صبحی در حومه یکی از شهرهای فرانسه سال ۱۹۵۰، در کاخی دور افتاده، یک خانواده قرار است برای جشن دور هم جمع شوند. اما جشنی در کار نخواهد بود، زیرا مرد خانواده به قتل رسیده است، و بدون شک قاتل یکی از هشت زنی است که به او نزدیکتر بوده اند…
خیلی کم
خیلی کم
هشت زن یکی از دو فیلم مولتی ژانر کامل در تاریخ سینما است. تقریبا میشه گفت به تعداد کارکترهای زن، این فیلم دارای ژانر است. شاید در بعضی ژانرها بٌلدتر و در بعضی خیلی گذرا به بست ژانرها پرداخته است. اگر بتوانید اوایل فیلم دوام بیاورید (نه به این معنا که خوب نیست..) با یک فیلم کاملا منسجم و پرداخت قوی مواجه میشوید. نقطه قوت فیلم فیلمنامه آن است که با یک کارگردانی خوب شما را تا آخرین دقایق فیلم درگیر کرده و کمتر می توانید ذهن کاگردان را بخوانید. هشت زن، هر کدام یک طیفی از زن ها را به نمایش می گذارد، فَنفتال، روسپی، روشنفکر، خانه دار، تینیجر تازه چشم و گوش باز کرده و... که احتمالا هم با نتیجه گیری کارگردان در پایان فیلم می توان طعنه ایی به جامعه امروزی آن را حساب کرد. یک نکته مهم این است که در چنین فیلم هایی که کل کارکترها در یک لوکیشن ثابت هستند و کل ماجرا در آن محیط ثابت اتفاق می افتد، پرداخت فیلم بسیار مشکل می شود... طوری که اگر کارگردان مهارت کافی در دکوپاژ و میزانسن نداشته باشد باعث خسته شدن مخاطب می شود. که خوشبختانه این فیلم با تعلیق کافی و داستان خوب از این قاعده استثناست. (بماند که قرار دادن این همه ژانر در کنار هم کاری بس دشوار است) موزیک متن: در تایم های ژانر موزیکال از موزیک های اصیل و خوب فرانسوی استفاده شده و تیتراژ پایانی هم موزیک بسیار زیبا متناسب با تراژدی داستان دارد. خلاصه، فیلم بسیار خوبی است - امتیاز 8
خیلی فیلم زیبا و خوش ساختی بود حتما ببینید
فیلم جالبی بود حتما ببینید
عجیبه که فیلمی تا اینحد معمایی، موزیکال ،سرشار از زیبایی و طراوت زنانه و حس طنز چطور اینهمه مهجور مونده. تنها حضور ایزابل هاپرت توی یک فیلم کافیه تا اونو به اثری قابل اعتنا تبدیل کنه. تبریک میگم به اون شخص باذوقی که گذرش به این صفحه خواهد افتاد!!
ژانر جالبی بود
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه