اما به هر روی این فیلم برام در دسترس نبود. مرسی از شما... همین الان دیدم کالسکه اشباح شوستروم هم قرار دادید... فیلمی که برگمن به طور یک عادت سالیانه چند بار تماشا می کردش...

Javad.M's avatar Javad.M
8 سال پیش

ممنونم بخاطر قرار دادن آثار آیزنشتاین بزرگ

namrood_99's avatar namrood_99
8 سال پیش

وجهه بارز سینمای شوروی نشون دادن حرکتهای انقلابی و مقاومت بدون قهرمان پروری و رهبری بود که بزرگترین تناقض حرکتهای مردمیه\nکلا جامعه از هر نوع ستاره و سلبرتی شدن منع میشد به حدی که حتی بعضی فوتبالیستها و ورزشکاران محبوب به سیبری تبعید میشدن

dayg724's avatar dayg724
8 سال پیش

لطفا فیلم های بیشتری از شوروی برای دانلود قرار بدین.. با تشکر

membership.abc's avatar membership.abc
8 سال پیش

اعتصاب فیلمی صامت به کارگردانی سرگئی میخائیلویچ آیزنشتاین که اولین فیلم این کارگردان و تئوریسین سینمای شوروی سابق است. وی هدفش را در سینما خلق «هنری انقلابی بدون مصالحه» و «وارد کردن ضربات پی در پی بر آگاهی و احساسات تماشاگر» عنوان می‌کرد.\n\nاین فیلم از سوی روزنامه پراوادا «اولین اثر انقلابی سینمای شوروی» توصیف شد. یکی از خصوصیات بارز فیلم این است که او به جای روایت کردن ماجرای قهرمانهای فردی، سبک و سیاقی که چه در آن زمان و چه همین حالا بر سینما مسلط است، تلاش داشت تا با شخصیت‌های تیپیک و قهرمانان جمعی کار کند و این در هماهنگی کامل با مضمون فیلمهای او یعنی رخدادهای تاریخ انقلاب روسیه بود. در ضمن او به دنبال شیوه‌های جدیدی برای فیلمبرداری و تدوین فیلم بود. تئوری مونتاژ او که اهمیت و شهرت جهانی یافت محصول همین تلاش هاست. «برای من مونتاژ صرفاً به هم چسباندن صحنه‌های فیلمبرداری شده متوالی نیست بلکه همجوار کردن دو صحنه مستقل از هم هست تا به این ترتیب معنای جدیدی از مجموع دو صحنه در ذهن بیننده حاصل شود» او این ایده را از شیوه خط نویسی ژاپنی و زمانی که به خاطر علاقه‌مندی به تئاتر ژاپن مشغول یادگیری زبان ژاپنی بود الهام گرفته بود. در خط نویسی ژاپنی وقتی نشانه گرافیکی «چاقو» در ترکیب با نشانه گرافیکی «قلب» قرار می‌گیرد، نشانه گرافیکی جدیدی ساخته می‌شود که منظور از آن اضطراب است.

alirezatinymovie's avatar alirezatinymovie
8 سال پیش

جای آقای مولوی توی سایت خالی تا این روز و ببینه !

aid_oghlan's avatar aid_oghlan
8 سال پیش

شاهکاری از نابغه‌ی سینما!

jamiljimv's avatar jamiljimv
8 سال پیش

حیف فیلم ایوان مخوف نیست تو سایت. از شاهکارهای آیزنشتاینه... \nهریک از فیلمهای آیزنشتاین یک کتابخانه آموزش فیلمسازیه...