«مگ آلتمن» که به تازگی طلاق گرفته است و دخترش سارا یک خانه جدید در نیو یورک میخرند و خانه ای که میخرند دارای یک اتاق امن هست که غیر قابل نفوذ است. زمانی که سه سارق وارد این خانه می شوند مگ و دخترش به این اتاق می روند، اما این کار مشکل را حل نمیکند و سارقان میدانند که سارا کجاست و چیزی هم که میخواهند در این اتاق هست که...
فیلم خیلی خوبی بود. بازی کریستین استوارت با اینکه سنش خیلی کم بود واقعا خوب بود و مثل الان یکنواخت نبود.
فرزند به حق و وارث به جای هیچکاک...
درود به فینچر که هر فیلمش هنره\nاما در مورد کریستین استورات من خودم دیابت دارم و هنگامی که قند کریستین توی فیلم افت میکنه خیلی قشنگ اضطراب و حالتشو نشون میده یعنی از یک دیابتی هم قشنگتر این کارو انجام داد. \nعالی و عالی و عالی
به هیچ وجه سینمای هیچکاک رو نمیپسندم و از عنصر تعلیق و هیجان اون هم به شیوه ای که هیچکاک استفاده میکرد نمیتونم لذت ببرم . \nبا این حال دیوانه وار از دیدن این فیلم لذت بردم . همه چی سر جاش بود تو این فیلم . به قدری خوش ساخت بود که همزاد پنداری با شخصیت ها به حداکثر خودش رسیده بود .\nاین فیلم آخرین فیلم از فینچر بود که میدیدم و با نگاه به کارنامش میبینم از پس هرچیزی بر میاد این بشر !\nنمیفهمم چرا به این فیلم کم لطفی شده . به امتیاز (و پوسترش) نگاه نکنید و سریعا فیلمو ببینید .
یه فیلم جذاب با داستان و بازیگرای عالی ...
9 از 10 عالی درود بر فینچر
فیلم پر تعلیق و با هیجان از استاد این سبک «دیوید فینچر».\nداستان و فضای فیلم طوریه که با اینکه تمامش توی یک خونه می‌گذره اما تا آخر بیننده رو دنبال خودش می‌کشونه و این نکته مهمیه که «اتاق وحشت» تونسته از پسش بر بیاد. از فیلم‌برداری خوب کار نباید چشم پوشی کرد که تونسته زیبایی فیلم رو بیش‌تر کنه. از دیدن این فیلم لذت خواهید برد و این فیلم یکی از دلایلیه که به خاطرش باید فینچر رو تحسین کرد.
عاقا\n یه کارهایی هست که یاد میگیری ، و به خوبی انجامش میدی .\nیه کارهایی هست که توی خون و رگته که عالی انجامش میدی\nامااااا\nیه کارهایی هست که انگار براش منولد شدی وبهتر و متفاوت از همه انجامش میدی\nبه قول دوستی ( هر کس بفهمه برای چه کاری متولد شده تو دنیا تک میشه)\nفک کنم دیوید فینچر فهمیده
فوق العاده فوق العاده \nقطعا پشیمون نمیشید از دیدن فیلم\nخواهشا درگیر امتیازات imdb نباشید برای دان کردن ی فیلم\nعاشق اون وقتیم ک دختره میترسه چشماش استرسو انتقال میده
اینفارست ویتاکرطوری بازی میکنه که آدم فکر میکنه هیچکس از پس نقشاش بر نمیاد.\n\nفیلم خیلی خوبی بود، به نظرم اگر از یک پسر بچه برای نقش استوارت استفاده میکرد شاید بهتر میشد.
من که فقط بخاطر کیریستین استوارت میبینم
فیلم زیباییه! با هیجان قابل قبول! \nپیشنهاد میکنم ببینید
زیبا و ستودنی دو واژه ای که میتوان فیلم را در آن معنی کرد \nمثل اکثر فیلم های فینچر هیجان انگیز و پر تنش \nبازی ها عالی بویژه جودی فاستر بزرگ \nداستان عالی\nفیلمبرداری ناب \nکلا این فیلم به مشهوری فیلم هایی مانند هفت و فایت کلاب نیست اما واقعا یکی از فیلم های قوی فینچره که در حقش کم لطفی شده\n8 از 10
در ستایش فیلم کمتر قدر دیده شده فینچر (Panic Room) و سینمای او:\n\nحواسمان به الگوی فیلم دیدنمان باشد\n\nمقدمه:\n شاید برای کسانی که سینما را جدی تر دنبال کنند، جالب باشد که الگوی انتخاب فیلم هایی که تماشا می کنند به تدریج تاثیری روی روند فکری و شخصیتی شان می گذارد که شاید برایشان باور کردنی نباشد! تاثیر برخی فیلم ها و یا بهتر بگویم، تاثیری جهان بینی برخی از دانشمندان سینما در ناخود آگاه اندیشه ما باقی می ماند و ذهن تحلیل گر یک بیننده حرفه ای را در ناخود آگاهش تا مدت ها، و شاید تا اخر عمر درگیر خود کند و چه زیباست که یک بیننده حرفه ای بتواند جهان بینی اثر و بالاتر از آن قدرت پرواز تفکر یک اندیشمند سینمایی را هم در مدیوم تصویر و هم در لایه های فکری اش درک کند.\n\nتحلیل دنیای فینچر:\n\nاول از همه باید پذیرفت که فینچر در کنار نبوغ کارگردانی قطعا یکی از اندیشمندان سینمایی و دارای جهان بینی منحصر به فرد است. دنیایی که فینچر در فیلم هایش ترسیم می کند، دنیای مبارزه است و در آن برای رسیدن به اهداف باید جنگید! به همین منظور او گاهی شخصیت های داستان را در وضعیت های باور نکردنی قرار می دهد و مجبورشان می کند که در سخت ترین شرایط هم دوام بیاورند و حتی در این مسیر آن ها را تا مرز جنون می کشاند که برای مثال اوج این جنون را می توان در game (مایکل داگلاس توسط شون پن)، seven (به مرزجنون رسیدن برد پیت توسط کوین اسپیسی)، fight club (به مرز جنون رسیدن ادوارد نورتن توسط خودش) و Panic Room (به مرز جنون رسیدن جودی فاستر توسط گروه سارق) مشاهده کرد و او که استاد مسلم نحلیل چهره ی شخصیت است، تمام تلاشش را در گرفتن بازی از بازیگران، به خصوص بازیگری که قرار است تا مرز جنون برسد، انجام می دهد. برای مثال، شاید باورش کمی سخت باشد که در فیلم زودیاک که در آن جیک جینهال به شدت درگیر بحران تشخیص هویت زودیاک است، گاهی 90 بار یک برداشت گرفته می شده است. فینچر در یک مصاحبه تلویزیونی بیان می کند: من فکر میکنم مردم منحرف هستند.... این اساس حرفه من است. او فقط می خواهد با دنیای خود و بیننده ی خود صادق باشد، او آدم های این دنیا را منحرف می داند و برای همین است که تاثیر پس زمینه تاریک و سایه را در فیلم های مشاهده کرده ولی هرگز نمی خواهد امید و القای حس تلاش را از بیینده اش بگیرد. یادمان باشد که اگر بتوانیم به اندیشه و جهان بینی یک دانشمند سینمایی نزدیک شویم، درک اثرش بسیار لذت بخش تر و نبوغ او را به زیبایی در روند فکری خود پیدا خواهیم کرد، کما اینکه خود فینچر هم با الهام پذیری از عناصر فیلمسازان بزرگ پیش از خود، به استادی تمام، سبک منحصر به فرد را تعریف کرده است که دیگر شبیه هیچ فیلمسازی نیست. و به عبارت بهتر، صاحب سبکی بسیار هوشمندانه در کارگردانی در پس زمینه ای از جهان بینی خاص خود شده است.\n\nPanic Room:\n\nاتاق وحشت هم مانند سایر آثار فینچر، تحت تاثیر جهان بینی سازنده اش، شخصیت اصلی اش در یک تنگنا قرار گرفته که این بار مجبور است به خاطر دختر بیمارش تا پای مرگ بجنگد و در این فیلم هم فینچر مانند همیشه با حرکت استادانه دوربین از پس نماهای ساختمان، دیوارها و سایه ها عبور می کند تا عناصر داستانی را آشکار سازد و با نماهای نزدیک، بیننده بتواند از وصعیت احساسی شخصیت اصلیجودی فاستر در آن شرایط سخت آگاه شود و بتواند ارتباط صمیمی و نزدیک با شخصیت او برقرار کند، هر چند او بسیار استادانه از دل این نماهای نزدیک در روند قصه گویی اش هم استفاده می کند. در واقع دوربین فینچر در این فیلم هم مانند همیشه مثل یک ناظر عمل می کند و بدون آنکه بیننده متوجه حرکت زیاد دوربین شود و بخواهد به حرکت دوربین شخصیت دهد، در تعقیب شخصیت ها و روند داستان قرار می گیرد. این تعقیب ها بسیار پیچیده و نامحسوس است! بیننده دراتاق وحشت از دل سایه های انسانی و اتاق پیرامون جودی فاستر عبور می کند و مدام به خود یادآور می شود که به خاطر نجات خود و کسی که دوستش داری، هرگز دست از تلاش بر ندار! که این دنیای خاکستری، ارزش جنگیدن را دارد و در آخر یاد آور می شود که گاهی در این دنیا همان آدم هایی که ممکن تو را در شرایط پیچیده و سخت قرار دهند، ممکن است تو را نجات دهند (اسپویل: شخصیت فارست ویتاکر)! \n\nنتیجه گیری: حواسمان به الگوی فیلم دیدنمان باشد!!!
فینچر باشه بقیه اش مهم نی :)))) رفت واسه دنلود :)
خیلی خوب و عالی . حتما ببینید
خیلی معمولی بود این فیلم ! هیچ چیز خاصی نداشت ! \nبه جز بازی قشنگ فارست ویتکر
قشنگه.
قشنگ بود.ولی استوارت با اون قیافه خشک و سرعت کمش تو تصمیم گیری آخرای فیلمو اعصاب خرد کن کرده بود.امتیاز 7
این فیلم شاید از نظر محتوا چمگی به دل نزنه ولی هیجانش و هنرنمایی بازیگراش و صدالبته فضای خاصی که فینیچر به فیلم داده یه رنگ و بوی به این فیلم داده که نمیشه از دیدنش صرف نظر کرد . دوستان پیشنهاد میشه برای دانلود
فیلمی نا امید کننده از نظر مضمون و محتوا ولی بازی های عالی و تاثیر گذار و با نمک کردن سکانس ها با شیرین زبونی جارد ...... فیلمی که یه کار گردان معروف و چند بازیگر خوش نام تونستن بهش اعتبار ببخشن ولی از نظر محتوا و پیام فیلم سر تاسر خالی و کسل کننده بود\n
بعد مدت ها ی فیلم دیدم که کاملا هیجان زدت میکنه موقع تماشا
«سیا» و «پنتاگون» رسما از فیلمنامه‌نویسان و کارگردانانی چون «دیوید فینچر» و «اسپایک جونز» خواستند تا در همکاری با مقامات این دو سازمان فکر بکری کنند تا شاید جلوی حملات تروریستی آینده گرفته شود و در ازای آن پنتاگون نیز تسهیلات نظامی زیادی در اختیار هالیوود قرار خواهد داد، این می‌شود که «فینچر» کمی بعد «اتاق وحشت» را می‌سازد که داستان تجاوز سه دزد به خانه‌ای امن در نیویورک است.
از نظر روایت و فیلمبرداری که حرف نداشت موندم چرا هیچ کجا نامزد نشده!!!!!!
از پایان خیلی خوشم اومد.
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه