Amarcord Poster

Amarcord 1973

R
123 دقیقه
7.9 Rating
43K

فیلم شامل سلسله قسمتهای کمدی و نوستالژیک است که در شهری ساحلی در دهه سی ایتالیا اتفاق می افتند...

Federico Fellini
برنده 1 جایزه اسکار و 20 جایزه دیگر

سایر جزئیات

R

زیاد

خیلی کم

1973-12-18
123 دقیقه
$196,609.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 70 از دیدگاه ایرانیان مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
moinipooya's avatar moinipooya
7 سال پیش

بيشك از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما

moinipooya's avatar moinipooya
7 سال پیش

بينظير . شاهكار ، حيرت انگيز ، فليني فيلسوف سينما

احمدرضا's avatar احمدرضا
7 سال پیش

شاهکار بینظیر استاد

سامان صیادی's avatar سامان صیادی
7 سال پیش

این با روح شما بازی میکنه \n\nیکی از زیبا ترین فیلم هایی که دیدم 9 از 10

somebody's avatar somebody
7 سال پیش

این یک فیلم نیست این یک قطعه شعر ناب هست

hamedalipour685's avatar hamedalipour685
7 سال پیش

همسر یوی از دوستات من که اتفقا لر هستند و برای تفریح به تهران آمده بودند از بنده سوال کردن‌که از سینمای افغانستان چی میدونی...\nعلاقه من به گلهای خشخاش‌ سبب شد از جا بلند شم ... ازونجا بود که دوستان منو خشی صدا میکردم...

hojjatndm's avatar hojjatndm
7 سال پیش

پیمان قاسم خانی در برنامه هفت گفت این بهترین فیلمیه که تا حالا دیدم

alireza.darvish79's avatar alireza.darvish79
8 سال پیش

GOOD BYE, CINEMA

talaforbala's avatar talaforbala
8 سال پیش

رئیس ، مورتار ، یه شعر دیگه گفته...\n\nرئیس: کی این شعرو گفته:\n\nمورتار، بیا شعرتوبخون!\n\nمورتار: باشه گوش کنید!\n\nرئیس: اسمش چیه؟\n\nمورتار: « آجرها »\n\n \n\nپدر بزرگ من آجر می ساخت ،\n\nپدر من هم آجر می ساخت ،\n\nمن هم آجر می سازم ،\n\n« ولی خانه من کجاست؟! »

موجن دبولی's avatar موجن دبولی
8 سال پیش

آمارکـورد دوقـلوی ناتنـی آیینـه\n\nبه یاد می اورم پـرواز دانه های سمـاروغ را در اسـمان\nسوزانـدن جـادوگر پیـر زمسـتان\nزیسـتن ایام شیرین بـهار را به یاد می اورم\n\nبهتر است از همین ابتدا بگویم : امارکورد روح دارد، جـان دارد و نفـس میکشد !\nهرچند که فلینی و تارکوفسکی خاطـرات و دوران کـودکی خود را به تصویر کشیده اند و مقایسه دو اثر ایشـان بخاطر ماهـیت ساختـاری و تئـوریک انها مسلمن غیر حرفه ای ست اما به هرحال امارکورد فیلمی شیـرین زبان تر از ایینه است، اثری که در آن از شخصیت های بازیگوش و کاریـکاتور مانند گرفته تا فضای سیـا.سی وقت و طبعاتش در فضـایی طنزالـود به بازی گرفته شده که نمـاد و شنـا.سنامه ی سینمای فلینی در تصاویر آن خودنـمایی میکند، کارگردانی که با فتح 4 اسکار فیلم غیر انگلـیسی زبان در تاریـخ سینما رکورد دار است !\nامارکورد با وجود اینکه قصـه اش تمرکز خاصی ندارد اما بازهم بشدت گـیراست چرا که ما را با جزییات زنـدگی کاراکترهایش که بسیار با انان رفیـق و صمیمی شده ایم همراه میکند، از دوران مدرسـه و شیطـنت های نوجـوانی گرفته تا یکایک نوستالـژی های قافله ی عمرشـان ... تا جایی که غـم شان گریه ما میشود و شـادی شان خنده ما ...\n\nدر ابتدای فیلم بهـار میرسد و زمستان اب میشود و در انتها نیز زمستان میرود و این بهـارست که سبز میشود، فلینی اطمینان میدهد هر زمستانی هرقدر هم که سـرد و سنگین باشد اخـر سر رخت بر می بندد ...\n--------------------------------------------------------------------\nپی نوشت : (مهم) بدون تردید هر کارگردانی بر مبنا و با توجه به دیـد و درک خود نسبت به امر فیلم سازی در این عرصه فعالـیت میکند، فلینی که خود از معدود سینماگران مولـف بوده و بشمار میرود علاقه ای به نظریه درک فیلم نداشت و اعتـقاد داشت هر اثری باید حرف هایش را در خودش بزند و اگر فیلمی نتواند شما را برانگیـزد در نتیجه هیچ تفسیـر و نقدی نمیتواند موجب برانـگیخته شدن شما شود ! (رجوع شود به کتاب کارناوال فلینی)\nحـال سوال اینجاست که چگونه عده ای سینـمافهم نما در کمال تعجب عنوان میکنند که برای درک اثـار فلینی و یا هم قطارانش باید نقد و تفسیـر اثار انان را خواند تا فهمید که چه به چه است و این مورد را یک ضعـف به اصطلاح بزرگ برای چنین کارگردانانی میدانند ؟! در صورتی که خود فلینی هم اعتـقادی بر ساختن اثری نداشت که برای فهمش احتیاجی به مطالعه ی تفسیـر و نقدش باشد ! بدون شـک این دست نظرات مضحـک و کـمدی تنها تفسیر به رای های غلطـی هستند که نشات گرفته از نادانـی این افـراد می باشند، عده ای که با وجود اینکه هنوز الفبای سینما را نمیدانند شروع به دادن تـز و گرفتن ضعف های بی پایـه و اسـاس کرده انـد !

mamad keaton's avatar mamad keaton
8 سال پیش

زیباترین فیلم فلینی با یک موسیقی جاودان . قطعه کلاسیک فلینی

ifssinfo's avatar ifssinfo
8 سال پیش

9/10 \nبیشتر توضیح نمی دهم.

sex_usa's avatar sex_usa
8 سال پیش

اهنک این فیلمو خیلی دوست دارم

mahdikohansal1394's avatar mahdikohansal1394
8 سال پیش

طنزی تلخ از دیوانه ترین کارگردان تاریخ ...\nآمارکورد فقط برای فلینی خاطره نیست هر کسی که فیلمو ببینه انگار داره خاطرات خودشو دوره میکنه...

امیر بنی زمان's avatar امیر بنی زمان
8 سال پیش

واقعا اعصابم خورد می شه یه عده از کاربران سایت صرفا برای اینکه عریضه خالی نباشه و بگن ما هم هستیم تو سایتو ما هم اره... میان یه متن ادبی X شعر می نویسن بعد 20 تا ادم خل وضع هم میان لایک میکنن کامنت میاد بالا . بابا مجبوری مگه همون متن های نقد فارسی رو کپی کن باز بهتره از این خرعبلات ادبی که سر و ته نداره و حال آدم رو به هم می زنه مخصوصا این جنابdarren

aidin dadvar's avatar aidin dadvar
8 سال پیش

be nazaram in behtarin filme in kargardaneaz didanesh lazat bordam

erfanmalaga's avatar erfanmalaga
8 سال پیش

به یاد فدریکو فلینی\n\nشاعران که میروند،فصلی از کتاب زیبایی شناسی زندگی بسته میشود. سینماگران شاعر را به یاد آورید،کسانی را همچون تارکوفسکی و پاراجانیان،که اکنون نیستند و انگار چیزی،قطعه ای از زندگی را همراه خود برده اند. و اکنون با غیاب فدریکو فلینی باز از آن کتاب چیزی کاسته میشود. فلینی از جمله ی درون نگرترین سینماگران بود،اما خاطراتش را در هیئت‌هایی سخت متنوع جلوه می داد،و سرزمینش ایتالیا را در چندگانگی اش آینه ی تمام نمای جهان می نمود.زامپانو در جاده،مارچلو روبینی در زندگی شیرین،کابیریا در شبهای کابیریا،گیدو آنسلمی در هشت و نیم،و همچنین کازانووا و پسربچه های امارکورد با یکدیگر تفاوتهای بسیار دارند،اما انگار همگی جلوه ای از درون خود فیلمساز نیز هستند.بدین گونه برای فلینی جزء از کل جدا نبود: زندگی اهالی دهکده ای که هرچند یک بار به انتظار گذر کشتی افسانه ای میمانند،یا رویاهای مرد میانسالی که در جستجوی عشقهای از دست رفته ی جوانی است،هر یک به شکلی برای فلینی شاعر به مثابه سفری است بی پایان و آمیخته با تخیلی شاعرانه که همچون گردش قطار کودکی از خاطره ای به خاطره ی دیگر باز میگردد. به واقع همهی آثارش ابعاد نمادین سفرهای درونی اویند، جستجویی همیشه نو. فلینی از فلینی به فلینی سفر میکند و در هر یک از فیلمهایش گوشه ای از فردیت خود را نشانمان میدهد.او زمانی در مصاحبه ای گفت: فیلم ساختن برای من یک حرفه نیست،بلکه شیوه ای است برای خود تحقق یافتگی و معنی دادن به زندگیم. و در سراسر سفر معنوی او به سرزمین رویاها،هر بار به گونه ای نوای شیپور سیرک زندگی در خاطره مان طنین می افکند. \nپس اکنون،در غیابش نیز آنچه می‌شنویم آوای اندوهبار ناقوسهای عزا نیست.این نوای سرخوشانه ی شیپور سیرک است،که همراه با آمیزه ای از تمامی موسیقی هایی که نینوروتا برای آثارش ساخت،خبر از جاودانگی سینمای فدریکو فلینی می دهد.\n\n\nرامین جهانبگلو\nکتاب:مدرن ها\nنشر:مرکز\n

reza.kalavani's avatar reza.kalavani
8 سال پیش

شاهکار بی نقص استاد فلینی امارکورد باید مثل شراب صد ساله هر روز ازش نوشید \n

yosofhi's avatar yosofhi
8 سال پیش

بهترین فیلم کمدی تاریخ سینما.اگر از همه ی صحنه های شاهکار بگذریم باز هم کمدی مهیبش ما را به سمت خود میکشد.صحنه ی دعوا در سالن غذاخوری بی شک یکی از پر مخاطره ترین و بهترین صحنه از دعوا در سراسر سینمای تاریخ است.که در بسیاری از فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته.این فیلم تنها فیلم کامل کمدی تاریخ است.صحنه های فیلم برای تمام دوران ها مورد استفاده میتوان قرار داد. انگار همین العان اتفاق می افتد.درس العان است و بهترین درس زندگی. پس چطور این فیلم را ببینیم و دیدگاه ما در مورد جهان عوض نشود و به سمت جلو سوق داده نشویم.تنها.....ناامیدی من از نمره ی کاربران سایت است....ولی اگر حتی کوچکترین نگاهی به یک حرکت دوربین یا یک صحنه ی فیلم داشته باشیم بی شک امتیاز العان به 10 میرسید. دوستان فیلم را با کوچکترن نگاهتان ببینید تا معنای عمیق و تکاندهنده ان را مشاهده کنید.این فیلم برای همه است شاید فکر کنید کلیشه ای است واز این جور چیزا....در پس این صحنه ها خود سینمایی خفته است که در ان درس درس سینماست ودیگر هیچ....بی شک نمره فیلم باید10باشد.

Javad.M's avatar Javad.M
8 سال پیش

همسر یکی از اقوام که اتفاقا ایتالیایی هستند و برای ایرانگردی به شیراز آمده بودند از بنده سوال میپرسیدند درمورد سینمای ایتالیا تا میزان اطلاعات ایرانیها رو از سینمای هنری محک بزنند....بحث رسید به فلینی کبیر و بنده از علاقم به آمارکورد استاد گفتم و ایشون یک جمله در وصف آمارکورد گفتند که حقیقتا همین یک جمله قدرت سینمای فلینی و بازخورد اجتماعی آثارش رو بخوبی نشان میداد.\nگفتند: ((فلینی واژه ی * آمارکورد * رو وارد فرهنگ گفتاری و روزمره ی مردم ایتالیا کرد و بعد از این فیلم،این واژه کاربردی شد و تا اکنون همه جا مورد استفاده قرار میگیره))\nبعد از این گفتگو آمارکورد برام معنای دیگری داشت...\n

a_vave's avatar a_vave
10 سال پیش

یکی از فیلمهای عمرمنه . دمت گرم .

seyedmostafa96's avatar seyedmostafa96
10 سال پیش

فول اچ دی باشه بهتره

no_executions's avatar no_executions
10 سال پیش

خدا حیرتون بده :)

muggins_bs's avatar muggins_bs
10 سال پیش

واقعاعالیه.ازدیدنش لذت میبرید

roozbehjafary's avatar roozbehjafary
10 سال پیش

شاهکاری فوق العاده ... آمارکورد یعنی زندگی .. سینمایی ناب و فوق العاده .. جزو بهترین های استاد .. ای کاش فیلم های بیشتری از فلینی بزرگ را در سایت قرار دهید ...

فیلمهای مشابه