آیدین، بازیگر بازنشسته ای است که حالا یک هتل کوچک در مرکز آناتولی را اداره می کند و روابطش با همسر جوانش، نهال بسیار خروشان و جنجالی شده است و خواهرش نکلا هم در تلاطم طلاقی است که اخیراً پشت سر گذاشته...
ندارد
خیلی کم
راه سخت انسان بودن ...
خیلی فیلم خوبی بود . یکم حوصله کنید از این فیلما ببینید و زود قضاوت نکنید . نمره 83 از منتقدین خیلی عالیه . یک عمر حرف توش داره این فیلم . باریکلا به ترکهای همسایه و عزیز دل
فیلمی با زمان طولانی بیش از سه ساعت با سکانس های طولانی و دیالوگ های فراوان...قعطا باب میل خیلی ها نخواهد بود .....من هم ظرف سه روز این فیلم دیدم هر روز یه ساعت انقدر که خسته کننده بود من خوشم نیومد.... البته چیزی از ارزش های فیلم که جایزه کن رو برد کم نمی شه...امتیاز 7
اگر این فیلم 2 ساعته بود خیلی بهتر بود،آخه سوژه برا 3 ساعت نداشت.پدر خوانده نیست که!\nامتیاز 7\nدیالوگ های خوبی داشت ولی باااااااید کوتاه تر می شد.\nچقدر ما ایرانیا تعارفی هستیم!من خودم عمراً دستم رو نگه دارم کسی که خطا کرده ببوسه.کار جالبی نیست.تعارفی بودن گاهی هم قشنگه.
آیدین و زمستان آدم رو یاد سمفونی مردگان عباس معروفی میندازه. حقیقتا چرا نباید از رمان های برتر ایرانی فیلم ساخته بشه.به جاش چارچنگولی میسازیم !!
از بهترین های من...\nشخصیت سازی و دیالوگ بی نظیر بودن. احساس می کنم جیلان حتی در مورد اون شخصیتی که 10 ثانیه توی فیلمش دیده میشه، 10 صفحه توضیحات می نویسه(البته شخصیت فرضی است طبیعتا).\n
روزی روزگاری در آناتولی\n\nواقعا از این بهتر بود
tahamole filmta enteha taghat farsa bood . bedoone dastane khasiva besiar toolani.arzeshe vaghtetoono nadare
همینا که دوستان گفتن\nشخصیت ها رو باز میکنه و شرح میده و حق رو به هیچ کدوم نمیده مثل فیلم های مسخره آخرش هیچ کی اخلاق و شخصیتش زیر رو رو نمیشه و همه همونی که هستند باقی می مونند با همون ایراد ها و همه هنوز فکر میکنند حق با اوشونه. خط به خط دیالوگ ها رو دنبال کردم از نجلا خیلی خوشم اومد، مخصوصا حرفاش درباره ی آیدین همیشه درست بود و با این که نظراتش درست بود افکار خودش درباره شوهرش ساده لوحانه بود. همه ی آدمای توی فیلم واقعی بودن. پ درست و اشتباه دانا و خرفت درهم\nفیلم خیلی طولانی بود و به نظرم میتونست کوتاه تر باشه با همین کیفیت\nولی خیلی خوب بود
باید اقرار کنم که خواب زمستانی سنگین ترین و سخت ترین فیلمی بوده که تا حالا دیدم.حقیقتا وقتی زمستون 93 دیدمش نتونستم آنقدر باهاش ارتباط بگیرم تا اینکه یک سال صبر کردم و در زمستون 94 دوباره تماشاش کردم و باید بدون اغرق بگم روزی نیست که به این فیلم و حرف هاش و فضای سرد و هتل و قالیچه هاش و اون جیب نارنجی فکر نکنم...\n\nاین فیلم برای من معناگرا ترین فیلم هست حتی بالاتر از فیلم اسب تورین.فیلمی که در یک جمله باید بگم آسیب شناسی انسان بودن هستشخصیت ها را مرحله به مرحله بررسی می کنه و ویژگی های متفاوت و متناقضشون را هم گاها برملا می کنه.\n\nصحبت کردن راجع به این ابردرام کار بسیار سختیه برام اما اولین نکته ای که به ذهنم می رسه این هست که این اثر داره آدم هاش را واکاوی می کنه و نشون میده انسان دارای احساسات و عواطف کاملا متناقض هستن و ممکنه در عرض اندکی رفتارشون با خودشون و اطرافشون عوض بشه.این عوض شدن از نوع به تباهی رفتن و بازگشت ناپذیر بودن شخصی مثل مستر وایت نیست که خیلی هم دوسش دارم؛این تغییر از کوچکترین تغییرات در نگرش و عواطفمون هست که شاید حتی خودمون هم متوجهش نشیم.شاید در حد اینکه تا قبل از خوردن یک ناهار توی سلف دانشگاه براش توی صف می مونیم اما بعد از خوردنش از عمل خوردن کمی بدمون هم میاد!!!دقت کنید که آیدین جایی به خواهرش میگه اگه تو ب فکرم نباشی دیگه کسی را ندارم اما چند دقیقه بعد جر و بحثی بنیادین بینشون شکل میگیره که حتی آیدین به نجلا خواهرش میگه وجودش باعث اذیتش میشه!\n\nبهترین بخش های فیلم برای من صحبت های آیدین و نیهال تو اتاق نیهال هست که نور و دوربین بی نظیر عمل می کنه و همینطور در ادامه اش جایی که آیدین با جیپ نارنجی تاریخی اش با راننده اش که اونم باهاش روراست نیست از جاده ای برفی میرن تا بلیط قطار بخرن و بعد از اون به خونه ی دوست آیدین می رن و دوست آیدین هم از گذر عمر و ناراحتی اش بابت پیرشدنش میگه...\n\nاین فیلم بی شک از بهترین فیلم های برتر عمرم هست و خوشابحال کسانی که لذت این فیلم را چشیدن و سردشون شد.\n\n
ایرانیا همیشه هندیارو مسخره میکنن بخاطر نمره دادنشون ما که دست هندیارو از پشت بستیم با این نمره دادنامون
10 از 10 شاهکار...شاهکار...شاهکار
این فیلم عالیه..شخصیت پردازی، دیالوگا، لوکین فیلم... فضای سرد... دکور
این یک فیلم نیست، 100% با یک رمان مصور روبرو هستید ولی یک رمان خوب. اگر رمان خوان باشید و علاقه به رمان های ملو داشته باشید (نه اون ت.خ.م.ی ، تخیلی ها یِ باسمه ای) حتماً جذب و درگیر خواهید شد.\n\nلایه اول : N/A . لایه دوم : 8/10 . لایه سوم : 3/10 . هدف : لایه دوم(فلسفه یِ زندگی)
تو کشوری که دغدغه‌ی اصلی سریالاش، خیانت و استفاده نکردن از جلوگیرنده تو رابطه های جنسیشونه، یه کارگردانی اومده فیلمی ساخته که طبقه‌ی روشنفکری و شبهِ روشنفکری کل دنیا رو نقد میکنه!! این خیلی خوبه! ولی یه مشکلی هست! خودِ فیلم یه سری نماها و قاب های تارکوفسکی وار داره که اصلا به داستان و فرمِ فیلم نمیان!\nیعنی این انتقاد از طبقه روشنفکری، اول از همه به خودِ کارگردان وارده!!\nاینجاست یکم فیلم گیر میکنه!\nولی در کل فیلم خوبی بود و از خیلی از فیلمای سال 2014 بهتر بود.\nشخصیت پردازیها درست و قوی! خورده پیرنگها به زیبایی کنار هم اومده بودن و در نهایت فیلم گلیم خودشو از آب میکشه بیرون
ادم فکر میکنه شخصیت های داخل پوستر بتمن و زن گربه هستن
یک درام بینظیر از خشونت پنهان برآمده از اندیشه های روشنفکران خودشیفته.
عجب فیلم عجیبی بود واقعا حیرت اور بود و واقعا این فیلم با کم لطفی تمام نخل طلا نگرفت..فضا سادی فوق العاده دیالوگ های طولانی فوق العاده و در اخر معلم بیچاره ی مست و اسماعیل حااااااااااج حمدی دو رو..توصیه کینم کسانی که ندیدن ببینن و اینکه سبکی مشابه به فیلم the great beauty داشت...8
یک فیلم آشغال به تمام معنا که 3 ساعتو خورده ای وقتتون رو به بدترین شکل به فنا میده \n\n از ما گفتن بود\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
نوری بیلگه جیلان وارث بحق بزرگان سینمای هنری اروپا همچون تارکوفسکی، آنگلوپولوس، پاراجانف، آنتونیونی و... در این اثر بزرگ و بی همتا با جسارتی بی مانند به طرح سوالاتی پر مفهوم و تلاشی بی پایان برای دستیابی به جواب دست میزند.
10/10 شاهکار
شاید دلیل اصلی گرفتن نخل طلا تناسب فرم و محتوی در این فیلمه\nفرمی که برای بیان منویات کارگردان در نظر گرفته شده به خوبی بیانگر محتواست\nمثلا لوکیشن فیلم که روستای سنگی معروف ترکیه است در هوای زمستانی بیانگر دور بودن شخصیتهای فیلم از هم و سرد بودن نسبت به هم است و همه در غار تنهایی خود هستن طوری که به غیر از دیالوگها هیچ نشانه ای از رابطه زن و شوهری در رفتار ایدین و نهال دیده نمیشود.\nولی فیلم به شدت دیالوگ محور است طوریکه خواندن این حجم از صحبتهای مسلسل وار برای یک غیر ترک ثقیل و سنگین است و میتواند یک نمایشنامه رادیویی عالی از کار درآید.\nالبته عمق صحبتها و پرداخت آنها بسیار خوب و دلنشینه\nولی اگر به دنبال سرگرم شدن هستید یا با جمع میخاید ببیند،این فیلم رو انتخاب نکنید چون ممکنه اشتباه مرگباری واستون باشه!!!!!
فیلمی خوب با یه موسیقی دلنشین
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه