یک پدر تنها به همراه برادر بزرگترش تصمیم می گیرند تا به یک بانک دستبرد بزنند و با پولی که از آنجا می دزدند، مزرعه خانوادگیشان در تگزاس را نگه دارند و بدهی های خود را پرداخت کنند. اما در همین حین دو رنجر تگزاسی نیز به دنبال گرفتن این دو برادر هستند...
فیلمی پوچ و کسل کننده !!! تعجب میکنم از یه عده که از این فیلم خوششون اومده! داستان فیلم مربوط میشه به دو برادر که با دزدی از بانک ها بدهی های خودشون رو صاف میکنن تا مزرعه پدری خودشون رو حفظ کنن!!! موضوع شاید خوب و احساسی باشه اما اینکه 2 ساعت راجع بهش یک فیلم کسل کننده بسازن مسخره هست!
عالی جذاب بازیگرا بازیشون خوب فیلمنامه قوی فقط حیف که هیچ جایزه ای نگرفت
با دیدن این فیلم فقط هوس آبجو خنک میکنید. همین ????
یه لحظه فک کردم یه فیلم ار زو واکینگ دد ساختن//////////
فوق العاده بود مخصوصا بازی Ben foster
فیلمو میشه با خانواده دید؟؟؟؟\n
داستان ساده ای داشت اما خوب بهش پرداخت شده بود و اما در عین حال قابل پیش بینی\nفیلم خوش ساختی بود.\n10/7\n\n
نمره 7 دادم\nدوستان فیلم یه فیلم متوسط رو به خوب بود درامش عالی بود\nاوایل و اواخر فیلم نقاط اوجش بود ولی اواسط فیلم چیزی که از یک فیلم اسکاری انتظار داشتم نبود\nیه مقدار خسته کننده شد وسطاش\nژانر وسترن رو هم میشد اضافه کرد به ژانرا\nدر کل با یه فیلم خیلی خیلی عالی طرف نیستید ولی ارزش دیدن و وقت گذاشتن رو داره
فاجعه اینجاست که اسم جف بریج از عنوان ستارگان حذف شده!!!!!!!!!\n\n\n\n\n!
خوب نیست...
che ghad chasbid in film , Theme filmaie western mese in o No Country For Old Man#039; vaqan delchasbe
****** خطر لو رفتن داستان ******\n\nعنصر فراموش شده توسط کاربران ایرانی در این فیلم ذهنیت اکثریت مردم آمریکا در مورد بانک‌ها در آمریکاست. آنچه این فیلم رو برای بیننده آمریکایی تراژیک می‌کنه، داستان فیلمه. دزدی از بانک تگزاس میدلنز برای بازپرداخت بدهی خود به تگزاس میدلندز و فک رهن مزرعه. نگاه بدبینانه به بانک‌ها در چند جای فیلم توسط دیگر شخصیت‌ها هم تکرار می‌شه. مثه جایی که تو رستوران یکی از پیرمردها در جواب افسر پلیس که آیا شما دزدی رو دیدید یا نه؟می‌گه: «مدت زمانی که تو رستوران بودم اینقدر بوده که ببینم یکی از بانکی دزدی کرد که اون بانک سی ساله داره از من دزدی می‌کنه.» در این بین اکثر شخصیت‌های داستان چنین ذهنیتی از بانک‌ها دارند حتی وکیلِ تابی ه کار اون‌ها رو عادلانه می‌دونه. این تنفر از بانک‌ها در حدیه که حتی اون‌ها حاضر نیستن با پلیس برای شناسایی برادره همکاری کنند و شهادت دروغ می‌دن.\nجنبه‌های انتقادی زیادی در این فیلم هست که برای جامعه آمریکایی ملموسه. از بحث‌های نژادپرستی ( مثلا جایی که پلیس از کارمند بانک می‌پرسه سفید بودند یا سیاه؟ و کارمند جواب می‌ده روحشون یا پوستشون؟) مشکلات اقتصادی (حضور چشم‌گیر تابلوهای تبلیغاتی برای استقراض پول) و شهرهای رو به متروکه شدن. \nعناصر بسیار قابل‌توجهی در این فیلم وجود داره با ریزه‌کاری‌های بسیار. دیالوگ‌های بسیار عمیق (مثل صحنه آتش‌سوزی و گاوها) و دیالوگ‌های رد و بدل شده بین مارکوس و همکارش.\nدر مجموع این فیلم یه فیلم انتقادی اجتماعی-اقتصادی بود و نه یه فیلم وسترن، جنایی یا هر چیز دیگه‌ای. \nکسی که به نقد یک فیلم می‌شینه تنها با دیدن چهارتا فیلم کلاسیک نباید فکر کنه منتقد شده. یکی از ابتدایی‌ترین اصول نقد درست شناخت چیزی هست که نقد می‌شه و حرفی که باید بزنه در بستر زمان و مکان و موقعیت.\n8/10
برام جالبِ بدونم معیارشون چی بوده این فیلم رو کاندیدای اسکار کردن.
مدتها بود که بعد از دیدن یه فیلم اینقدر روانم شاد نشده بود. واقعاً که از هر نظر عالی بود
مکیدن خون یکدیگر تنها جمله ای است ک میتوان در وصف این فیلم گفت. فیلم نه قرار است یک عملیات برگ سرقت و پیجیده داشته باشد و نه یک تعقیب و گریز هیجان انگیز و پر مخاطره و معمایی!!\n فیلم نمایش دهنده استثمار انسانها از هم نوع خود است. نمایش چپاول و چیره شدن بر یکدیگر. نمایش سلطه انسانها بر هم. نمایش لگد مال کردن وجودی انسانیت.\nسفیدپوست هایی که سرزمین سرخپوستها را به یغما بردند و در سرزمین خودشان هماننند برده با آنها رفتار میشود و مدام سرخپوست داستان اشاره به این موضوع دارد. دولت و بانکداری وسیستم پولی حاکم بر جامعه که در حال مکیدن شیره آدم هاست و انسانیت را تا گلو در لجن فرو میبرند. انسانهایی که در حال مکیدن شیره و جان زمین هستند.( نمایشماشینهای غول پیکر که نفت را استخراج میکردن در طول فیلم گویا و واضح بود.) سیستم غارتگری حاکم بر نوع بشر که زاییده خود ماست و انسانی ناهنجار و یاغی که تلاش دارد خود را فرمانروای دشت ها بنامد که میل به سلطه گری را به خوبی نمایش میدهد و تلاش دارد آنچه در سیستم مالی از او به یغما رفته است را باز پس بگسرد که چیزی نیست جز دست پرورده و ماحصل خود این سیستم.
در یه جمله ، این فیلم از نظر بنده اصلا دلچسب و راضی کننده نبود \nنه اینکه فیلم بدی باشه ، به هیچ وجه ،\nاما ضعف سکانس پایانی ، دیالوگ های طولانی و خسته کننده که به ضعف فیلم نامه نویسی غیر اقتباسیش بر میگرده\n\n\n___اخطار اسپویل ____\n\n\nانتظار داشتم اون پلیسِ کار کشته یکم هدف گیریش ضعیف باشه و نتونه تو یه حرکت برادر بزرگ تر رو با اسنایپر بزنه ،\nبعدش فیلم هیجانی تر بشه و... اما نشد که نشد :|اینجاش اعصابمو به هم ریخت... \nیا هنگامی که همکار سرخ پوستیش تیر خورد ، چه ساده مُرد و همکارش چه ساده رفتار کرد (انگار نه انگار که رفیقش مرده) ...\nیا هنگامی که به بالای کوه میرفت تا اون مضنون رو با تفنگ بزنه، بیشتر حس انجام وظیفه داشت تا حس انتقام خون همکارش...\n\nخلاصه ، در این سبک پیشنهاد میکنم جایی برای پیرمرد ها نیست اثر براداران کوئن رو یکبار دیگه هم که شده ببینید ، که خیلی بهتر از اینه...
فیلم متوسطیه... نماها و قاب بندی های خوشگلی داره اما تو داستان گویی مشکل داره ... شخصیت ها عمق ندارن همه چی سطحیه ... پرداخت خوبی رو شخصیتا صورت نمیگیره ... سکانس پایانی فیلم هم یه مزخرف به تمام معناست ... 4 از 10
بازی ها خوب و قابل باوربود\nمخصوصا بازی جناب chris pine\nدرام قابل تحمل و ریتمش مناسب بود\nمناظر هم جلوه خاصی به فیلم دادن و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد\n\n\nو\n\nاز همه مهم تر به نظرم موسیقی فیلم بود\nنوع خاصی از غم رو القا میکنه
اصلا توقع نداشتم انقدر معمولی باشه.دیالوگ زیاد داشت.یه سری از دیالوگ ها خوب بودند،مخصوصا دیالوگ های سرخپوسته که پلیس بود.درام فاجعه باری بود.جنایی هم که فکر کنم کلا 4-5 تا بانک می زنند که تو یکیشون درگیری هست و خوبه.\nامتیاز 6
