در سال ۱۹۴۴، یک زندانی یهودی که موظف است جنازه های هم نوعان خود را بسوزاند، جسدی پیدا میکند که به گمانش جسد پسر اوست...
filme ziba va tasor bar angiziye . esteres va negarani ro mishe har lahze dar chehreye bazigare aslish did . akharin sahneye film ke shakhsiyate asli chand saniye be doorbin khire mishe ro mishe chandin bar did va har baar 1 hese khas ro az caractere asli bardasht kard . age az filmhaye sabke jange jahani va holucast khoshetoon nemiyad baz ham pishnahad mikonam in yeki ro negah konid chon kheili motefavete . shyad be khatere kheshvare sazandash
باز هم یهودی.. بااب کوتاه بیاین ..م ن اصلا به دین و مذهب و این چیزا کاری ندارم و علاقه ای هم ندارم ولی چرا دارن سعی می کنن توی تمام فیلمهای یهودی ها رو مظلوم و محق نشون بدن؟؟؟ چرا؟
خ
فیلمی بشدت کسل کننده و سر در گم
من بودم یه اسکاردیگه بخاطر صدا برداری و صدا گذاری میدادم.به طرز عجیبی صداها واقعیه.
فیلم خوبی بود\nچیزی کم نداشت و لایق اسکار بود قطعا\n\nولی بشدت تاثیر گرفته از فرم ساختار بلا تار بود
مضخرف به معنای واقعی کلمه
فیلم خوبی بود، نمیدونم دوستان چرا میگن فیلمبرداریش بده\nاقتضای این درامه که اینجوری فیلمبرداری شده، خفگی که فیلم داره بایدم اینجوری فیلمبرداری بشه\nعمدا از تصویر 4:3 استفاده شده چون نمیخواد خشونت آشویتس رو به تصویر بکشه\nخشونت رو فقط از طریق تکنیک صدا به بیننده انتقال میده
به نظرم یه فیلم کاملا معمولی. فیلمی که اصلا شایسته بردن اسکار نبوده.
فیلمی که اگه کلی نگاه کنیم بهش لایق اسکار نبود\nدیگه این موضوع ازون موضوع هاست که سالی دست کم 3 فیلم حرفه ای میسازن دیگه لوث شده\nدیگه انقدر فیلم با موضوع ظلم به یهودیها دیدیم که هیچ حس دلسوزی سراغ بیننده نمیاد\nاینکه از لحاظ فیلمبرداری فیلم خاص و متفاوتی بود قبول دارم ولی بازم ضعفای داستان دیالوگ گویی و روند و تدوین فیلم رو نمیپوشونه\nنیمه اول فیلم به شدت خواب آور بود ولی آخرای فیلم باعث شد نمره امو از 6 به 7 تغییر بدم...
فيلمي آشغال با فيلمبرداري آشغال تر از خودش \n\n\n\n\n.
دعا می کردم زودتر تموم شه! حیف حجم و وقت و همه چی
الان این هولوکاست رو داشت نشون میداد ؟ ما که اخر نفهمیدیم هولوکاست واقعیت داشته یا نه... اگه واقعیت داشته که اوج حیوانیت بوده اگه هم نه که به اون جمله معروف هیتلر تاریخ را فاتحان... میرسیم. ولی من از خود فیلم اصلا خوشم نیومد. خیلی فاجعه بود. فیلمبرداری رو مثلا اومده بود حرفه ای بگیره ؟؟؟؟؟؟/
با اینک منظور سازنده رو تا حدودی از نحوه اینگونه فیلمبرداری کردن درک میکنم اما بازم فکر میکنم اگر بصورت عادی فیلمبرداری میشد فیلم بهتری از اب در میامد
جدای از داستان فیلم به نظرم نکته بارز این فیلم نوع فیلمبرداریشه.\nنکته ای که در تمام نقدها بهش اشاره شده.\nدوربینی که همیشه چسبیده به نقش اصلی و بقیه فضای فیلم رو به شکل تصاویری تار در پس شخصیت اصلی میبینیم. ولی صداهای فیلم کمک مهمی برای درک اتفاقات اطرافه.\nحتی قاب دوربین بر خلاف فیلمهای جدید که برای صفحات عریض ساخته میشن کاملا بسته انتخاب شده تا حداقل اطلاعات تصویری رو از فضای پیرامون به بیننده بده.\nدر کل دیدن فیلم تجربه متفاوتیه که میتونه شما رو درگیر خودش کنه و شاید هم نتونین 10 دقیقه رو هم تحمل کنین.
یعنی انگار طرف طرف دوربین گرفته دستش پشت سر بازیگرا راه میاد و فیلم میگیره.فیلم برداری داغون.ولی دیدنش برا یکبار خوبه.امتیاز 6
یکی از بهترین فیلم های 2015\nفیلمی که تماشاش سخته و شخصا به کسی توصیه نمیکنم این فیلمرو
فیلمی که دیدنش سخت بود... درکل لایق اسکار نبود
این اولین فیلم بلند لزلو نِمِش محسوب میشه که تا قبل از این فیلم کوتاه میساخته فقط و به عنوان اولین تجربه ی بلند سینمایی باید بگم یک اثر کاملاً وابسته به تصویر رو عالی کارگردانی کرده.در حدی که از نظرم باید برای بهترین کارگردانی و فیلمبرداری هم نامزد جوایز اسکار میشد.\nفیلم غالباً از کلوزآپ استفاده میکنه که یجورایی «نقطه ی دید معکوس» حساب میشه چون ما وقایع رو از چشم شول (شخصیت اول فیلم) نمی بینیم بلکه از صورتش تشخیص می دادیم.خودتون فیلم رو ببینید متوجه میشید که انتخاب این نوع فریم و قاب چقدر هوشمندانه بوده.همه ی خشونت ها و تصاویر دردناک به واسطه ی این نوع فیلمبرداری، توی عمق میدان محو شده،برای همین اتفاقات ناگوار نشون داده میشه ولی فقط توی پس زمینه ی مات.کلاً نمش قدرت کارگردانی خودش رو نشون میده توی این فیلم و منتظر آثار دیگرش هستم.\nاین اثر به شدت سینماست و فقط از تصویر کمک می گیره و بس و ابداً عامه پسند و پاپ کورنی نیست.
فیلم نسبتا خوبی بود نه به اندازه اسکار گرفتن. فضاهای فیلم و صدا گذاری خوب بوده ولی فیلم نامه قوی و تکمیلی نداشت. یه جاهایی هم واقعا حوصله آدم سر می رفت.
سخت سخت سخت\nدیدن فیلم تا پایانش بسیار سخت بود\nاینهمه تعریف ، جایزه اسکار ، ستایش منتقدان ... همه به کنار ولی تحمل فیلم تا پایانش عذاب زیادی داشت .\nداستان فیلم هیچگونه همذات پنداری را ایجاد نمیکرد و فیلمبرداری منحصر به فرد نیز به این موضوع کمکی نمیکرد\nاز جهل بازیگر نقش اول برای یافتن یک خاخام برای اجرای مراسم خاکسپاری تا کمک های سایر افراد بدون هیچ توضیح عقلانی همگی فیلم را غیر قابل تحمل کرده بود ، فیلم حتی به این سوال پاسخ نمیدهد که آیا آن جسد متعلق به پسر شائول بود یا نه\nحالا هر چی که میخواهید بگویید ولی این فیلم غذاب بزرگی بود\n
.6/10
بي شك چرت ترين فيلم ٢٠١٥\n
yad begirim mohemtarin bahs mojod ensan ast pas tohin nakonim b yekdigar\n
این فیلمو شاهین نجفی امشب پیشنهاد کرد تو اینستا گرامش پ حتما فیلم فوق‌العاده‌ایه:)
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه