لس آنجلس، سال 2019. «ريک دکارد» (فورد)، از اعضاي سابق يک واحد ويژه ي پليس (معروف به تيغ روها) که تخصص در از بین بردن روبات های شبه انسان را دارد. با اصرار و اجبار «سروان برايانت» (والش) مي پذيرد تا گروهي از روبات ها را بيابد و از بين ببرد. اين گروه متشکل از شش روبات است که با ظاهر انساني، با يک سفينه ي فضايي به زمين آمده اند.
زیاد
زیاد
با وجودی که زیاد ازش چیزی یادم نیست ولی حس خوبی بهش دارم. کلا فیلمهای تخیلی که ریدلی اسکات ساخته بخصوص پرومته رو خیلی دوست دارم.
جلوه های ویژه در حد فیلمهای ساخت 2014! اما از نظر محتوا، داستان پردازی، بازیگرا و سایر المانها، فوق العاده ضعیفه. انگار فیلم رو ساختن که فقط تواناییشون رو تو خلق جلوه های ویژه به نمایش بذارن. مردم هم عجیب استقبال کردن،
خیلی ممنون
خیلی فیلم قشنگیه .راستی اگه میشه فیلم روز استقلال با بازی ویل اسمیت هم برازید تشکر
دمثون گرم،خیلی عالی هستین
برای زمان خودش این فیلم یک خلاقیت در سوژه ، کارگردانی و روایت بود ولی الان نه. فیلم جریان ساز .
این یه فیلم بسیار بسیار عمیق ه بطوری که اگه یک میلیارد بار این فیلم و ببینید هر دفعه متوجه نکتای جدید در فیلم میشید این فیلم از نظر فضا سازی بازی شخصت ها و .... هن هچیزش واقعا بنظر من ۱۰ از ۱۰ هست جز عمده فیلم هایی که بعد از ساخته شدنش نصف سبک سای فای شروع کردن به فیلم هایی با همچین مظمونی بسازن این فیلم جوری ساخته شده مخصوصا داستان اینگار از آینده اومدن این فیلم رو ساختن برگشتن واقعا نظیر نداره قسمت دوم هن بیاد واقعا بنظرم نمیتونه به موفقیت این فیلم و فوقالعاده ای این فیلم باشه توی فیلم بیشتر از اینکه بیاد به سوالات بیننده پاسخ بده واسه بیننده سوالات فلسفی و بسیار عمقی در ذهن ش میکاره
All Those Moments Will Be Lost In Time...Like Tears In Rain
شاهکار ، بهترین ساخته ریدلی اسکات با موسیقی سحر انگیز اونجلیس
نتونستم ارتباط برقرار کنم
مزخرفه فیلمش گول کامنتا رو نخورید اکثرا طرفدار کارگردانن
زندگی توی ترس و بردگی حس جالبی نیس \n\nیکی از جذاب ترین و با مفهوم ترین دیالوگایی که شنیدم و من معتقدم تمام فلسفه این فیلم در دل همین دیالوگ قرار دارد.\n\nو اون سکانس ، روی که شاید فقط دنبال کسی بود که بتونه حرف دلشو بزنه ، روی که بعنوان یه بدمن ناهنجار تو تصورمون جای گرفته بود این بار قرار بود یه فلسفه بزرگ رو منتقل کنه.\n\nو کبوتری که مظهر آزاد هست در زمانی که روی داره درد بردگی رو منتقل میکنه در دستانش اسیر شده و باز هم یک شاهکار دیگر از ریدلی اسکات ، استفاده از نماد ها در این سکانس بیداد میکنه. \n\nمجموعه ای از آزادنما ها ، باران ، کبوتر ، انسان ، ربات و ...\nنبوغ بی نظیری از کارگردان نابغه سینما ریدلی اسکات.\n\nاین پلن ، این سکانس ، حرفه ای ترین کارگردانی تاریخ سینماس. \nجایی که ریدلی اسکات با یک تیر چند هدف رو نشانه میگیره. \nو اینکه ریدلی بردگی را به چیزی محدود نمیکنه و میتونه این بردگی سیاسی ، انسانی ، مذهبی و هر چیزی باشه. \n\n\nتمام چیزی که میخوام بگم اینه که ریدلی اسکات مفهوم آزادی و بردگی رو در چند دقیقه به صورت غیر مستقیم به چالش میکشه.\nبا یک دیالوگ ، با قطرات باران ، با یک کبوتر اسیر ، با یک انسان گیج و جویای حقیقت و رباتی که شاید تمام ارزو و هدفش آزادی و رهایی بود. \n\n\nبدون شک شگفت انگیز ترین و بی نقص ترین کارگردانی تاریخ ، کارگردانی بلید رانر از ریدلی اسکات هست. \nدوستان ؛ در ثانیه به ثانیه این فیلم مفهوم ژرف و عمیقی خوابیده. \n\n\nو این دیالوگ :\n\n\n\n زندگی توی ترس و بردگی حس جالبی نیس \n
ونجلیس یه آلبوم داره بلید رانر...ربطی به این فیلم داره؟...قدیما یه آهنگشو تو اخبار هم پخش می کردند.
فلسفه بزرگ این فیلم در دل این دیالوگ قرار داره :\n\n\n\n« زندگی در ترس و بردگی حس جالبی نیست »\n\n\nشاید یه روزی منظور ریدلی اسکات رو بفهمیم
نقد فیلم\n\nتماماً حیرت ، تاثیر ، تفکر و حتی ترس\n\nبدون شک این یکی از بهترین، تاثیرگذار ترین و عمیق ترین آثار جناب اسکات است.\n\nاسکات اثر عجیب و غریبی را خلق کرده است که انسان را به شدت به فکر می اندازد.اسکات نشان می دهد که اگر شما انسانی را خلق کردید با تمام خصوصیات یک انسان واقعی، اما حق زندگی کردن و بهتر بگویم تجربه ی زندگی کردن را به او ندهی ، چه اتفاقی می افتد؟ و یا با او همچون یک برده یا ماشین برخورد کنی چه اتفاقی می افتد؟\n\nاو شما را از خلق کردن می ترساند ، او شما را از زندگی دادن می ترساند!!!!!\n\nمدل انسانی نکسوس که تایرل آنها را ساخته است قادر به لمس و احساس کردن زندگی ، عشق ، نفرت و.... هستند و حالا مسئله از اینجایی آغاز می شود که آنها خودشان مسئله ی خودشان می شوند و می خواهند عمر طولانی تری داشته باشند و تجربه های زندگی خودشان را گسترش دهند و آزاد و نه برده وار بلکه همچون یک انسان واقعی زندگی کنند.\n\nاما سازندگان آنها به آنها به چشم ماشین نگاه می کنند و رو به کشتار آنها می آورند و دکارد را برای این کار استخدام می کنند.تایرل، آنها را خلق کرده است اما اجازه ی زندگی به آنها نداده است و سعی دارد آنها را از طریق خاطرات مصنوعی کنترل کند.اما آنها حقیقتاً همه چیز را انسانی درک می کنند و وقتی به وجود برده وار خود خودآگاهی پیدا می کنند،طغیان می کنند.\n\nاز همه بیشتر ریچل این حس انسان بودن را به شما منتقل می کند و در واقع دکارد را او از درون متحول می کند و نوع نگاهش را به خودش تغییر می دهد تا جایی که دکارد سعی در مواطبت از او می کند.\n\nبه نظر من از هر لحاظ اسکات موفق است 10از10\n
کارگردان ریدلی اسکات با بازی هریسون فورد :)))))) رفت برای دانلود
به شدت فضاسازیاین فیلم رو دوست دارم و احساس میکنم به محتوای فیلم خیلی میخوره. ضمن اینکه موسیقی فیلم به طورعجیبی با این فضاسازی ترکیب شده و معجون دلپذیری رو تشکیل داده. \nاین فیلم ، فیلمیه که گذر زمان ارزش هاش رو مشخص کرده و به واقع یک شاهکاره.
بهترین فیلم استاد مسلم ریدلی اسکات.واقعا کدوم کارگردان رو سراغ دارید که اینقدر تو همه ژانر ها موفق باشه و از پس هر ژانری بر بیاد.درام،تاریخی،علمی-تخیلی،ترسناک،کمدی،ورزشی و .........
filmi motevaset man khosham nayoomad
موسیقی بی نظیر .فیلمی عالی 7.5 از 10
یه شاهکار دیگه از برادر سینمایی آلفرد هیچکاک کـــــــــــــبیر ...
واقعا اهنگ ونجلیس از خود فیلم زیباتره مثل البوم کریستف کلمب تو فیلم 1492 بهشت گمشده
ریدلی اسکات عزیز با ساختن این فیلم نشون داد که درک عمیقی از فیلمسازی داره و این اثر در کنار گلادیاتور از جمله آثار ماندگار سینمای او هستن. \n\n***خطر اسپویل***\n\nتماشاگری که این شاهکار را میبینه بلااستثنا در ابتدا طرفدار انسان ها و در پایان طرفدار رپلیکنتها خواهد بود \nدر اوضاعی که تمام انسانیت از بین رفته این رپلیکنت ها هستن که بهترین نوع احساس (همانند عشق ، گذشت ، ... )‌ را به بیننده به بهترین و ساده ترین شکل نشان میدهند . \n\nموسیقی فیلم زیبایی اون رو دوچندان میکنه و استاد ونجلیس موسیقی را کاملا با صحنه ها به خوبی درمی آمیزد . \n تماشای این شاهکار رو از دست ندید . :)
متفاوت ترین اثر ردلی اسکات همین فیلمه واقعا یک اثری هستش که هر چقدر هم بگذره باز نو هستش خیلی دوست دارم بفهمم هدف ردلی از این فیلم چیه و فقط خودش می دونه و خودش.نقدها رو اصلا قبول ندارم چون بازم میگم ابن اثر خیلی متفاوته و امیدوارم روزی اسکات درباره این فیلم صحبت کنه.
خدای فیلم. ....موسیقی که خداست . موضوع درجه یک . جز بهترین فیلمهایی که دیدم . پیشنهاد میشه شدید
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه