Dog Day Afternoon Poster

Dog Day Afternoon 1975

8 Rating
254K
86
نمره منتقدین

«سانی» (آل پاچینو) و «سل» (جان کازال) به بانکی دستبرد میزنند اما پای پلیس به ماجرا کشیده میشود و آنها کارمندان بانک را گروگان می گیرند. سانی که برای فراهم کردن خرج عمل معشوقش دست به این دزدی زده قصد دارد بدون کشتن گروگان ها این ماجرا به اتمام برسد. از طرفی گروهبان «مورتی» (چارلز دورنینگ) نیز سعی دارد او را متقاعد به تسلیم شدن بکند. همزمان داستان عجیب زندگی سانی توسط رسانه ها پخش می شود و ...

Sidney Lumet
برنده 1 جایزه اسکار و 14 جایزه دیگر

سایر جزئیات

R

خیلی کم

زیاد

1975-09-19
125 دقیقه
$1,800,000.00
$50,000,000.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
saeidaslani's avatar saeidaslani
2 سال پیش

یکی از بهترین فیلمهای دزدی از بانک فقط سکانس اتیکا گفتن پاچینو

javad hoseini's avatar javad hoseini
7 سال پیش

احساس میکنم این فیلمو درک کردم . خیلی جالبه یکی از کارهای ساده ولی بسیار عالی این فیلم این بود که فقط تو بانک ساخته شد من اینو دوبار دیدم

javad hoseini's avatar javad hoseini
7 سال پیش

یکی ا کارهای چرت ایرانیا این بود که یه فیلم با همین موضوع و و با اسم بعداظهر سگی سگی ساختد....

javad hoseini's avatar javad hoseini
7 سال پیش

بابا عجب فیلمیه!!! یعنی آل پاچینو قدرت خودشو تو بازیگری نشون داد

ilia.soofi's avatar ilia.soofi
7 سال پیش

بعد ازظهر سگی ساخته ی سیدنی لومت کارگردان مطرح آمریکایی که درسال 1975 نامزد چند جایزه ی اسکار شد اما تنها موفق به کسب اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شدو همچنین بازی به یاد ماندنی و خیر کننده آل پاچینو که تحسین منتقدین و تماشاگران را بر انگیخت ، یکی زاز نکات درخورد توجه فیلم است . بعد از ظهر سگی فیلمی است در ژانر جنایی – دارم که امری رئالیستی را به تصویر می کشد خلاصه داستان : فیلم داستانی واقعی را روایت می کند که "سانی" ( آل پاچینو ) و" سال" ( جان کازال ) دو کهنه سرباز جنگ ویتنام می باشند که از پی فشار های اجتماعی و مالی دست به سرقت بانک میزنند ... سیدنی لومت در "بعد از ظهر سگی " همچون ساخته ی درخشان اولش " دوازده مرد خشمگین " از چنان میزانسن و تدوین قدرتمندی بهره می برد که سبب می شود بیننده هیچگاه چشمانش را از صحنه برنمی گرداند ، کار تدوینگذ چنان قدرتمند است که از فیلمی بدون کشش را که تنها در چند لوکیشن ثابت چنان تدوین می کند که هیچ گاه ا ریتم نمی افتد ، و درپی آن تعلیق به وجود می آورد و بیننده لنگ لنگان هم که شده خود را تا انتها می رساند . به حتم زبان الکن نیست از بیان از گفتن اینکه هیچ صحنه ای در فیلم اضافه نیست ، هیچ پلانی هیچ سکانسی اضافه در فیلم بیهوده نیست ، سکانس هایا درپی واشکافی و لایه بردازی از شخصیت هاست یا درگیر کننده ی چرخ دنده های ما در کش و قوس داستان است . برای شاهد مثال همین صحنه ی مونتاژ ، یک لحظه افتتاحیه فیلم را بدون آن تصور کنید که با تصاویری زیبا و چشم نواز به استقبال مخاطب می آید که زندگی روزمره مردم نیویورک را بیان می کند ، تکرار دوار روزمرگی ، سگی شدن زندگی ، در پی همان سختی ها ، رنج ها ، همان مصائب همیشگی ، که در انتها به دست قهرمان نصفه نیمه ی داستان می شکند ! قهرمان نصفه و نیمه داستان ، بله ، در اواسط فیلم از خود میپرسیم او هم مثل ماست نقصان های ما ضعف های ما ، ترس های ما ، ولی او عاصیست ، او از حقش را میخواهد . قهرمان کسیت ؟ ضد قهرمان کیست ، سوالی است که شاید به طور دقیق در فیلم آن را نیابیم ، اما به ضم من بر آن ایرادی وارد نیست ، اصلا نیازی به پاسخ آن نیست ، انسان ها همه مجموعه ای از ضعف ها و قوت ها هستند ، با بروز و ظهور و کمتر بیشتر که سبب تفاوت میشود . ضد قهرمان ما در داستان کیست ؟ شاید بتوان گفت افسر پلیس یا مامور اف بی آی اما در اینجا مفاهیم هم نسبی می شوند ، اینجا خبری از پلیس بد خوب نیست ، ماجرای پلیس یا مامور فاسد نیست ، مامور است و معذور تنها در پی انجاک وظیفه است ، به دام انداختن یا حذف به هر حیله یا هر روشی شده حمله از پشت ، دروغ ، دورویی ، تنها بستگی به منظر دید ما دارد ، پلیس کاری با پیشینه ی تو ندارد کاری به خدماتت ندارد ، کاری به شرایطت ندارد ، در پی حذف انحطاطات جامعه . اما قهرمان فیلم که شاید بتوانیم بگوییم "سانی " است به خوبی با آن پرداخته شده است قهرمانی از جنس ماکه با نقص ها نوع بشر عجین شده ، ازدواج او در مراسم همجنسگرایان تاییدی بر این نقصان اوست ، نقصی برای نوع بشر ، شخصیت چه صفات خوبش بروز و نمود بیشتری داشته باشد چه ضعف هایش هیچگاه عاری از قوت و ضعف نیست . "سانی" عاصی است ، عاصی از زخم های روحی و جسمی باقی مانده از ویتنام ، دل چرکین از نادیده گرفته شدن توسط خانواده ، اجتماع ، دولت . بدون کار ، بدون آینده ، بدون امید و حتی این لجنزار هویت اورا از او می گرد عاری اش می سازد ، کابوسی به سرعت رویایی شیرین از جلوی چشمانش می گذرد ، همچنان که در انتهای فیلم خودش مات و مبهوت از این کیش مات زمانه است ، یکی از مضامینی که شخصیت " سانی " حمل میکند این است که آثار فشار جامعه را به نمایش می گذارد ، شرایط بد اقتصادی و جبر زمانه شخصیت درونی اش را را همچون تابلوهای اکسپرسیونیستی دفرمه می شود . اما از چه جهت میگویم که " سانی " قهرمان نیز هست ، او مهربان است او برای دوستش تنها برای عملی نه چندان واجب دست به دزدی می زند ، شخصیت او همچیین رحیم است به هیچ کس در طی گروگان گیری اش اسیب نزد ، در پی دیده شدن خودش هیچگاه دیگران را فراموش نکرد و فریاد زد : آتیکا ! آتیکا و آخرین نکته ای که میتوان برای " سانی " متذکر شد بازی زیبا و بی نظیر پاچینو است که "سانی " را بسیار باور پذیر و دوست داشتنی از آب در آورده است شخصیتی که گاهی اوضاعش از دستش در رفته را با نگاه درمانده اش به خوبی القا می کند ، بار دیگر آل پاچینو در این فیلم ثابت کرد چه بازیگر توانایی است و توانایی ایفای هرنقشی را دارد .. و اما " سال " با بازی زیبای جان کازارل ، او نیز شخصیتی است که به خوبی آن پرداخته شده است ، او هم همانند "سانی " هویتش را از داده است و حتی بدتر از "سانی" او با خود و محیط پیرامونش بیگانه است نمیداند کجا میخواهد برد ، دستور پذیر است ، متزلزل و شکننده است ، او از خود هیچ قدرت اختیاری ندارد و تنها به حرف "سانی " گوش میدهد ، او حتی حرفهای اخبار را که درباره ی آنها میگوند را جدی گرفته ، او نیز یک کهنه سرباز است که از جنگ ویتنام بازگشته است او در دیالوگی خطاب به " سانی " می گوید (( بهشون بگو ما تو ویتنام بودیم اونجا هم آدم کشتیم ، نمی ترسیم اینجا هم می کشیم )) چطور انسان کارش به اینجا می کشد ، سوالی که سال ها بعد استنلی کوبریک در فیلم " غلاف تمام فلزی " به آن پاسخ می دهد ، تبدیل انسان به ماشین جنگ ، دنیای مدرن جایی است که انسان با ، با راوانی مغشوش و احساساتی خدشه دار شده ، دست و پا شکسته سینه خیز به دنبال هویتش می گردد . " بعد از ظهر سگی " اثری است که لیاقتش بیش از آن است خوب یا حتی عالی نامیده شود ، بعد از ظهر سگی شاهکاری کلاسیک ارزش بارها تماشاکردن را دارد ، ارزش تفکر کردن در شخصیت ها و واشکافی آنها ، اثری که می توان گفت کارگردان به درستی توانسته است به رسالت های خود عمل کند ، لومت اثری خلق کرده است که هم به شرایط درون و برون را به نقد و چالش می کشد . منتقد : ایلیا صوفی 8/10

مهدی طهماسبی's avatar مهدی طهماسبی
7 سال پیش

بعد دیدن این فیلم یک سوال برام پیش اومد ؛\n\n\nچرا این بشر (آل پاچینو) اینقدر خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ah.momenzadeh's avatar ah.momenzadeh
8 سال پیش

به بازی آلپاچینو کاری ندارم. اون که خب همیشه خوب بوده... فیلم ولی واقعا کسل کننده بود! ده بار چشمام رفت رو هم...

babakkhosravi12's avatar babakkhosravi12
8 سال پیش

یه شاهکار دیگه از سیدنی لومت.آقای حاتمی کیاهنرمند گرانقدر مون فیلم آژانس شیشه ای رو از روی این فیلم کپی کرده بود و وقتی هم که یکی از منتقد ها بهش گفت : شما فیلم آژانس شیشه ای رو از روی بعد از ظهر سگی ساختید خیلی راحت انکار کرد . به همچین کاری میگن دزدی در عین وقاحت ...

aikhanigame's avatar aikhanigame
8 سال پیش

نمیتونم روزی رو تحمل کنم که جکی بمیره وهمینطور ال با رابرت و انتونی یا جیمز کان استایل دستاشو دوست دارم \nیا جت نه هیچی ولش کن اون هنوز وقت داره یا ارنولد و همینطور سیلورو هاپکینز به همراه زورو چیز نه باندراس \nو یه حسی بهم میگه بعد از مرگ اینها یه ففردی یه فیلم میسازه به نام یتیم خانه هالیوود(ابوالقاسم طالبی) که بازیگر اولش کیانو ریو.... و خلاصه از این داستاانا میدونید حتی فکر کردن بهشم ادم دیونه میکنه

meshkibaf1344's avatar meshkibaf1344
8 سال پیش

نقد فیلم\n\nبه نظر من تنها جایزه ی اسکاری که این فیلم باید می گرفت، جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول مرد بود نه بهترین فیلمنامه\nآل پاچینو عالی و منحصر به فرد بازی کرد.این فیلم یکی از بهترین بازیهای ایشان بود.\n\nبرعکس داوران اسکار به نظر من ضعف فیلم اساسا فیلمنامه است و قدرت فیلم در بازی پاچینو و کمی کارگردانیست.اولین مشکل فیلم اینکه تنها مخاطب آمریکایی را مد نظر گرفته است چون در دهه ی هفتاد آمریکا این طور اتفاق ها زیاد می افتاد و شخصیت های آن مورد تشویق و احترام مردم قرار می گرفتند. خوب این فضا رو خود آمریکایی ها خوب درک می کنند و به این دلیل به طور پیشفرض در فیلم گنجانده شده است اما مخاطبینی بیرون از امریکا زیاد تشویق ها و احترام مردم به سالی و افرادی مانند او را درک نمی کنند چون فضای اون دهه در فیلم غایب است و شما باید پیشفرض قرارش بدهی، خوب این ضعف اول فیلمنامه است.\n\nمشکل بعدی کم ملات بودن فیلمنامه است یعنی ملات و محتوای کافی برای 2 ساعت خود ندارد و به این دلیل بیشتر اوقات وقت تلف می کند و فیلم در بسیاری از مواقع از ریتمش می افتد و خسته می کنه.\n\nمشکل سوم در شخصیت پردازی هاست البته سالی بد شخصیت پردازی نشده اما باز هم چند مسئله ای که موجب شده او به سرقت بانک فکر کند زیاد در فیلم پرداخت خوبی ندارد.به نظرم حسی که باید بین او و لئون پرداخت می شد تا منطق بانک زدن بهتر در می آمد در فیلم غایب است.\n\nمشکل بعدی سل است که واقعا زیاد کارگردان سعی نکرده که ما رو به او نزدیک کنه و زیاد شخصیت قابل فهمی نیست و همینطور فیلم می تونست روی گروگان ها بیشتر کار کنه و ما رو بهشون نزدیک تر کنه چون این هم ملات فیلم را بیشتر می کرد وهم دلهره را ایجاد می کرد. مثلا یکی از کارمند ها نامزدی داره، خوب این بهانه ی خوبی بود اما فیلم روش کار نمی کنه . از این بهانه درام نمی سازد.\n\nبه نظرم بار فیلم اساسا روی دوشپاچینوست وگرنه بقیه ی چیزها.......تعریفی نداره.\n

marjan_ir85's avatar marjan_ir85
8 سال پیش

عجب فیلمی! قسمت وصیت نامه یکی از غمگین ترین سکانس هاییه که دیدم\n

ghasemabbasi248's avatar ghasemabbasi248
8 سال پیش

به نظرم فیلم خسته کننده ای بود و هیجانی نداشت خیلی ریتم یکسانی داشت

scsaso's avatar scsaso
8 سال پیش

همه از پاچینو میگن .. ولی بیاید از جان کازال فقید هم تقدیر کنیم.روحش شاد

stingsteveborden8's avatar stingsteveborden8
8 سال پیش

5 از 10\nبرای من جالب نبود

aidin dadvar's avatar aidin dadvar
8 سال پیش

vaay ajab filme khire konandei boodva che payane hayejan angizi dooblasham khoob bood

Alireza's avatar Alireza
8 سال پیش

دیالوگه اخره تو عکس!...12 hours later/it was all hisstory....کسی به این دقت کرده..چه قشنگ گفته...فیلمه عالی ای بود...

zk.alavi's avatar zk.alavi
8 سال پیش

وقتی ال پاچینو رو،تو یه نقش میبینی،بعد از پایان فیلم با خودت میگی هیچ کس جز ال نمیتونست جای این شخصیت باشه و به این خوبی در بیاد،و این درسته چون ال بهترینه.\nاخرشم خیلی سرد و بدون جو و راحت تموم شد.\n10/8

ali.dadkhah13's avatar ali.dadkhah13
8 سال پیش

کامنتی که دوسال پیش درباره فیلم دادم رو پس میگیرم\nفیلم فوق العاده ایه\nال هم فوق العادس \nاما فیلم فوق لعاده تره!

hamed.3958's avatar hamed.3958
8 سال پیش

12 سال قبل من آل پاچینو رو نمیشنواختم که تین فیلم رز دیدم و عاشقش شدم. فیلم فوق العاده.. بازی ها فوق العاده... همه چی تمام

momea2007's avatar momea2007
8 سال پیش

چرت ترین فیلمی که میشه دید با یک فیلم نامه ای که به شعور آدم توهین می کنه! بجز بازی آلپاچینو نکته مثبت دیگه ای نداشت

nilson's avatar nilson
8 سال پیش

آل پاچینو پیرو سبک متد هستش و البته درونگرا و پرشور

عقیل وکیل زاده's avatar عقیل وکیل زاده
8 سال پیش

درود بر سیدنی لومت خالق این اثر ................................................................................

حسین انصاری's avatar حسین انصاری
8 سال پیش

سلام لطفا این کانالو دنبال کنید\n@MovieAndTheOtherThings

membership.abc's avatar membership.abc
8 سال پیش

بعدازظهر چله تابستان یا بعد از ظهر نحس که در ایران با نام بعدازظهر سگی نیز شناخته می‌شود، فیلمی است به کارگردانی سیدنی لومت که داستان یک سرقت واقعی بانک در بروکلین در سال ۱۹۷۲ را روایت می‌کند ...\n\nفیلم در زمان خود نامزد چند جایزه اسکار شد و توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی را ببرد. بازی فوق العاده و به یادماندنی آل پاچینو تحسین منتقدین و بینندگان را برانگیخت و نقدهای مثبت بسیاری تا به امروز به خود دیده است. نقشی که همواره از آن به عنوان یکی از ماندگارترین نقش های تاریخ سینما نام برده می شود.

karamiuiq's avatar karamiuiq
8 سال پیش

ديدني ترين فيلمي كه ميشه ديد!!!