Hitchcock/Truffaut Poster

Hitchcock/Truffaut 2015

79 دقیقه
7.4 Rating
6K
79
نمره منتقدین

در این مستند فیلسمازان مختلف از جمله مارتین اسکورسیزی، دیوید فینچر، ریچارد لینکلیتر و... در مورد اینکه چگونه نبوغ سینمایی آلفرد هیچکاک و کتابی در وصف او به قلم فرانسوا تروفو، آنها را تحت تاثیر قرار داد صحبت میکنند...

Kent Jones
برنده 1 جایزه و نامزد 11 جایزه دیگر

سایر جزئیات

PG-13

خیلی کم

زیاد

2015-05-19
79 دقیقه
$386,471.00

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
MehdiGH's avatar MehdiGH
7 سال پیش

ببینید ،قشنگ بود

فریدون ادیب صابر's avatar فریدون ادیب صابر
7 سال پیش

بهترین کارگردان ها از نظر من\n\n۱ کریستوفر نولان\n۲ مارتین اسکورسیزی\n۳ استیون اسپیلبرگ\n۴ دیوید لینچ\n۵ فرانک دابورانت\n۶ کوئنتین تارانتینو\n۷ فرانسیس فورد کاپولا \n۸ دیوید فینچر

babakazar1995's avatar babakazar1995
7 سال پیش

بهترین های کارگردانی تاریخ 1-جان فورد و هیچکاک 2- هاوارد هاکس و اورسن ولز 3-کوروساوا و ملویل

benyaminh23's avatar benyaminh23
8 سال پیش

\nتا زمانی که فلینی و برگمان و پازولینی و تارکوفسکی و .... هستند (که حداقل 10 تایی هستند)\n\n\nهیچکاک حتی به بزرگ ترین کارگردان دنیا بودن نزدیک هم نیست\n\n

keley's avatar keley
8 سال پیش

آلفرد هیچکاک، مظهر سینما \nساختن فیلم های جدی و عمیق، آسان تر از فیلم های تجاری قراردادی است. آگاهی من وادارم می کند که تجاری کار کنم... در سینما، کارگردان باید با بهای گزافی خود را بیان کند.این بها، سرگرمی است.\nهیچکاک\n \nهیچکاک همچون هر هنرمند راستین و دلمشغول، خود را با آثارش بیان می کند اما بسیار غیر مستقیم و نامرئی؛ در پس سرگرمی. او تنها کسی است در سینما که می تواند میلیونها نفر را در سراسر جهان سرگرم کند و تکان دهد. تماشگر او را تجسم خود می داند. هیچ فیلمسازی مانند او جذابیت و سرگرمی را اینچنین با هنر نیامیخته و عجین نکرده. آثار او مطلقاًسرگرم کننده اند و مطلقاً هنر؛ هنر فراگیر مردمی. او عام و خاص را متحد کرده و به ما می آموزد چگونه سرگرم شده و از هنر لذت ببریم و هشیارشویم. فیلمسازی برای او نه خودنمایی است، نه ادا و ادعای هنرمندانه. او هنرمند است؛ هنرمندی بزرگ. پس نیاز ندارد خود را تفسیر کند و اثرش را. در مصاحبه های گوناگون و مفصلش نه تنها خود را هنرمند نمی نامد – همچون فورد و برگمان و..– که فقط به جنبه های تکنیکی کارهایش می پردازد و از هر تعبیر و تفسیر و توضیح واضحاتهنرمندانه اثر سر باز می زند و در جواب می گوید : این فقط یک فیلم است. از خود ، زندگی و دغدغه هایش چیز مهمی نمی گوید. یک داستان دو خطی سر هم بندی شده دربارۀ ترس از پلیس در شش سالگی اش را مرتب تکرار می کند . داستانی – اتفاقاً سینمایی-که معلوم نیست متعلق به دنیای خیال اوست یا دنیای واقعی اش. \n موضوعتمام فیلم های او داستان تقابل یک انسان معصوم و عادی با دنیای غیر عادی- و مدرن – پر آشوب و مملو از گناه و ترس است. داستان جابه جایی آدمها و دنیایشان- واقعیت و خیالآنها- و درگیری دائمی خیر و شر در وجود انسان. داستان های هیچکاکی از سینما نشات می گیرند.\n هیچکاک منتقد جدی و شوخ طبع مدرنیسم است.در فیلم های او نظم زندگی مدرن و ثبات ظاهری آن با کوچک ترین چیزی به هم می ریزد و کائوس رخ می دهد؛ و چهره واقعی کرخت کننده و فاسد کننده آن نظم بر ملا شده و تعلیق که حکومت بی ثباتی است حادث می شود. تعلیق-سوسپانس- هیچکاکی شوک لحظه ای نیست و شکل فَنری اش ادامه می یابد. تعلیق پل بین واقعیت و خیال است؛ بین یک لحظه قبل و یک لحظه بعد است؛ دستکاری در زمان حال است؛ بسط زمان حال استمراری و کند کردن آن است بین آینده های استمراری احتمالی متضاد؛ بین بودن حال است و وسواس آینده. تعلیق ثبات ناپایداری است.همین است که اضطراب می افریند و دلهره ممتد. تعلیق فقط یک روش نیست ،بخشی از نگرش و جهان بینی هیچکاک است.\n هیچکاک آدم عادی است نه روشنفکر، اما نخبه و نابغه که برای تماشاگر عام معمولی فیلم می سازد. تماشاگر روشنفکر پس از آن می آید. آثار او هم برای مخاطب عام است و هم خاص. اما او همچون فورد از هر گونه آلودگی روشنفکری به دور است. خودش می گوید: من آدم های عادی را دوست دارم. آدم های عادی ای که در ماجرایی غرق شده اند.فیلم های او در عین حال بسیار هم شخصی اند. از این حیث بسیار شبیه هموطنش شکسپیر است و همچون او برای عامه می سازد، اما خود را از یاد نمی برد؛ و دغدغه ها- و ترس های – همیشگی خود را.\n بزرگترین ابداع گر فرم در سینما، استاد مکان ، فضا ، اشیا و جزئیات به درستی محتوا را در فرم می بیند و می آفریند. فرم – و سبک- او با نگاهش به زندگی و هنر و جهانش در هم آمیخته و در خدمت جابه جایی خیال ، واقعیت ؛آرزو ، کابوس؛ شوخی، جدی؛ رئالیزم و سور رئالیزم ، کلاسیسیزم و مدرنیزم عمل می کند.\n هیچکاک هنرمند ترس است و اضطراب. و آثارش نمایشی کردن این ترس ها و غلبه بر آنهاست. ترس در آثار او وحشت انسان مدرن است.ترس از جهان ناامن، ترس از روزمرگی ها و عادت ها. ترس از پیچ و مهره شدن و از خود بیگانگی. ترس از رام شدن ، ترس از خطر و تسلیم. ترسِ از دست دادن خویشتن . ترس از عشق و نیاز به آن. ترس از سقوط. ترس زنده ما از مرگکه در کنار ما با نیروی فراوان زیست می کند.\n غنای آثار هیچکاک را می توان به رهایی از قید خودآگاهی و حرکت به سوی شناخت ناخودآگاه و آزادی پی گرفتن انگیزش های ضمیر ناخودآگاهش نسبت داد. این با تلقی او نسبت به مدیوم سینما کاملاً مرتبط است و منطبق.\n رویا خود نوعی دیوانگی و دیوانگی نوعی رویاست . (شوپنهاور). راز سینما – و راز هنر- تجربه کردن و زیستن رویاست، که خود نوعی دیوانگی است. اما زندگی شاید فقط می بایست رویایی باشد. رویا ، رنج و سرمستی آن. و سینما مدیوم رویاست.\nهمشهری 24، شماره 12، فروردین 92\nمسعود فراستی

penzamin's avatar penzamin
8 سال پیش

مستند جالبی‌ هست و اما لطفا این سایت رو رایگان نکنید، ماهی‌ ۴...۵ تومن چیه آخه ؟ اگه کسی‌ دنبال سایت رایگان میگرده که پره توی اینترنت، نصف کیفیت بالای این سایت به خاطر رایگان نبودنش هست که من هیچ مشکلی‌ باهاش ندارم.با سپاس

fgfgf's avatar fgfgf
8 سال پیش

کسی قرار نیست ترجمه ش کنه .. خودتون دست به کار شید\n

ferank20's avatar ferank20
8 سال پیش

کجایند ان گارگردانان بزرگ الفرد هچیکاک خدای فیلم سازی فرانسوا ترفوا دلنوازت ترین گارگردان تاریخ

Sina Ravanbakhsh's avatar Sina Ravanbakhsh
8 سال پیش

اتفاقا خوب شد حالا دیگه سایت پر نمیشه از اکانت های فیک

the_butterflies's avatar the_butterflies
8 سال پیش

هنوزم هستند مردمانی و منتقدانی از سرزمین پارس که هیچکاک را زیر سوال میبرند.\nالبته تمام زورشان فقط کامنت گذاشتن روی سایت های اشتراک فیلم است.\nبه قول یک دیالوگ در فیلم بیگ آیز از \n\nمیدونی چرا یه نفر میره منتقد میشه؟ چون نمیتونه خلق کنه

nersie.kyan's avatar nersie.kyan
8 سال پیش

مستند چیزی بیشتر از کتاب هیچکاک تروفو نداره یعنی کسی که کتاب رو خونده باشه نیازی به دیدن فیلم نداره. از کنت جونز بعید بود با چهار تا مصاحبه سر و ته قضیه رو هم بیاره.