در قرون وسطی شخصی به نام کایچی مجبور است همسر و مادر خود را راها کند تا به جنگ داخلی ژاپن بپیوندد. حال مادر که بهمراه عروسش تنها زندگی میکنند فردی سامورائی را میکشند تا وسایل با ارزش او را بفروشند ، این روند ادامه دارد تا وقتی که عروس عاشق یکی از قربانیانشان میشود...
شیاطین در اطرافمان! :\n\nاونی بابا یا لاشخور فیلمی است در وصف ذات کثیف انسانیت. در چنین فیلمی هیچ خیری وجود ندارد و فیلم با عنصر شر ، شکل میگیرد.\nسوراخ که هزاران سال از دوران باستان وجود دارد استعاره ای است در باب پایان تاریک و تلخ انسان ها.\nتمام افراد موجود در فیلم از پیرزن تا سای و هاچی و پیرمرد وسیله فروش تا دزد در خانه هاچی ، شمایلی از شر هستند. عنصر های اصلی داستان در باتلاقی که زندگی در آنجا هیچ معنی نداره و زندگی انسان هایی که در آن زندگی میکنند خلاصه شده در کشتن،پول و غذا خوردن و خوابیدن.\nپیرزن و سای که امیال خود را با کشتن سربازان و غارت وسایل آن ها میگذرانند روزی با همسایشان که همراه پسرش(همسر سای) در جنگ شرکت کرده بود ، مواجهه میشوند.\nهاچی از جنگ و بیرحمی در دنیا میگوید تا به کشته شدن پسرشان میرسد که راست گفتن حرف هایش یا خیانت به دوستش تا پایان به صورت رمز باقی میماند.\nپیرزن که خود سربازان را میکشت الان خبر مرگ پسرش را میشنود (همان عواقب بودایی) اما میبینیم زیاد هم متاثر نمیشود حتی طوری که سای بیشتر از مرگ همسرش، متاثر میشود!\nولی طولی نمیکشد که او با هاچی رابطه برقرار میکند و پیرزن بخاطر از دست دادن نیرو سای برای کشتن سرباز ها و اداره امور ، بسیار اعصبانی میشود و سعی در قطع رابطه آن ها دارد ( اشاره به سو استفاده دیگران مخصوصا پیرتر ها که در اواخر عمر بسیار حریص میشوند ، از بقیه).\nاما روزی سامورایی ای که در جنگ حضور داشته است مسیرش را گم میکند و به سوی پیرزن برای کمک میآید. پیرزن که بخاطر ماسک فکر میکند او شیطان است از او میترسد اما سامورایی میگوید که بخاطر صورت زیبایش از آن ماسک استفاده میکند!\nدر واقع آن ماسک استعاره از شیطان صفتی انسان هاست و شیطان انسان های موجود در اطرافمان هستند. سامورایی ثروتمندی که جنگ ها را به پا کرده است، نمادی از شیطان است و حتی بعد از کشتن سامورایی و برداشتن ماسک توسط پیرزن پی خواهیم برد که ذات شیطانی از بین نمیرود حتی صورت زیبای سامورایی نیز از بین رفته است.\nپیرزن از آن ماسک برای جلوگیری از رابطه سای و هاچی استفاده میکند و پشت دین که شیطان انسان ها را تنبیه میکند و به جهنم میبرد قایم میشود و شب ها سای را میترساند تا پیش معشوقه خود نرود.\nاما روزی که سای و هاچی به هر سختی با هم رابطه برقرار میکنند ، فردایش پیرزن میبیند که ماسک از صورتش جدا نمیشود و از سای میخواهد که او را از صورتش جدا کند و سای هم با خشونت ماسک را جدا میکند اما مانند سامورایی ، ذاتش شیطانیش در صورتش باقی مانده است و سای پیرزن را که تا حالا با اسمی خطاب نشده بود ، شیطان خطاب میکند و پیرزن فریاد میزند که من انسانم(نشان دهنده انسان ها همان شیطان ساختگی اند) و سعی میکند دختر را بگیرد اما مانند پایان همه انسان ها پیرزن در سوراخ تاریک و بی انتها(پوچی) می افتد...\n\nدر آخر:\nفیلمی که به دوستداران سینما کلاسیک ژاپنی پیشنهاد میکنم
فرو غلتیدن در سیاه چاله ایخودساختهاز حسادت و کینه و خرافات و ترسایی از عقوبت گناه \nامتیاز بنده8..
فیلمی مثال زدنی درباره چگونگی بکار گیری فرم برای پیشبرد داستان.\nجمله های زیر همگی نقل به مضمون از کانتو شیندو کارگردان فیلم ست:\n- فیلمبرداری سیاه و سفید برای نقل داستانی که بسیار ساده و سرراسته و وجود رنگ می تونست تاثیر منفی در بیان داستان داشته باشه.\n- موسیقی کوبه ای سنگین و ساده برای بیان ویژگی شر و شیطانی شخصیت ها.\n- استفاده از صداهای جانبی(مثل صدای فریاد یک مرد و یا صدای کبوتر در قالب موسیقی) برای تشدید حس جنسی موجود در فیلم.\n- استفاده از لوکیشن علفزار و گرفتن نماهای ممتد و بسته از ساییده شدن علفها به هم در باد برای شبیه سازی فضای جنسی موجود در فیلم.\n- نیمه برهنه نشون دادن دو شخصیت زن فیلم در بیشتر قسمتهای فیلم برای نشان دادن حس بدوی جنگیدن برای بقا بدون در نظر گرفتن ظواهر.\nهمگی موارد بالا به علاوه عوامل متعدد دیگه باعث میشه که این فیلم داستان ساده اش رو به شکل محکم و میخکوب کننده ای بیان کنه.\nنکته ای که لازم میدونم بگم اینه که این فیلم در ژانر وحشت قرار نمیگیره و شاید تا حدی از اون فیلمهایی باشه که مفهوم ژانر رو به چالش می کشه.\nدر پایان، یک فیلم قابل اعتنا از سینمای ژاپن حتی اگه فیلم رو دوست نداشته باشم هیچ دلیلی وجود نداره که نخوام بهش احترام بگذارم.
شاهکار به تمام معنا ، از داستان و فیلم نامه گرفته تا بازیگری و کارگردانی \n\nفیلم نحوه ی شکل گیری خرافات و زیر سوال بردن این خرافات رو به تصویر میکشه.روایتی ترسناک که با کارگردانی و فیلمبرداری عالی و مناسب و استفاده ی دقیق از تضاد نور و تاریکی ،شکل گرفته.
نوبوکو اوتاوا بازیگر نقش مادر شوهر تو این فیلم همونیه که بعد ها نقش کهن سالگی اوشین رو تو سالهای دور از خانه بازی میکنه
اونایی که صرفاً برای صحنه های جنسی قصد دانلود دارن ، دانلود نکنن که پشیمون می شن ...\nاما اونایی که عاشق سینما هستن و دنباله یه فیلم خوب با یه داستان بکر می گردن دانلود کنن...\n\nفیلمش خیلی خوب بود ... من زیاد فیلم ترسناک نگاه نمی کنم چون اکثر فیلم های ژانر وحشت مزخرفن اما این فیلم واقعاً حرفایی برای گفتن داشت.\nیه جورایی حال و هواش شبیه سریال واکینک دد بود!
میبینم که اوشین مرحوم هم بازی کرده.......
از نظرمن فیلم قشنگی بود اساتید دوس دارن دان کنن قشنگ بود حوصله می خواد دیدنش تا آخرش چون حالت معمایی داره
نظرم من نه خوب نبود
یک درام مسحور کننده از کنتو شیندو کبیر\nیک پیشنهاد درجه یک برای علاقمندانی که درنظر دارند گونه دیگری از ترس و هیجان رو تجربه کنند\nبدون شک غافلگیر خواهید شد.\nخوشبختانه اثر رعب آور دیگری از این انسان یک قرنی سینمای ژاپن در سایت گنجانده شده که بی تردید باید در نوبت دانلود قرار دهید.
موضوعش بد نبود ولی اصلا خوش ساخت نیست. توصیه نمی کنم ببینید.
دوستانی که این پیامو میخونید اگه لطف کنید جند ثانیه وقت بذارید و فیلم four friends 1981 رو درخواست بدید ممنون میشم خیلی دوس دارم این فیلمو ببینم الان دخواست دادم رتبه 3018 ام بود کلا نا امید شدم crying crying crying
این فیلم یک شاهکار بی همتاست
این یک چیز طبیعی هست که کامنتها ثبت نشن؟
دوستان یه سوال قبلا خیلی وقت پیش یه فیلم دیدم که فقط دوتا صحنه اش رو یادمه یه جا که با کشتی از وسط دو تا کوه رد میشن و وقتی رد میشن کوه ها به هم نزدیک میشن.\nیه جا دیگه هم این که یه مرد توی یه زمین میجنگه و یه سری دارن نگاهش میکنن و یه سری موجودات فک کنم مثل اسکلت بودن که از زیر خاک بیرون میان.\nهر کی میدونه چه فیلمیه دریغ نکنه ممنون.
استفاده هدفمند از سینمای سیاه و سفید به نفع خود در تصویر خیره کننده از قتل، حسادت، و غریزه انسانی غیر قابل کنترل در دوره تاریک از تاریخ ژاپن است.
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه