فیلم داستان زندگی مرد باستان شناسیست که یکی از بزرگترین کشف های قرن 19 ام را انجام داد و آن هم پیدا کردن غار آلتامیرا بود که قدمتش به 10 هزار سال می رسید...
فیلم خوبی بود\nداستان رو بنظرم یکم شلخته روایت میکنه که با یک تدوین فوق حرفه ای تر میشد بهتر هم بشه\nالبته متن بطور کلی درامه که موضوع بدی نداره و قابل تحمل و تعمله\nموسیقی هم خوب بود\nبازی ها رو هم که همه یازی این شخصیتها رو دیدن و به نظر من خوبه و تماما سعی شده با حس شخصیتهای داستان هم سطح باشه\nلوکیشن ها خوبن\nکارگردانی متوسط رو به بالاست که بهتر از این هم نمیشد از Hugh Hudson انتظار داشت\nخلاصه به نظرم باید این فیلم رو میدیدم که دیدم و پشیمون نیستم\nببینید و به نمرش کاری نداشته باشید\nنمره فیلمها در فصلهای مختلف اکران متفاوته و زیاد نمیشه روش حساب دقیقی کرد شاید باید نمره این فیلم 6.5 میشد ولی خوب ...
فيلم رو دوست داشتم موضوع خوب و ريتم خوب و بازيگرايه خوب خري داشت ببينيد و لذت ببريد
ننگ بر تفکر سیاه . فکر مریض . شما سخنگوی مردم هستی یا عادت داری برای قضاوت کردن دیگران از عده دیگری کمک بگیری .
واقعاً کسی نمیخواد ترجمه کنه :؟
خاک تو سر افرادی که بیخود و بیجهت در موردانسانها اینقدر راحت قضاوت میکنن.آخه تو اگه به چیزی اعتقاد داشتی پشت سر مردم اینقدر راحت حرف نمیزدی..متمدن و با خدا اون دنبا باید جواب پس بدی مطمئن باش
کسایی که ناراحتن نگاه نکنن . مجبورتون که نکردن. برین ده نمکی ببینین حالتون جا بیاد
قابل توجه دوستان\nاین فیلم با بازی گلشیفته و آنتونیو باندراس درپی داستانی در صده 1800 میلادی است\nداستان فیلم در مورد یک غار به نام آلتامیرا در اسپانیا می باشد\n.\n.\n.\nتوضیح:\nغار آلتامیرا (به اسپانیایی: Cueva de Altamira) غاری در ۳۰ کیلومتری غرب شهر سانتاندر، در شمال کشور اسپانیا که در دیوارها و سقف آن تصاویر حیوانات نقاشی شده و از آثار هنری عصر حجر می باشد\nهنگامی که سنیور مارسلینور دوسوتواولا در املاک خود در ناحیه ٔ آلتامیرا در شمال اسپانیا گردش می کرد غاری را در آن جا مشاهده کرد. از هزاران سال پیش سنگهایی افتاده و در غار را بسته و رسوبات غاری درز آنها را محکم کرده و گویی بدر آن مهر زده بود. در نتیجه ٔ دینامیتهایی که برای خراب کردن ساختمانی در آن نواحی بکار بردند ناگهان سنگهای دهانه پس رفت و غار نمایان گردید. سه سال بعد هنگامی که سوتواولا برای تماشا به درون غار رفت نظرش متوجه علامات عجیبی شد که بر دیوارهای غار نقش شده بود، یکروز دختر کوچک این سنیور نیز همراه او به غار رفت و چون مانند پدرش ناچار نبود سرش را خم کند تا به سقف غار نخورد، چشمانش را متوجه سقف ساخت و در آن جا نقش یک گاو وحشی نظرش را جلب کرد و چون دقت کرد دید بسیار خوب رسم و رنگ آمیزی شده است . پس از آن سقف دیوارهای غاررا مورد دقت قرار دادند و نقاشیهای فراوان دیگر در آن یافتند. در سال 1880 م . سوتواولا گزارشی از مشاهدات خود را انتشار داد و باستان شناسان گزارش او را با شکی که از مختصات ایشان است استقبال کردند؛ یکی از دانشمندان قدم رنجه فرموده از غار دیدن کرد و نتیجه این شد که گفتند این نقوش تقلبی است و این نظر مدت سی سال به همین حال باقی بود. پس از آن تصاویر دیگری درغارهای دیگر کشف شد که در نتیجه ٔ مجاور بودن با افزارهای خارایی غیر صیقلی و استخوان و عاج صیقلی شده همه پذیرفتند که مربوط به دوره های ماقبل تاریخ است و در این موقع بود که دریافتند نظر سوتواولا درست بوده است ، ولی در این هنگام دیگر آن شخص زنده نبود. آنگاه زمین شناسان به آلتامیرا آمدند و به اجماع اظهار عقیده کردند که رسوباتی که بر روی بعضی از نقشهاست مربوط به عهد حجر قدیم می باشد. آنچه امروز مورد قبول است آن است که نقاشیهای آلتامیرا و قسمت اعظم آثار هنری که از دوران ماقبل تاریخ برجای مانده مربوط به دوره ٔ ماگدالنی است یعنی در حدود 16000 سال قبل از میلاد تاریخ آن است . همین طرز نقاشیهایی که ازحیث تاریخ جدیدتر است در غارهای متعددی در فرانسه اکتشاف شده و همه ٔ آنها بازمانده ٔ عصر حجر قدیم است . آثار نقاشی بر دیوار غارها به عنوان آثار مردمان پیش از تاریخ به آسانی پذیرفته نشد. همهٔ مولفین از این اکتشاف مارسلینو سانز دو سوتولا[۲] که نخست با عدم قبول عامه روبرو شد یاد کرده اند. وی در سال ۱۸۷۹ در غار مشهور آلتامیرا مشغول حفریات بود. دخترک ۸ ساله اش کمتر از پدر مجذوب دستاوردهای رسی و سنگی برآمده از دل خاک بود و برای همین در حین تماشای دیواره و سقف غار متوجه اشکال جانوران شد. دوسوتولا بر این اعتقاد بود که این تصاویر متعلق به هزاران سال پیش است، اما بسیاری از دانشمندان این عمل را به گاوچران های همان حوالی نسبت دادند که برای سرگرمی و تفریح به ترسیم این اشکال پرداخته اند. اما با کشف تصاویری مشابه در غارهای حاشیه اقیانوس اطلس از سال ۱۸۸۳ تا ۱۹۰۱ نظر محافل علمی دگرگون گشت. با بکارگیری روش های پیشرفته قدمت این نقاشی ها به اثبات رسید.\n
فیلم خسته کننده یی بود،‌ با اینکه اکثر بازیهای گلیشفته فراهانی رو در فیلم های ایرانی می پسندیدم، تو این فیلم اصلا خوب بازی نکردند ،‌و بازی شون خیلی مصنوعی بود. \nبگذریم از انتخاب ایشون در این فیلم و چرایی انتخاب یه بازیگر ایرانی در نقش یک انسان تقریبا ضعیف....
فیلم ها شدن کتابی و تاریخی خیلی خوبه ُ اما دنبال ذهن خلاقم هنوز از اخرین فیلمی که دیدم خیلی با شکوه و کم هزینه و خیلی خلاق سی سال میگذره هنوز تو تاریخ مثلش نمیاد .\n\ngod father -papilion
کاری به گلشیفته ندارم که بازیش خیلی ضعیفه و لهجه ش اسپانیایی نیست که انگلیسی حرف میزنه یه ایرانیه بی لهجه س. ولی کلا فیلم بسیار خسته کننده و ضعیفی بود
ما ایرانی های باحال :)))) خداییش هرچی به سرمون میاد حقمونه\nطرف به خواهر و مادر خودش غیرتی نداره بعد میاد واسه ی حرفه ای طنز غیرتو بازی میکنه :))))) خوب میشید نگران نباشید
دوستان این سایت تخصصی فیلم هست، لطفا کامنت فقط در رابطه با فیلم بذارین، تا الان بیش از 100 تا کامنت نوشتین که همش حاشیه محسوب میشن و هیچ ربطی به مضمون فیلم نداره، تو رو خدا رعایت کنید.
