Juliet of the Spirits Poster

Juliet of the Spirits 1965

7.5 Rating
13K
83
نمره منتقدین

رویاها و خاطرات به زنی در دهه 40 زندگی خود کمک می کند تا قدرت ترک همسر خیانتکار خود را پیدا کند و...

Federico Fellini
نامزد 2 جایزه اسکار و 12 جایزه دیگر

سایر جزئیات

Not Rated

خیلی کم

ندارد

1965-10-16
جولیتای ارواح
137 دقیقه
$8,734.00

کالکشن های مرتبط

مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
erfanmalaga's avatar erfanmalaga
8 سال پیش

به یاد فدریکو فلینی\n\nشاعران که میروند،فصلی از کتاب زیبایی شناسی زندگی بسته میشود. سینماگران شاعر را به یاد آورید،کسانی را همچون تارکوفسکی و پاراجانیان،که اکنون نیستند و انگار چیزی،قطعه ای از زندگی را همراه خود برده اند. و اکنون با غیاب فدریکو فلینی باز از آن کتاب چیزی کاسته میشود. فلینی از جمله ی درون نگرترین سینماگران بود،اما خاطراتش را در هیئت‌هایی سخت متنوع جلوه می داد،و سرزمینش ایتالیا را در چندگانگی اش آینه ی تمام نمای جهان می نمود.زامپانو در جاده،مارچلو روبینی در زندگی شیرین،کابیریا در شبهای کابیریا،گیدو آنسلمی در هشت و نیم،و همچنین کازانووا و پسربچه های امارکورد با یکدیگر تفاوتهای بسیار دارند،اما انگار همگی جلوه ای از درون خود فیلمساز نیز هستند.بدین گونه برای فلینی جزء از کل جدا نبود: زندگی اهالی دهکده ای که هرچند یک بار به انتظار گذر کشتی افسانه ای میمانند،یا رویاهای مرد میانسالی که در جستجوی عشقهای از دست رفته ی جوانی است،هر یک به شکلی برای فلینی شاعر به مثابه سفری است بی پایان و آمیخته با تخیلی شاعرانه که همچون گردش قطار کودکی از خاطره ای به خاطره ی دیگر باز میگردد. به واقع همهی آثارش ابعاد نمادین سفرهای درونی اویند، جستجویی همیشه نو. فلینی از فلینی به فلینی سفر میکند و در هر یک از فیلمهایش گوشه ای از فردیت خود را نشانمان میدهد.او زمانی در مصاحبه ای گفت: فیلم ساختن برای من یک حرفه نیست،بلکه شیوه ای است برای خود تحقق یافتگی و معنی دادن به زندگیم. و در سراسر سفر معنوی او به سرزمین رویاها،هر بار به گونه ای نوای شیپور سیرک زندگی در خاطره مان طنین می افکند. \nپس اکنون،در غیابش نیز آنچه می‌شنویم آوای اندوهبار ناقوسهای عزا نیست.این نوای سرخوشانه ی شیپور سیرک است،که همراه با آمیزه ای از تمامی موسیقی هایی که نینوروتا برای آثارش ساخت،خبر از جاودانگی سینمای فدریکو فلینی می دهد.\n\n\nرامین جهانبگلو\nکتاب:مدرن ها\nنشر:مرکز.

meshkibaf1344's avatar meshkibaf1344
8 سال پیش

این فیلم یک سینمای واقعیست. فلینی زبان تصویر و مضمون سینمایی رو به خوبی می داند.\nتمام پیچیدگی های درون انسان مثل خیانت،انتقام ،حسادت،معصومیت،پاکی و کودکی در این فیلم با هنر فرم عجین شده است. ما به درون جولیتا ماسینا سفر میکنیم و سیرسلوک و باز پس گیری معصومیت دوران کودکی اش را از زنجیر تمایلات زشت انسانی تجربه میکنیم.\nاو اسیر حسادت و انتقام و شهوت نمی شود به طور کلی شخصیت های فلینی هیچوقت اسیر تمایلات بدشان و یا شرایط زندگی نکبت بارشان نمیشوند زیرا انسان از نظر فلینی دارای شأنی فراتر از آن است که اسیر فقر و حسادت شود.\nانسان فلینی همه ی زشتی هایش را به اسارت خود در می آورد و بر آن ها حاکمیت میکند.\nاین فیلم به سبک سوررئال ساخته شده است مثل اکثر فیلم های فلینی یعنی چیزی که شما میبینید وا قعیت ندارد اما حقیقت دارد یعنی فراتر از واقعیت واقعیت دارد و دنیای درون یک انسان را به تجربه میبینیم.\nدر این فیلم با خیانت شوهر جولیتا،بدی های درونی او از دریا وارد ساحل زندگی او میشوند و این در آغاز در دنیای خیال برای او متجسم میشود و کم کم جای واقعیت را برای او میپوشانند. شهوت حسادت و تمام رضیلت های انسانی در کنار خانه ی او همسایه میشوند و کم کم به پشت در های خانه ی او میرسند.\nاما از سوی دیگر در همان دنیای خیال او معصومیت کودکی خود را میبیند که هر روز با نزدیک شدن آن قلمرو دیگر وجودش،کودکیش را دارد با تمام عفاف و پاکیش از او دور میشوند.\nاما او به یکباره خود را می یابد و معصومیتش را از طناب که دورش بسته شده رها میکند و آن را باز پس میگیرد و اجازه نمی دهد آن را به صلیب بکشند.\nرضایل دوباره به در باز میگردند و جولیتا اجازه نمی دهد خیانت شوهرش به او را هم خیانت کار کند او معصومیت خودش را حفظ میکند.

فیلمهای مشابه