«آيزاک ديويس» (آلن)، روشنفکر نيويورکي از بابت رابطه اش با دختري بسيار کم سن تر از خود به نام «تريسي» (همينگوي) احساس گناه مي کند از طريق دوستش «ييل» (مورفي)، با «مري» (کيتن) آشنا مي شود که زني دوست داشتني است اما فقط نقش روشنفکران را خوب بازي مي کند...
خیلی کم
ندارد
فیلم قشنگی بود ولی به نظرم نسبت به دیگر فیلم های آلن ضعیف تر بود. هرچند که فکر کنم مثلا نسبت به آنی هال عامه پسندتر باشد.
خودخواهی آدماست یا ..... نمیدونم هرچی پیشرفت کنی،هرچی بالاتر بری خاطرخواهاتم بیشتر میشن،این یک واقعیته... پول خوبه،موفقیت خوبه و الان نباید از کسی انتظار داشت که بدون همه ی اینا تورو بخواد یک تصمیم در یک لحظه این توانایی رو داره که خیلی چیزا رو عوض کنه...
یکی از بهترین شاهکار هایی بود که دیدم.فیلم فوق العاده بود.فیلمنامه فیلم عالی و بی نقص بود و وودی آلن به هدفش که تحت تاثیر قرار دادن ببینده بود رسید.بازی خود آلن به شدت گیرا و جذاب بود و با طنز ریزی که خودش به فیلم تزریق میکرد خیلی عالی خودشو از بقیه بازیگرا جدا کرد.کارگردانی هم که فوق العاده.به هیچ وجه این شاهکار و از دست ندید.
خیلی فیلم خوبی بود
به نظر من فیلم کاملا سطحی بود ! در اکثر فیلم های وودی الن مضمون های تکراری وجود دارن : روابط زناشویی ، عشق ، خیانت ، سکسو شخصیت اصلی داستانی که گویا ملتمسانه سعی در بیان افکار روشنفکرانه ، خاص و فلسفه گرایانه خود در قالب شوخی و طنز به بیننده رو داره .\n.\nبا اینکه من خودم شیفته ی شخصیت وودی الن هستم و اون رو کارگردان قابلی میدونم ولی واقعا هدف اون از ساختن بعضی از فیلم هاش رو نمیتونم درک کنم . مثلا همین فیلم منهتن که از لحاظ رنگ و اصل داستان شباهت بسیار زیادی به انی هال داشت با این که انی هال حتی قوی تر هم بود ! و نکته منفی دیگه هم استفاده دوباره از دایان کیتون به عنوان نقش اصلی و معشوقه ی الن بود . انگار دوباره داشتم انی هال رو میدیدم . این دو فیلم با اختلاف 2 سال از هم ساخته شدن . انگار که الن نتونسته بوده از موفقیت و ایده ی خوب انی هال بگزره .\n.\nوودی الن دیگه باید دست از ساختن فیلم های کلیشه ای با داستان های تکراری و سطحی برداره و به دنبال یک تغییر اساسی و ایده های ناب و جدید باشه .\nالبته این رو هم بگم که خودم فضای فیلم های وودی النی به خصوص نیمه شب در پاریس و دیالوگ های به دل نشین و با مزه ی فیلم های الن رو دوست دارم . ولی این ها برای وودی النی که آثارش رو جدیدا حتی ضعیف تر هم داره میسازه کافی نیست .\nدر کل فیلمی بود که ارزش یک بار دیدن رو کاملا داشت .\nبه نظرم نمه ی 7 حقش هست .
داستایفسکی تمایل دارد مسلم بگیرد که تقاص اعمال بدمان را، اگر نه با حکم محکومیت، با وجدانی معذب خواهیم داد و فیلم های وودی آلن درصدد بررسی آثار نادرست بودن این فرض برمی آیند. شاید فیلم های آلن هیچ گونه راه حلی ندهند، اما مسئله وضع بشر را به شکلی تلخ و ناگزیر و رک و راست پیش میکشند و این خود به تنهایی پیشرفتی ارزشمند در فهم ما از موضوعاتی است که از واقعیت به دورند و غرق در خیال های خام اند. (پامرلو)\n\nدر این بین منهــــــــــــــــــــــتن از بهترین آثار آلن با فیلمنامه ای تراز اول و بازی های خوب در کنار کمدی جذاب منحصر بفرد اوست. آلن کارگردان دگراندیشی است که در طول زمان درک میشود او عاشق سینمای اروپا و بالاخص برگمان است. در سکانسی از فیلم ایزاک(آلن) میگوید: یه کلمه دیگه راجع به برگمان میگفت اونوقت یکی با مشت میخوابوندم توی صورتش!! :) آلن و کارهایش را دوست دارم. سینمای آلن را نباید برای سرگرمی انتخاب کرد. او کارگردان نابغه ی فروتنی است که به سادگی آثار خودش را به نقد و تمسخر میکشد! او آزاداندیشی فاقد تعصب است. دیالوگ های این فیلم مثل آنی هال و مچ پوینت مثل نوت های Review بر مطالعاتم میماند. از پوستر فیلم هم نباید گذشت، همچون اغلب فیلم های آلن از جمله نیمه شب در پاریس انتخاب نمونه ای است. 8 از 10\n
فیلمی عالی از کارگردان بسیار باسواد سینما. همیشه از دیالوگ های فیلم های آلن لذت میبرم و گاهی نقش Review بر مطالعاتم داره. در این فیلم به خصوص با جملاتی که از فلاسفه اگزیستیانسیالیسم به کار میبرد خیلی من و به وجد می آورد از آلبرکامو در افسانه سیزیفوس گرفته تا کی یرکگارد و سینمای اگزیستیانسیالیسمی با کارهای اینگمار برگمان روشنفکر ترین کارگردان جهان \n9از 10
وودی الن: یه کلمه دیگه راجع به برگمان میگفت اونوقت یکی با مشت میخوابوندم توی صورتش.
خیلی خوب بود.. بخضوض داستانی که داشت و بازیگری وودی آلن.. بر خلاف تصور اشتباهی که داشتم. حالا نظرم عوض شده و به نظرم وودی الن کارهای قوی داره... در ضمن از جنبه کمدی هم آیزاک (وودی الن) علاوه بر طرز حرف زدن خاصش ، بسیار هوشمندانه طعنه و شوخی میکرد که بشدت جذاب و جالبش میکرد.. در کل واقعا ارزش دیدن داره
link kharabe :(((\n
BE NAZARE MAN FAGHAT 1 FILME ABAKI VA POR DIALOG AZ 1 KARGARDANE BIMAZE VA HARAFKE AKSARE FILMASH HAM BE HAMIN SABKE IN YEKI AZ ANNIE HALL HAM KHAB AVAR TAR BOODASLAN KHOOB NABOOD
این فیلم محشره این مرد بزرگ فوق العادست از بهترین کمدی درام هایی که در عمرم دیدم همه چیز در این فیلم سر جاشه
یکی از جذاب ترین های وودی آلن
فیلم خوب و با موضوع جالبی بود..دیالوگای وودی آلن و اون حالت احساسی و تند حرف زدنش حرکاتش واقعا منو جذب کرد در مجموع فیلم خوب موضوعو انتقال میداد و لذت بردم اگر فقط به خاطر سرگرمی فیلم نگاه نمیکنید حتما ببینید.
نسبت به اثار دیگه آلن ضعیف تره به نظرمن
به به
خوب نیست
پیرنگ آثار وودی آلن برای دنبال کنندگان فیلماش مشخصه اما هر بار به طور خاصی اونا رو جذاب ارائه میکنه.
چه پوستر بی نظیری داره.
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه