Medea Poster

Medea 1969

6.9 Rating
4K

برای پس گرفتن سرزمینی که عمویش از پدرش دزدیده، "جیسون" باید پشم طلایی را از سرزمین بربرها بدست آورد، جایی که "مادئا" عفریته ای قدرتمند زندگی می کند. او "جیسون" را دیده و از کمک برادرش استفاده می کند تا پشم طلایی را بدست آورد. او برادرش را به قتل رسانده و تبدیل به معشوق "جیسون" می شود...

Pier Paolo Pasolini
نامزد دریافت 2 جایزه

سایر جزئیات

Not Rated

خیلی کم

زیاد

1969-12-28
118 دقیقه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
alberti1385620's avatar alberti1385620
7 سال پیش

رنگ و رنگ و رنگ و موسیقی مشرق زمین

kingmasoud73's avatar kingmasoud73
8 سال پیش

فیلمش شاهکاره \nهرکی ندیده سریعتر ببینه

alikari_1987's avatar alikari_1987
8 سال پیش

چرا فیلم سالو از پازولینی رو حذف کردید از سایت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

parsa.reza71's avatar parsa.reza71
9 سال پیش

میگن پازولینی بخاطر استفاده بدون اجازه از صدای استاد گلپا تو این فیلم اون زمان 1میلیون دلار غرامت داد

nader.garroos's avatar nader.garroos
9 سال پیش

برای دوستان علاقه مند به تئاتر خالی از لطف نیست که بدونن ، جناب استاد حمیدرضا نعیمی در تئاتر سقراط ، گریزی بی نظیر به نمایشنامه ی باستانی مده آ زدند که هر انسانی رو به وجد میاره...

mohasanak's avatar mohasanak
10 سال پیش

چطور میشود مخاطبی که کافکا و چخوف و .. نخوانده، آثار رامبراند و سزان و مانه و ... را به نظاره ننشسته تحمل شنیدن باخ و مالر و ... را ندارد و ... با پازولینی و برگمان سرگرم شود؟ نمیشود. اون همین فیلم های مبتذل که همه چیز دارند الا هنر ( نهایتا اگه خیلی هنر کنه با هزار تا نقد و مکاشفه آثار سورئال میفهمه! ) را میخواهد. سرگرم کردن این مخاطب هنر نمی خواد تکنولوژی صرف و .... می خواد که با پول و علم بدست می یان.

mohasanak's avatar mohasanak
10 سال پیش

3000 رای برای این شاهکار هنری. واقعا اسفناکه.\nاین شاهکار سنگ محک خوبیست برای تمیز دادن هنر اصل از بدلش.

miladmohamadkhani's avatar miladmohamadkhani
10 سال پیش

چرا پازولینی، هنرمند بزرگی است؟.. کدامین پارامتر، وی و سایر هنرمندان اصیل مثل فلینی، بونوئل، بلاتار، برسون، تارکوفسکی، یانچو، گدار، فرری، برگمان، لینچ، روسلینی، درایر، آنجلوپولوس، ویسکونتی، سوخوروف، پاراجانف و همه بزرگان را از سایر فیلمسازان خوب و قابل قبول متمایز میکند؟.. پاسخ، نه به خاطر پرهیز تاریخی از همصدایی با جریان های رایج و امرمبتذل؛ و نیز نه به خاطر دغدغه های پرشور و متعالی هنرمندان فوق، نمیباشد... نکته اشتراک اساسی پازولینی وسایر فیلمسازان بزرگ در التزام ایشان به آرمان استعلایی درهم شکستن واقعیت مستقر و ایراد کیفرخواست علیه امر حاضر بروز پیدا میکند. نکته اساسی اینجاست: پالایش کارکرد غریزی و حیوانی کنش توسط هنرمند... آنچه که پازولینی در دعوای همیشگی و تعیین کننده بین همسان ها و ناهمسان ها همواره طرف دومی را میگیرد و در کوششی مستمر به تفکیک سوژه و ابژه مبادرت میکند.. پازولینی به مانند هنرمندان بزرگ، در جهانی به جز دنیایی از پیش اداره شده زندگی - و خلق - میکند و بر خلاف همپالکی هایش، هیچگاه خرد ابزاری را با ادراک حسی همبسته نمیکند.. پازولینی هنرمند بزرگی است، درست به علت عناصری که بواسطه آن فیلمسازان فوق، هنرمندان بزرگی محسوب میشوند و این عناصر - بقول آدورنو- در 3 اله مان پریشانی، ناآرامی و بیقراری متبلور میگردند.

فیلمهای مشابه