من فکنم یه قسمت بازیگری مربوط فن بیان بشه.....دیگه وقتشه که خانم فرهانی یه معلم خصوصی بگیره تا لهجه اش و درست کنه
فیلم در مورد یه باستان شناس آماتور باندراس و دختر نه ساله اش ماریا ست که نقاشی های غار التمیرا رو کشف می کنن.مادر ماریا گلشیفته که نقش یه فرد مومن رو داره این نقاشی ها را واقعی نمی دونه . خانواده ی آونا در اوایل شهرتشون به خاطر واکنش رهبران و دانشمندان مسیحی و قدرتمندان به این نقاشی ها وارد موقعیت بحرانی می شن . فیلم زیاد چنگی به دل نمیزنه و معمولی رو به پایین هست . من خودم جزو طرفداران خانم فراهانی بودم زمانی که در ایران بودن و بازیهاشون رو خیلی دوست داشتم اما متاسفانه الان دیگه اینطور نیست وبشدت افت داشتن. بازیشون تو این فیلم هم از این قاعده مستثنا نیست و دلیلش رو نمیدونم دقیقا چیه شاید یه دلیلش حضور در کنار بازیگران بزرگ هالیووده که بازی ایشون رو معمولی و حتی گاهی ضعیف نشون میده . \nدر مورد زندگی شخصی شون هم نظری ندارم چون معتقدم هر کس اونطور که دوست داره میتونه زندگی کنه مشروط بر اینکه به اطرافیانش آسیب یا آزاری نرسونه حالا خوب یا بد ایشون این راه رو انتخاب کردن . \nامتیاز بنده به فیلم 5
به نظر من شما سرشار از عقده ها و فشارهای روحی و جسمی هستین که توسط جامعه به شما تحمیل شده و هر فرصت و هر جا و هر شخصیتی رو حاضرین قربانی این روحیات متزلزل خودتون بکنین و اشتباه نکنید کسی نمیاد به شما حرفی بزنه شما بیشتر به ترحم نیازمند هستین این فضا متعلق به هنر دوستان از جمله سینما دوستان هست .آرزوی سلامتی براتون دارم با تشکر\n
حالا اگه به جای خانم فراهانی ناتالی پورتمن و جنیفر لارنس همه میگفتن وااوو اما الان که بازیگر ایرانی قضیه فرق میکنه ما باید واسش تصمیم بگیریم چیکار کنه چیکار نکنه...کلن خیلی خوبیم ماااااا...
باز ی فیلم ازگلشیفته اومد ملت غیور اومدن ب یاوه گویی گفتن ناموسن خسته نباشید چیکار ب بازیگر دارید هر بازیگر انتخاب با خودشه چ فیلمی بازی کنه .
کیفیت های گانول و ... رو بزارید
همه بخاطر گلشیفته اومدن و همه ی نظرات هم در مورد اونه
والا درجه سنی این فیلم هم مثل این که توجه نکردید13 هست ..یعنی صحنه جنسی کلا نداره
در جهان هر پدیده ای یک عامل تاثیر گذار و یک عامل تاثیر پذیر داره. اینکه فقط یکی در نطر گرفته بشه غلط هست\nاینکه بگوییم فقط زن باید پوشش داشته باشه غلطه و اینکه بگوییم هر کس هرجور میخواد بگرده و مردها باید چشمارو درویش کنن هم غلطه, اینکه بگیم هردو مجازن هرکاری میخوان بکنن هم غلطه مگر کسی بخواد فقط حیوانی به نام انسان باشه. هر انسانی چه مرد چه زن باید عفت داشته باشه. اینکه بگیم فقط نفس مهم هست درست نیست انسان با ظاهرش هم بر جامعه تاثیر میذاره و در باره ی این تاثیر مسئول هست.
از اون 13های الکی که ما دانلود کنیم فریبشو نخورید
امسال خانوم فراهانی تو فیلم پترسون جارموش هم بازی کرده و لابد نامزد اسکار نقش اول زن هم میشه و به این ترتیب از کسی که کشور خودش رو به یه مشت آمریکایی عقب افتاده و عوام که هر چی داره از فرانسه و بقیه کشورهای صاحب فرهنگ دزدیده (به قول ژان لوک گداره بزرگ ) تقدیر میشه ، کار آمریکایی ها همینه ، غارت
از تریلر فیلم میشد حدس زد که با فیلم قوی روبرو نیستیم.اما نکته مثبتش نقش پر رنگ تره یه بازیگر ایرانی در یک فیلم بین المللی هست.\nدر جواب اون دوستان متعصب هم اینکه : هرکسی مسئول کارهایش خودشه.شما رو تو قبر خودتون میزارن ایشون رو هم تو قبر خودشون\nشاید منم از شخصیت ایشون خوشم نیاد ولی دلیل نمیشه با این افکار دنیای سینما رو زیر سوال برد.\nبه قول عباس کیا رستمی: من نمیتونم قبول کنم که یه زن ایرانی تو خونه خودش و جلوی شوهرش چادر بپوشه و با چادر و روسری زندگی کنه و بخوابه\nسینما هم همینه هر کسی هم به قول خودش از هرزگی یکی دیگه عصبانی هست نگاه نکنه، یا هرزه بین نباشه!
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه