Shadows of Forgotten Ancestors Poster

Shadows of Forgotten Ancestors 1965

7.8 Rating
7K

در دهکده ای کارپاتی،"ایوان" عاشق "ماریچکا" دختر قاتل پدر خود می شود.پس از چند ماه عزاداری او به زندگی بازگشته و با "پالاگنا" ازدواج می کند."پالاگنا" فرزند می خواهد اما ذهن او درگیر عشق گمشده اش است.برای جلب توجه او "پالاگنا" سحر و جادو را امتحان می کند و...

Sergei Parajanov
برنده 2 جایزه و نامزد 1 جایزه دیگر

سایر جزئیات

زیاد

خیلی کم

1965-03-22
97 دقیقه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
ekubrik's avatar ekubrik
8 سال پیش

لطفا یک فرهیخته نقدی در باب این اثری هنری نوشته و با مصداق هایی ساختاری و فرمی از درون خود فیلم و نه با نشانه هایی از دنیای پیرامون ان ، ارزشمند بودن ان را اثبات کند.\nمن که هیچ چیز از فیلم نفهمیدم.\nارادتمند کسی که فارست گامپ را بهترین فیلم تاریخ میداند

arsalan_architetto's avatar arsalan_architetto
9 سال پیش

کیفیت این فیلم vhs هست

djmilad35's avatar djmilad35
9 سال پیش

سایه‌های اجداد فراموش شده ...\n\nنیاز نیست سینمای شوروی را بشناسی یا حتی با سبک و سیاق کارهای استاد پاراجانف آشنا باشی یا حتی اندک بهره ای از هنر داشته باشی...\nحتی اگر کر هم باشی از این شاهکار لذت خواهی برد و به پایش خواهی گریست...

kingmasoud73's avatar kingmasoud73
9 سال پیش

من به تازگی با سینمای پارانجف اشنا شدم البته رنگ انار خیلی قبل دیده بودم...و به تازگی چهار فیلم ازش دیدم و عاشق این کارگردان شدم....و لیستمم تغییر کرد...\n1- تارکوفسکی و سوخوروف\n2- برسون\n3-بلاتار\n4-لینچ\n5-پارانجف\nخیلی ممنون

academytaraneh's avatar academytaraneh
9 سال پیش

\nجهانیت از حیث کلی و بازتاب آن در سینمای پاراجانف\n\nپیش از هر واکاوی و توضیحی لازم است که اساسا در جهان بودن را با توجه به پاربن ساختارینش که جهان باشد تعریف کنیم ، به بیان هایدگر در هستی و زمان ادای این تکلیف ، چندان آسان و پیش پا افتاده می نماید که چه بسا هنوز هم بر آن باشیم که باید از آن چشم پوشید \n\nتوصیف جهان همچون پدیدار چه معنایی ممکن است داشته باشد؟\nاین مهم بدین معناست که آنچه خود را در «هستندۀ» درون جهانی نشان می دهد بگذارد تا دیده شود. پس نخستین گام آن است که آنچه را در جهان است برشمریم: \nخانه ها ، درخت ها ، انسان ها ، کوه ها ، ستارگان \nما می توانیم نمود بیرونی این هستندگان را توصیف و پیشامدهایی را که در آن ها و با آن ها رخ می دهند نقل کنیم. اما پیدا و هویداست که چنین کاری مشغله ای پیش پدیدارشناختی است و به هیچ وجه نمی تواند مناسبتی با پدیدارشناسی داشته باشد. چنین توصیفی پابستۀ هستندگان می ماند. \n\nتوصیفاتی از این دست اوصافی اند هستومندانه، حال آنکه آنچه ما می جوییم هستی است و بنا به تعریف صوری ما از پدیدار ، در این جا پدیدار به معنای پدیدارشناختی آنی است که خود را به هیئت هستی و ساختار هستی نشان می دهد.\nخصیصه ی هستی اشیاء طبیعی که شالوده ی همه ی چیزهاست جوهریّت است همان مفهومی که در این واکاوی به دنبال تبیین آن بودیم ، سینمای پاراجانف سینمای جوهریت و هر یک از آثار او مشخصا به مثابه ی جوهره ی یک فرآیند هستی شناختی اند. \n\nدر رابطه با سایه نیاکان فراموش شده ما با روایتی غیرخطی رو به رو هستیم که سایه ای را نماینده ی به زوال پیوستگان پیش از خود گردانیده است ، در شمائلی که گویی با جسمیّت و عینیّت آن ها ستیزه شده و نابود گشته‌اند، در حالی که ردّ و اثرشان به جای مانده  است؛ همچون تاثیرات زیبایی‌شناختی معنوی و همچون خاطره‌های پنهان و سایه‌وار .. و در این جاست كه همه مفاهیم گذشته‌ای كه به واقع نگذشته اند ، با آن گوهر جاودانه ی انسانی فراتر از هر مفهوم ایدئولوژیك، حاضر می‌گردند عشق ، مرگ ، تنهایی ، از كف ‌دادگی ، نومیدی ، غریزه ، قدرت روح و این فضا که صدای خود را داراست. \n\nپاراجانف، از صدای پچ‌پچ همانند موسیقی متن استفاده كرده است. مثل پچ‌پچ ماریچكا پس از مرگ. او هم چنین از موسیقی آتونال الكترونیك درآمیخته با موسیقی عامیانه، هم خوانی، آواز و صداهای ناآرام‌كننده‌ای كه با غرایز جسمی و حیوان/ انسان متناسب است به نحو ظریفی سود جسته  است. این ها برای ایجاد همان فضای اسطوره‌ای ضروری بوده‌اند، همچنان كه از ادغام رنگ و تصاویر گرافیكی برای انتقال و تأكید معنایی استفاده شده است. سرخی مرگ، سبزی بهار،‌ سیاه و سفیدی معصومیت در پرسپكتیو اسطوره‌ای كه از كودكی تا مرگ را مرور می‌كند، رسا و فكر شده انتخاب شده‌اند و البته در خدمت همان وجه غیرممكن بودن پرسپكتیو از نظر منطق عینی گرا هستند. همچنان‌كه نوع آمیزش انسان با طبیعت و حضور نیروی فراطبیعی انسان كه به آن سوی مرگ دست می‌یابد در خدمت همین پرسپكتیو غیرممكن است (بخش پایانی متن به قلم جناب آقای سیداحمد میراحسان و برگرفته از مقاله ی ایشان می باشد) \n\nبا مهر

adelmomen1367's avatar adelmomen1367
10 سال پیش

شاهکار نیست ولی ارزش یک بار دیدن رو داره\nایوان بینوا هم عجب حکایتی داشته , آخر فیلم دلم میخواست بحالش گریه کنم!\nهیچی عشق اول نمیشه !!\nبه نظر من(نظر شخصیمه) اگر همین داستانو میدادن پازولینی فیلم بهتری میشود , الانم فیلم خوبی هست هااا \nو به نظر من فیلم از اقتدار لازم برخوردار نیست از نظر کارگردانی و از ریتم می افته \nو خلاصه ای که نوشتید کلا ایراد داره

pouyan2033's avatar pouyan2033
10 سال پیش

جاش اینجا نیست ولی یه سوال داشتم این درخواست فیلمها به چه شکلیه هر فیلم باید چند بار درخواست بدیم یا نه ؟ اون رتبه ها چیه ؟ واقعا به درخواستها رسیدگی میشه؟

nima.behzadi's avatar nima.behzadi
10 سال پیش

اوه، سایه ی اجداد گمشده ی پاراجانف، محشر کبرا