سن فرانسيسکو، «بازرس هري کالاهان» (ايست وود) که به خاطر خشونتش معروف به «هري کثيف» است مي کوشد تا شريک قاتل رواني (رابينسن) را از سر جامعه کم کند...
زیاد
زیاد
آثاری مثل هری کثیف بیشتر از اینکه شهرتشون مربوط به خودشون باشه مربوط به موجیه که در ژانر ایجاد می کنند(اینجا ژانر پلیسی) به همین علت وقتی کسی مطلبی راجع به همچین فیلمی می نویسه باید با موجی که این فیلم به راه انداخته روبرو بشه که به نظرم عادلانه نیست.باید به یک فیلم در ابتدا مستقل پرداخته بشه تا ارزش های ذاتی اثر کشف بشن.\nهری کثیف ابتدا و و فی نفسه یک اثر کاملا سرگرم کننده است که به نظر نمی رسه کارگردان در زمان ساخت چیزی بیشتر از این مد نظرش بوده باشه و انصافا دان سیگل در همین هدف اولیه موفق عمل می کنه. \nفیلم کاملا متعلق به ایستووده و این کاریزمای ایستووده که فیلم رو تا پایان سرپا نگه میداره،شاید تصور کسی غیر از ایستوود در نقش هری و بدست آوردن این مقدار شهرت برای فیلم کار کاملا عبثی باشه.\nبزرگترین نقطه ضعف این فیلم بدمن ماجرا یعنی عقرب ست. شخصیتی که خوب پرداخت نمی شه و کاملا سست و دم دستیه. این که کسی با این میزان از هوش و توانایی(کافیه میزان هوش و توانایی اسکورپیو رو با زودیاک که گفته میشه این شخصیت با الهام از اون ساخته شده مقایسه کنید) برای باج گیری (در اینجا 100 یا 200 هزار دلار) با سران یک شهر در بیوفته ابلهانه و عجیبه فیلمنامه کمترین اطلاعی از بیوگرافی و ویژگی این شخصیت ارائه نمیده و در همین میزان کمی که هم قراره از وضعیت این قاتل زنجیره ای اطلاعاتی بدست بیاریم بازیگر ضعیف این نقش(اندرو رابینسون) در این کار ناتوانه.برام جالبه کارگردان کارکشته ای مثل دان سیگل چرا از چنین بازیگر ضعیفی برای قطب منفیه داستانش استفاده کرده، چه بسا اگر هم شخصیت و هم بازی این نقش کار شده تر از آب در میومدند توازن بهتری بین قطب مثبت و منفیه داستان ایجاد میشد و ما با اثر به مراتب بهتری روبرو میشدیم.\nبا توجه به اینکه اولین رسالت سینما و یک فیلم، سرگرم کننده بودنه باید به هری کثیف هم احترام گذاشت البته احترامی درخور و نه مبالغه آمیز.\n7/10\n
فیلمی که به همراه ارتباط فرانسوی راهگشای سینمای پلیسی در دهه 70 سینمای آمریکا شد پس از دوستان خواهش میکنم اینقدر مته به خشخاش نذارن و دنبال ایرادات فیلم نگردن چون اینجور فیلمها بیشتر از اون که به خاطر ساختارشون ارزش پیدا میکنن بخاطر تحولی که در سینما به وجود آوردن قابل احترام هستن مقایسه اینگونه فیلمها با آثاری که حداقل دو دهه بعد از آنها ساخته شدن مثل مقایسه توانایی های فنی اتومبیلهای دهه هفتاد با تولیدات روز دنیاست
معرکس...\nفیم های پلیسی دهه 70 اکثرشون فوق العاده و عالین
مجموعه فیلم های هری خبیث لذت بخش هستند البته اگه از دیده دهه 70 بهشون نگاه کنید
do you feel lucky...PUNK
واقعا عالی بود. خط روایی و ساختار فیلمنامه پیچیدگی های جالبی داشت که با فرمی ساده و روان برای مخاطب بشکلی جذاب و درگیرکننده دراومده. شخصیت هری با بازی کلینت ایستوود هم بسیار پرداخت شده بود بطوریکه تا زمان ساخت این فیلم (1971) اینچنین پلیسی در تاریخ سینما نداشتیم.\nحتی بنظر بنده تا جاییکه حافظه ام یاری میکنه همچین کاراکتر آدمکش روانی هم تا قبل ازین فیلم نداشتیم.\nمن که فیلم رو خیلی دوست داشتم.
من که خوشم اومد جالب بود
من که خوشم نیومد حالا نمیدونم چون قدیمیه زیاد به دل نمیشینه یا حس وحال فیلم همینه
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه