Au hasard Balthazar Poster

Au hasard Balthazar 1966

95 دقیقه
7.8 Rating
20K
98
نمره منتقدین

داستان فیلم در مورد تولد، زندگي و مرگ الاغي در دهکده اي فرانسوي در نزديکي سوييس می باشد...

Robert Bresson
برنده 8 جایزه و نامزد 3 جایزه دیگر

سایر جزئیات

Not Rated

خیلی کم

زیاد

1966-05-15
ناگهان بالتازار
95 دقیقه
$45,406.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 60 از دیدگاه ایرانیان مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
ali_hashemirad's avatar ali_hashemirad
7 سال پیش

برای اولین بار فیلمی تو این سبک و اونم از همچین کارگردان بزرگی دیدم .. برای منی که تا حالا جرات دیدن اینطور فیلما رو به خرج ندادم کمی حوصله سر بر و درکش سخت بود .. اما وقتی کامنت های سینما دوستان عزیز رو زیر این فیلم خوندم درکش برام راحت تر شد و ممنونم از این کارگردان با این فیلم خوبش که ظاهرا تموم کاراش شاهکاریه واسه خودش ...\nبالتازار ، حیوونی بی گناه ... مثل خیلی از ماها که تو این دنیا سرنوشتمون دست خودمون نیست ...\nشاید به ظاهر خودمونیم که واسه خودمون تصمیم میگیریم اما هیچوقت تو این دنیا آزاد نبودیم و همیشه اسیر سرنوشتمون شدیم ...

elmi.taghi's avatar elmi.taghi
7 سال پیش

بسیار متاثر کننده و البته دشوار برای درک (لااقل برای من ) ... واقعا سرگذشت ماری و بالتازار اشکباره ... اون هم با سونات 20 شوبرت . \n\nhttps://www.youtube.com/watch?v=AZBLXxa4T_E

شهریار سلطانی's avatar شهریار سلطانی
7 سال پیش

ژان لوک گذار :\nبرسون سینمای فرانسه است همانطور که داستایفسکی ادبیات روس است و موتسارت موسیقی آلمان.\n\nالبته از نظر من گدار و برسون و رنوار و تروفو و ملویل و جین ویگو با هم به سینمای فرانسه معنا دادن و آن رو به سینمایی تبدیل کردن که الان میبینیم.درود بر این مردان بزرگ

Amir Velayati's avatar Amir Velayati
7 سال پیش

این الاغه مثل: تو شاهد شبو تبو تاب منی* میمونه

reza.hamedmoghadam's avatar reza.hamedmoghadam
7 سال پیش

باتمام احترامی که برای فیلم بین ها قائلم به نظرم وقتی امتیاز منتقدان از 95 بیشتر میشه فیلم دیگه ارزش دیدن نداره ....

kingmasoud73's avatar kingmasoud73
7 سال پیش

واقعا تو خوابم نمیدیدم کیفیت بالا این فیلم بیاد

adelmomen1367's avatar adelmomen1367
8 سال پیش

قبلا یه خورده علاقه ای به تروفو داشتم که باعث میشود اونو بالا تر ازگدار و برسون قرار بدم , ولی با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم کهاین سه عزیز ای کاش هموننظریه پرداز میموندن ! ملویل رو هم میبردن پیش خودشون !

sex_usa's avatar sex_usa
8 سال پیش

واقعا فیلم بی سرو ته و چرتی بود اولش خوب شروع شد ولی واقعا چرت بود

hamidcooper7's avatar hamidcooper7
9 سال پیش

هر وقت یاد اون روزی که این شاهکارو دیدم می افتم دو سه روز دپرسم دیگه نمیدونم چی بگم هرکسی که این فیلم و ندیده از سینما هیچی نفهمیده...

a3713a96's avatar a3713a96
9 سال پیش

ژان لوک گدار گفته دنیاست در یک ساعت و نیم بنظر من خسته کننده و بی نزه بازیه

yazar_rr's avatar yazar_rr
9 سال پیش

یاد مسخ کافکا افتادم ...\n بعد از دیدن فیلم احساس کردم مهمترین حرف برسون اینه : واقعا گناه یه الاغ چیه ؟؟

yazar_rr's avatar yazar_rr
9 سال پیش

یاد مسخ کافکا افتادم ...\n بعد از دیدن فیلم احساس کردم مهمترین حرف برسون اینه : واقعا گناه یه الاغ چیه ؟؟

hasan1392's avatar hasan1392
9 سال پیش

از آن دسته فیلم هایی ست که بعد از هر بار دیدنش ذره ای از لذت تماشای آن کم نمی شود \nبرسون و فیلم هایش را دوست دارم.

karimi.sajad's avatar karimi.sajad
9 سال پیش

100 / 100\nوقتی نگاه به این نمره می کنم، ناخودآگاه تنم میلرزه. همچنین به خاطر عظمت برسون...

alireza_sorena20's avatar alireza_sorena20
9 سال پیش

به کسانیکه دیدند فیلم را و فهمیدند ما انسان ها، اکثرا از الاغی کمتریم تبریک می گویم ... برسون را در عالم هنر باید پرستید ... بعد از خدا، او هنرمند ترین است ...

academytaraneh's avatar academytaraneh
9 سال پیش

\nدر باب سینمای استعلایی\nدر دهه های نه چندان دور سبکی با عنوان سبک استعلایی به ظهور رسید که هنرمندانی برای بیان امری قدسی از آن سود جسته اند . هنرمندانی که با فرهنگ های بی ارتباط به هم از روش های مشابهی برای بیان عواطف معنوی بهره گرفته اند. \nدر سینما نیز فیلمسازانی سبک استعلایی یکسانی را به وجود آوردند ، این سبک ماهیتا استعلایی و یا مذ.هبی نیست اما راهی (تائو در وسیع ترین مفهوم کلمه) را برای تقرب به متعال که در هر موضوع متغیر است، نشان میدهد. با وجود اینکه سوژه ی تعالی یافته در هر مورد متفاوت است ، اما هدف و روش در ناب ترین آنها یکسان است.\nرابرت برسون در فرانسه ، یاسوجیرو ازو در ژاپن و تا حدودی کارل درایر در دانمارک و کارگردانانی با فر.هنگ های دیگر ، شکل سینماییِ مشترکی را به وجود آورده اند که در آن فر.هنگ ، سیا.ست ، اقتصا.د و شخ.صیت فیلمسازان دخالتی ندارد بلکه برایند دو احتمال کلی ست : یکی تمایل به بیان متعال در هنر و دیگری ماهیت رسا.نه ی فیلم .\nچه بسا متالهین ، روانشناسان و فیلسوفان هر کدام سبک استعلایی را به شیوه هایی متفاوت تفسیر کنند اما تنها منتقدان قادر به اثبات آن اند . بدین منظوره باید به اقامه ی دلیل پرداخت و به امید استخراج کل از جزء، فیلم ها، صحنه ها و قاب ها را تحلیل کرد و این کار نیازمند ابزار نقادی بسیار دقیقی ست که متاسفانه در جا.معه ی ما چنین منتقدانی با ابزارهایی اینچنین دقیق تقریبا یافت نمیشوند . اصطلاح استعلایی با ورود به قلمرو زبانِ روزنامه ای و خاصه منتقدان فیلم ، به دلیل تعاریف سلیقه ای و پارامترهای ناهمگون با اصل ، بیش از آنکه حلال معضلات باشد مش.کل آفرین بوده است . به تعبیر پل شرایدر منتقد سینما ، رئیس هیئت داوران جشنواره ونیز در بخش افق ها و فیلنامه نویس (آخرین معصیت مسی.ح و راننده تاکسی از جمله فیلنامه های اوست) : «استعلایی معمولا اصطلاحی همه کاره برای منتقدان سهل انگار است!» (سبک استعلایی در سینما / پل شرایدر)\n\nبا احترام - گلستانی\n

sajjad ajami's avatar sajjad ajami
9 سال پیش

یکی ازبهترین درام هایی که دیدم.ازبرسون انتظارفیلمی جزاین رونداشتم.