«اگر سنگ از آسمان ببارد» یک فیلم بسیار زیبا در ژانر نئو وسترن است که دارای عناصر فیلم‌های ژانر سرقت نیز است.کریس پاین، بن فاستر و جف بریجز ستارگان این فیلم هستند. این فیلم را دیوید مکنزی کارگردانی کرده و تیلور شریدن نیز نویسندگی آن را انجام داده است. در «اگر سنگ از آسمان ببارد» «توبی هاوارد» (با ایفای نقشکریس پاین) به همراه «تنر»، برادرش، (با بازی بن فاستر) به بانک‌های مختلف ایالت تگزاس دستبرد می‌زنند. با وجود اینکه نقشه سرقت‌ها به خوبی چیده شده بود، تند خویی «تنر» باعث به خطر افتادن آن‌ها می‌‌شود و این موضوع خشم «توبی» را به همراه دارد. دو مامور پلیس هم با نام‌های «مارکوس همیلتون» (با بازیجف بریجز) و «آلبرتو پارکر» (با بازی گیل بیرمنگام) به دنبال دستگیر کردن آن‌ها هستند. «اگر سنگ از آسمان ببارد» توانست نمره ۸۸ را از میان ۴۵ نقد منتشر شده بدست بیارد. ریچارد روپر از شیکاگو سان تایمز در توصیف این فیلم گفت:\n\n«اگر سنگ از آسمان ببارد» فیلمی بسیار زیبا و خشن است که وقتی به پایان رسید همان موقعی بود که دوست داشتم آن را دوباره تماشا کنم.\nسامانتا لدویگ که یکی از منتقدین وبسایت آی جی ان است نمره ۹ از ۱۰ را به این فیلم داده و در توصیف آن گفته:\n\n«اگر سنگ از آسمان ببارد» تماشاگران را با روایت پیچیده‌اش شگفت زده می‌کند و هنر فیلمبرداری‌اش نیز شگفت انگیز است و این موضوع کمبود فیلم‌های خوب تابستان امسال را جبران می‌کند.
فیلم خوبی بود منو تونست ثابت نگه داره تا آخره فیلم پاش بشینم خوشم \nاومد
با داستان جنایتکارانه اهل برنامه ریزی و مردانی با یونیفرم های رسمی طرف هستیم فیلم داستان موش و گربه بازی این دو گروه است.\nکارگردان این فرمول قدیمی رو به یک اثر هنری تبدیل کرده فیلم پر از لحظاتی درگیرکننده که مخاطب رو هم درگیر میکنه.\nمن زیاد از این فیلم خوشم نیومد ولی در کل فیلم خوبی بود.
فیلم نسبتا خوبی بود\nکاملا تگزاسی و تحت تاثیر فرهنگ غرب وحشی،درامی که شاید کاندیداتوریش در اسکار براش زیادی بزرگه اما حداقل کریس پین ،جف بریج و بخصوص بن فاستر کارشون رو بخوبی انجام دادند.\nبدون شک اگر کسی قرار بود در این اثر لایق نامزدی مکمل اسکار باشه بن فاستر بود از نظر من،بسیار خوب و زیرپوستی به ایفای پرسوناژش پرداخت.\nفیلم روند خوبی داره و از ریتم خوبش کم نمیشه،برخلاف نظر دوستان بنظرم بخوبی روابط و کاراکترها تعریف شدن،از بریج که پلیسی به ظاهر نژادپرست هستش و فرهنگ اون مکان ،جبری رو فراهم میکنه که همچین کاراکتری تعریف بشه،تا بن فاستری که دچار اختلالات روانی هستش و به موقش بسیار احساساتی و کریس پینی که یک هدف داره،گرچه مشکل فیلم در پرداخت این هدف هستش و کمی فیلمنامه در این مهم دچار ضعفه\nروی هم رفته شاید شانس زیادی برای اسکار درام نداشته باشه و حتا کاندیداتوریش هم کمی عجیب بنظر بیاد اما درام جنایی هستش که حداقل ارزش یکبار دیدن رو داره
همه چیزای فیلم عالی بود از موسیقی و بازی و فیلمنامه تا دیالوگا 100% جزوه 10 فیلم برتره سال
یه فیلم درام عالی با تم وسترن\nهر چند نیمه ابتدایی فیلم ریتم بهتری داشت ولی کل فیلم با یک فیلم نامه منسجم سرپا بود.چیزی که خیلی توی فیلم برجسته بود دیالوگ های خیلی خوب بدون حرف های قلمبه و شعاری بود.این فیلم حتما باید نامزدی اسکار توی فیلمنامه رو بگیره.بازی کریس پین با اون صورت کاریزماتیکش خیلی خوب بود و موسیقی کانتری که اکثر لحظات با تصویر همراه بود خیلی فضای گنگستری خوبی به فیلم داده بود.و پایان فیلم که نوشته شد هر دو برادر تو یه سال می میرند یه پایان غافلگیر کننده بود(دوئل با پلیس بازنشسته).در کل انتظار فیلمی به این خوبی رو نداشتم.امتیاز8.5/10
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه