داستان فیلم در منطقه ای از مجاسرتان اتفاق می افتد.در شهری که توسط جنگل احاطه شده است.هوا به شدت سرد است.حتی این هوای سرد هم نمی تواند مانع رفتن مردم به چادر سیرک برای تماشای برنامه بکند …
خیلی کم
زیاد
فوق العاده بود \nیه فیلم سیاه سفید دیگه ، با همون نما های طولانی و موزیک متن فوق العاده \nفیلمی که در پی حرف و هدف اصلیش ، چندین مفهوم دیگه رو دنبال میکنه \nمیزانسن های بلاتار و البته حرکت دوربینش واقعا که شایسته ستایشه
فیلمی از این بدتر نمیشد ساخت خداییش. بدون داستان. برداشت های بلند بی معنی. آشغالی دیگر از استاد بلاتار
لطفا کیفیت بالاتر فیلم رو برای دانلود بروی سایت قرار دهید
لطفا اگه کسی یه نقد خوب از این فیلم جایی خونده و امکان داره بزاره\nیه نقد فرمالیستی که وارد بحثای سمبولیستی نشه\nتنها قیلم بلا تار هست که بسیار گنگ بود واسم
پیشینیان میدانستند که هارمونی های آسمانی قلمروی خدایان است اما ما با خودبینی مجنون وار همه\nهارمونی های خدایان را تصرف کردیم
نمیدونم چرا سکانس آبتدایی این فیلم بهتره بگم شاهکار من رو یاد سکانس ابتدایی the mirror شاهکار استاد تارکوفسکی انداخت.\nسکانس ابتدایی این فیلم بسی زیبا و دلنشین بود همراه با اون موسیقی بی نظیر روانم رو به هم ریخت و یک جور حس عجیب و غریب بهم دست داد.\nبرداشت های بلند بلاتار فوق العادست بی نظیره.\nکارکتر یانوش درد بود به معنای واقعی معصوم بود اما بی گناه بودنش و ساده بودنش در واقع آدم بودنش و متفاوت بودنش کار دستش داد و دیوانه اش کرد.\nبا این فیلم به سینمای بلاتار باید ایمان آورد.
سکانس آغازین شاهکاره؛ داستان سرایی شگفت انگیز والوشکا بهمراه موسیقی دلنشین که با روح و قلب بازی میکنه، کمتر فیلمی در همون ابتدا اینقد گیرا و تاثیر گذار عمل میکنه جوری که بغض منو گرفت و واقعا دوست داشتم بعد همون سکانس فیلم تموم بشه!
بهترین فیلم تار به نظر من.
من تاحالاازبلاتاراسب تورین وآوای ورکمستررودیدم.هردوفیلم عالی بودند.یه نکته عجیبی که فیلمای بلاتارداره اینه که بعدازمدت هاکه میگذره سکانس هاودیالوگ های فیلم اصلاازیادآدم نمیره وبیشترمواقع من به فیلماش فکرمیکنم.نمیدونم فیلماش چه خصوصیتی داره که اینگونه درذهن بیننده باقی میمونه.\nدوستان حتمااین فیلم بلاتارروببینید
بهترین کارگردان تاریخ سینما ایران سهراب شهید ثالث هست...\nفیلم طبیعت بی جانش ...شاهکاره اصیله....\nدرود به بلاتار و شهید ثالث.\nخیلی ممنون
Tabiate Bijan 1974
نظر شخصی:\nوقتی اکثر فیلمها از ابتدای تاریخ سینما چه هالیوود چه اروپا و مستقل و ایران و ... به تبلیغ خودخواهی، بی اخلاقی و هرزگی پرداخته چه فکری و چه جنسی حتی بدون نشان دادن صحنه ای عریانی، دیدن چنین فیلمی باعث میشود هنوز به سینما به عنوان هنر نگاه کنی و ایمانت به سینما را بعد از دیدن آن همه فیلم بد دوباره بدست بیاوری، اگر در تمام زندگیت فقط همین فیلم را ببینی میتوانی خودت را به عنوان کسی که فیلم دیده در نظر بگیری، فیلمی که بدون در نظر گرفتن مولف بزرگ خود، به تنهایی به عنوان یک آفرینش هنری زیباست و دیدنش روح و روان را جلا میدهد فیلمی با طرح پرسشهایی مهم درباره موضوعات مهم (و نه دادن جوابهایی مزخرف، بیربط و یا غلط در مورد مسائل نه چندان مهم، مزخرف، بیربط و یا حتی غلط، که بیشتر فیلمها ازین دسته اند) سینما یعنی این فیلم، سینما یعنی این. \n(احساس میکنم لحنم آخوندی شد، کاربران محترم خوب میدانند منظورم از هرزگی چیست و امیدوارم کسی سوء برداشت نکند، ارائه و یا تبادل و جایگزینی چیزی در ازای چیزی کم ارزشتر و یا بی ارزش، نه فقط جنسی بلکه سیاسی و اجتماعی و... یک فاحشه لزوما هرزه نیست و یک اتفاق سیاسی میتواند هرزگی باشد) \n
فهمیدنش سهل است اما شرح دادنش بسی دشوار......
ان گونه که می توانم در عمق وجود در پلان به پلان این شاهکار استاد عزیز بلا تار به نفس نفس زدن افتادم و تماشای این لحظات ناب به گونه ای در قاب مچ شده بودن که تاب پلک زدن هم به من دست نداد در واقع بدون تملق گویی این یک فیلم محشره و بعد تماشایش متعمق خواهی شد ...............بی شک از بهترین های استاد واز برترین اثار ماندگار سینمای اروپا در دهه اخیر واین نوع سبک برای جناب بلاتار ماندگار خواهد ماند ....
برداشت های بلند این کارگردان آدمو فلج میکنه,موسیقی هم که حرف نداره (موسیقی هر سه فیلمی که ازش دیدم به طرز عجیبی دیوانه کنندست,یه جورایی از لحاظ تاثیر گذاری (وقتی با تصویر مچ میشه)مثل موسیقی چشمه میمونه)...ولی با حس شرمندگی تمام (فول) باید بگویم منظور کلی فیلم را نفهمیدم :;(( بیا من یاری بده...
الان بار سومه ک میبینمش... هر روز بیش از پیش احساس تخلخل در تناقضات افکارم بوجود میاد...
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه