نیکولای مکانیکی است که خود را درگیر جنگی حقوقی با فرد قدرتمند شهر کرده است و این موضوع میتواند باعث از دست دادن خانه و زمینش شود...
زوگایانتسف جزو کارگدانایهجونیه که با وجودشون میشه به آینده سینما امیدوار بود
حاکمان زر و زور (کلیسا.پلیس.قاضی ..و..) همچون نهنگیافرادی مانند نیکلولای را میبلعند و فربه تر میشوند و در آخر با مشتی اراجیف خود را تطهیر میکنند...امتیاز7/5
تمام نفرتم نثار این فیلم رودهدراز پرتکلف باد. فیلمی پر از فیگورهای سیاسی، پر از شعارهای توخالی و تعلیقهای دستمالی شده و خندهآور. متنی سر درگم، باری به هرجهت و پر از ناهمواری.
..../... امتیازم 5
مملو از سکانسهای طلایی و دیالوگهای فراموش نشدنی.... فیلمی که برای تقابل اندیشه ها و مفاهیم گوناگون،،،، علی رغم زمان طولانی اما هرگز اجازه رها کردنش رو نمیده به بیننده و تا لحظه آخر میخکوبتون میکنه.... دیدنش رو از دست ندید. فراموش نمیکنم خاطرات این فیلم رو.
به قول کامو:\nفکر نمی کنید که در این ولع به زندگی چیز عامیانه ای وجود دارد؟\nهرگز اطمینانی در کار نیست...\n- فیلم خوب و تاثیرگذار \n- عجب طراحی صحنه ای\n- فیلم برداری عالی
عالی بود\n
شاهکار\n
داستان سرد و ریتم کندی داره منتها کلاس بازیگری فوق العاده ای حساب میشه من 8 دادم\n
نهنگ را باید فیلم جمع اضداد نامید. دوستی و خیانت، عشق و نفرت، دنیاپرستی و معنویت‌گرایی، گردن‌کشی و کرنش‌گری. این دوگانگی و تضاد در همه عناصر این شاهکار هنری حضور داره. حتی در ریتم فیلم. فیلمی که با همه کند بودنش به قدری سریع و پرحادثه است که بیننده خوش سلیقه فیلم‌های خاص و هنری رو 140 دقیقه میخکوب می‌کنه. در این فیلم لویافان قدرقدرتی رو که نمی‌شه با هیچ قلابی شکار کرد، اسکلتش در جای‌جای ساحل به گل نشسته می‌شه دید، گو اینکه خود او اسیر قدرتی بالاتر و برتر است.
این متنو از اینترنت پیدا کردم دیدم خوبه گفتم بذارمش...\nاین فیلم یکی از بهترین فیلمهای که درسینما تولید شده البته سینمای معاصر....\n\nونسی دیدم نشسته بر لب دریای عشق ....\n\nپس ازیک ماه و اندی که از تماشای فیلم لِوْایِتان گذشت هنوز تصویرهای تکان دهنده فیلم و غم آکنده ی آن ذهنم را تسخیر کرده اند .\nزرو زور و تزویر عوامل تهدید کننده ای هستند که کولیا شهروندی را که به مقابله انها قد برافراشته در هم می شکنند .کولیا نه مانند قهرمانان وسترن اسپاگتی است که یک تنه به جنگ آدم های بد برود وآنها را شکست دهد و نه از قدرت رسانه بر خوردار است تا دست سیاست بازان فاسد را رو کند . \n\n \n\nاین قدرت فاسد که مجموعه ای از دولت ، کلیسا و قاضیان و پلیس و وکیل ها هستند مانند دریای کنار خانه کولیا همه چیز را می بلعد واز بین می برد .\n\n\nدر بخشی از فیلم انجلا به لیلا می گوید : نمیشه لِوْایِتان رو با قلاب ماهیگیری گرفت (اژدهای اساطیری دریا) یا با طناب زبونش رو بست. به راستی این جانور عظیم که لیلا پیش باخته ان را تسلیم ناپذیر می پندارد شاید از این تفکر بر می آید که مثلث قدرت هنگامی که کامل شود ونهاد های اجتماعی را در سیطره ی خود بگیرد با زد و بند های ظالمانه شان مانند هیولایی مهار ناشدنی خواهد خروشید.\n\n\nشاید نیز لِوْایِتان نمادی از سرنوشت غمگنانه رو به انحطاط آدمیان ماجرایی باشد که همه ی بنیان های اجتماعی خود را رو به تلاشی می بینند.\nاما در ساحل دریا استخوان های لِوْایِتان افتاده است و پسرک در کنار او بر تخته سنگی نشسته و به دریا می نگرد.این صحنه مرا به یاد داستان پیر مرد و دریای همینگوی انداخت و شمشیر ماهی شکست ناپذیر هنگامی که به قلاب پیرمرد ماهی گیر گرفتار می آید، خونش بمبک ها (کوسه ها) را به سوی خود می کشاند تا نگذارند چیزی از او به ساحل برسد.\n\nنمی دانم چرا آقای زِویاگینتسِف کارگردان فیلم فرجام هیولا های اقتصادی –سیاسی روسیه ، کشور های مجاور آن و اروپای شرقی را اینگونه می بیند ؟ آیا سرمایه داری غربی این نظام فاسد را از بین خواهد برد یا یورش کوسه های چینی ؟ \n\n\nاز داستان فیلم دور نشوم .تامِس هابز نویسنده‌ی اثر فلسفی و سیاسی لِوْایِتان این داستان را «زشت، خشن و کوتاه» دانست.\nشاید بخش بزرگی از زیبایی این فیلم که ان را در محافل سینمایی همانند کن یا گولدن گلوب مطرح نمود، فیلمبرداری هنرمندانه میخاییل کِریچمَن بوده و همدستی و یگانگی محتوای اثر همراه با ایده پردازی کارگردان و چیره دستی فیلمبردار فیلم را پر از نماهای زیبا و غم گرفته و گاه خوف انگیز می نماید .\nچرا که دریا و ماهیت ویرانگری اش در برابر خانه ساحلی محقر ونا استوار که هر لحظه بیم ان می رود به بادی در هم شکند نمادی از جریان ویرانگر قدرت فاسد و زندگی کولیا است که از اغاز فیلم شاهد زوال و فرو پاشی اش هستیم چرا که همزمان با شکست کولیا خانه هم ویران می شود و زن و فرزندو دوستانش نیزاز دست می روند .\n\n\nدر فیلم حتا شخصیت دیما رفیق کولیا که وکیلی است که از مسکو به حق طلبی و یاری کولیا آمده و به نظر می رسد با ادم های پیرامون او متفاوت و قابل اتکا تر است نیز در این وفاداری چندان پایدار به نظر نمی رسد چرا که به زودی در می یابیم ارتباط او با لیلا نه تنها کمکی به وضعبت کولیا نمی کند که به ازهم پاشیدن این خانواده می انجامد .این نقیصه از زمان پیک نیک خانوادگی آشکارترمی شود و با ترساندنش توسط ودیم و آدم هایش و به دنبال آن مرگ لیلا و زندانی شدن کولیا به طور کامل از ماجرا کناره گرفته و ناپدید می شود .\nنویسنده: نیما خسروی
من شاید ازین سایت بیش از صد فیلم دانلود کردم ولی انقدر نادون بودم که بعد دانلود صد فیلم میخوام از تمام کارکنان این سایت بی نظیر سپاسگزاری کنم...دست تک تکتونو میبوسم و ایکاش واژه ها انقدر قوی بودن که میتونستن تفاوت قدردانی و سپاسگزاری خشک و خالی و قدردانی و سپاس از صمیم قلب که قدر شناسی بنده از نوع دومه رو نشون بدن...ممنونم ازتون...بیکران...\n
بیشتر از همه اون کشیش جانماز آب کش اعصاب آدمو خورد می کنه
ده فیلم مورد علاقه آندری زویاگینتسف\nAndrei Rublev (1966,Tarkovsky)\nDiary of a Country Priest (1951,Bresson)\neclisse,L#039; (1962,Antonioni)\nThe Child (2005, Dardenne Bros)\nHusbands (1970,Cassavetes)\nKoyaanisqatsi (1983,Reggio)\nThe Lovers (1958, Malle)\nOrdet (1955,Dreyer)\nHour Of The Wolf (1968, Bergman)\nWoman Of The Dunes (1964 , Teshigahara)
به فیلم هفت دادم اما الان پشیمونم.میشد خیلی کمتر بدم!\nداستان فیلم احمقانه ست به خصوص تغییر تم داستان اصلا باورپذیر نیست!\n\nیه چیزی که توی فیلم بدجور تو ذوق میزد اون سکانسی بود که زنه حکمو میخوند!صداش عجیب گوش خراش بود و اون حرف زدن سریع و متوالیش اعصابتو خورد میکرد.
جناب @B3MH شما اگر حالیتونه بیا بگو ما هم بخندیم..! دی\n
لویاتان یا لوتان (انگلیسی: Leviathan و به زبان عبری: לִוְיָתָן) هیولا یا اژدهای عظیم‌الجثه‌ای اسطوره‌ای است که از دریا سَرک می‌کِشد و مثل و مانند ندارد[۱]. لویاتان، اسطوره شری است که در گذر زمان دچار دگرگونی‌های بسیارشده، این موجود اسطوره‌ای از اسطوره‌های اوگاریتی وارد عهد عتیق شد و در تفاسیر یهودی تغییر شکل یافت و سپس در کتاب مکاشفه یوحنا ظاهر گشت و پس از آن در سنت دیوشناسی مسیحی یکی از شاهزاده‌های جهنم گردید. این موجود اسطوره‌ای در آثار مکتوب یا هنری مذهب یهود و مسیحیت بسیار دیده می‌شود.\nدر ادبیات مسیحی و غرب لویاتان گاهی با هرگونه هیولا یا موجود عظیم دریایی یکسان انگاشته می‌شود. این واژه در ادبیات به نهنگ بزرگ اشاره می کند و در عبری جدید، هم حقیقتاً نهنگ معنی می‌دهد. در ادبیات و منابع متاخر یهودی نیز این موجود به عنوان یک اژدها توصیف می شود که بر مغاک اقیانوس، بر سرچشمه های آب ها، ساکن است. در سنت دیوشناسی مسیحی٬ لویاتان یکی از هفت شاهزاده جهنم است که با گناه حسادت پیوند دارد.
2 ساعت وقتمو گرفت، همین! 5 از 10 !
اصلا با این فیلم نتونستم ارتباط برقرار کنم.بسیار روند کندی داشت داستان غیر عادی.اوایل فیلم تا وسطا موضوع یه چیز بود ادامه فیلم کلا موضوع یه چیز دیگه.شاید بازیگرای ضعیفم یکی از دلایل ضعیف بودن فیلم بود.به هر حال نظر من این بود که خیلی وقت تلف کردنه.امتیاز 6
تامِس هابز نویسنده‌ی اثر فلسفی و سیاسی لِوْایِتان Leviathan دراین کتاب نوشت: زندگی «زشت، خشن و کوتاه» است. فیلم لِوْایِتان ساخته‌ی آندری زِویاگینتسِف در سال ۲۰۱۴ نامش را از این اثر گرفت.\nدوربین میخاییل کِریچمَن چشم‌اندازهای باشکوه و شگفت انگیزی را شکار می‌کند، که زندگی‌های زشت، خشن و کوتاه در مقابل آن به نمایش در می‌آیند. از کارکرد نور در کوهستان‌ها، باران و مهِ شبه‌جزیره کولا به تاثیرگذارترین شکل استفاده شده است. استخوان‌های موجودی عظیم که روی ساحل قرار گرفته اند، در ابتدا ترس از فناپذیری را القا می‌کند، اما این تصویر در انتهای لِوْایِتان [به معنی موجود عظیم] تسلی‌بخش‌تر به نظر می‌آید، گویی کوتاهی زندگی‌هایمان در واقع جبرانی است برای زشتی و خشونت دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم.\nهمراه با موسیقی متن ویران کننده فیلیپ گِلاس در صحنه‌های آغازین و پایانی فیلم...
نمره منتقدا
کارگردانی خوبی داره منتهی داستان فیلم اصلا در حد نامزدی اسکار نیست .
shift delete میکنید در جا شک نکنید به جونه گولی مزخرفتر از این فیلم باز خودشه...!!!
فیلم بسیار خوبیه...طرفداران سینمای خاص...دوستش خواهند داشت!
من از اینکه میتونم با هزینه ی ناچیز ماهیانه ی یک پنجم یک پیتزا (به استثنای هزینه ی اینترنت که در صورت نبود این سایت هم میشد) به این گنجینه ی گرانبهای تاریخ سینما برسم، خیلی خوشحالم. ممنون از این عمل تاثیرگذارتون.
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه