«سياه مو»: يک سامورايي (ميکوني) همسر وفادار (آراتاما) خود را ترک مي کند تا با زن ديگري (واتانابه) ازدواج کند... «هوئيچي بي گوش» شبي روح يک سامورايي نزد پسر نوازنده ي نابينايي (کاتسوئو ناکامورا) مي آيد و از او مي خواهد تا براي حاکم خردسال مرده اي آواز بخواند...«يک فنجان چاي»: «کانايي سامورايي» (گانمون ناکامورا) مشغول نوشيدن چاي عصرانه اش است، که تصوير يک سامورايي ديگررا در فنجان چاي خود مي بيند... «زن برفي»: دو مرد هيزم شکن (ناکادايي و اوکادا) در برف و بوران در کلبه اي خالي پناه مي گيرند. ناگهان، زني (کيشي) از غيب مي رسد و حادثه هاي عجيبي اتفاق مي افتد...
سلام . دیشب ۳شهریور۹۶ سینما ۱ بحث مفصلی در مورد فیلم کرد من هنوز فیلم رو ندیدم ولی باید دیدنی باشه با توجه به جوایزی که کسب کرده!!
کوبایاشی، میزوگوچی، اوزو، کوروساوا! آثارشون انتخاب های فوق العاده ای هستند برای درک قدرت سینمای ژاپن از اواخر دهه چهل تا زمان مرگ کوروساوا. \nسینمای کره جنوبی پیشرفت خوبی کرده اما ژاپن با وجود چند فیلم خوب اصلا قدرت سابق رو نداره...\n
امروز 27 بهمن ماه 1395 زاد روز بزرگ مرد سینمای ژاپن ماساکی کوبایاشی (1916-1996)است. یادش گرامی باد.
سلام \nخب این فیلم رو با توجه به زمان خودش باید سنجید\nبه این نکته ها توجه کنین لطفا\nقدیما خیلی کم فیلم هولناک ارواح بود، لازم نبود حرکت تند و یا کنتراست زیاد بدن،\nاکثرا تلویزیون ها سیاه و سفید و غول آسا بودن، و اکثر مردم پشت تلویزیون دنبال بازیگرا بودن، که به خودیه خود ترسناکه مثل فیلم حلقه\nمردم جلوه های ویژه رو اصلا نمیشناختن\nارزش این اثر زمانی براتون تداعی میشه که یادآور بشین کل فیلم رو به صورت آنالوگ فیلم برداری کردن\nفیلم رو با دست تو فضای تاریک خونه بهش جلوه ویژه دادن\nالبته قدیما خود فضای خونه ها هم ترسناک بود، \nاین فیلم برای یه صحنه نمیترسوندت، مثلا یدفعه دل و رودت بریزع\nاما داستانش بعدها میاد تو ذهنت مثلا وقتی تو مورد مشابه دیگر میوفتی\nترسناکیش اونجاست\nاونوقته که هول برت میداره
خیلی قشنگ حتما دان کنید
نمره 10 از 10 بی چون و چرا به این تابلوی زیبای نقاشی ژاپنی
ساعت اش چند بود؟!
نه بابا ؟! چقدر تواطلاعاتت زیاده! مطمئنی اینایی رو که میگی ، قبلا کس دیگه ای ، مثلا راوی خدا بیامرزش اول فیلم نگفته؟!
سینمای ژاپن در دهه پنجاه میلادی با مربع کوروساوا، میزوگوچی، اوزو، کوبایاشی هنر خودش رو در داستان سرایی و بیان محتوایی عمیق به جهانیان ثابت کرده بود،اما وقت اش بود هنر خود در تصویر سازی، با استفاده از سنت های فولکلور شان همچون نقاشی و شعر و تئاتر به جهانیان نشان دهد،به همین دلیل شرکت توهو که بزرگترین شرکت فیلمسازی آن زمان ژاپن بود،با بهره‌گیری کوبایاشی، دست به ساخت پرهزینه‌ترین فیلم ژاپن تا آن زمان زد. \nکوبایاشی بیش از آن که قصد داستان سرایی کند،میل به نمایش هنر فولکلور ژاپن را دارد،چونان که در اپیزود اول داستانی افسانه‌ای روایت میشود،که بیش از یک دهه قبل میزوگوچی در اوگتسو آن را به زیباترین شکل ممکن بیان کرده بود،و در دیگر اپیزود ها نیز(به جز اپیزود چهارم)ما با داستانی سرراست و گاه بیش از حد عامیانه مواجهیم،داستان هایی که سینه به سینه بین عوام چرخیده.\nاما کوبایاشی در پس این داستان های به ظاهر بی ارتباط به یکدیگر،به دنبال بیان محتوایی واحد میگردد،گریز ناپذیری انسان در حیات دنیای اش در این جهان،چه مادی چه در کالبد روح.\nبه عقیده کوبایاشی انسان مسخ این عالم است،مبهوت دنیاست،مریض وجود داشتن و بودن است،انسان های دنیای کوایدان حتی پس از مرگ نیز دست از سر این دنیا بر نمیدارند.چونان که زن مو سیاه پس از مرگش هم در صدد انتقام بر میآید،زن برفی میان روح و جسم،میان بودن و نبودن وامانده،ارواح سامورایی ها همچنان مرثیه ی حماسه سرایی دارند،و روح اپیزود آخر همچنان قصد خودنمایی را دارد،با حلول در آب.\nکوبایاشی با میزانسن و لوکیشن بی نظیر اش هم سعی در القای عدم راه فرار از دنیا را دارد،با به کارگیری لوکیشن استدیویی و استفاده از نقاشی های سنتی در پس زمینه،خلق جهانی محدود و گریز ناپذیر را تداعی میکند.(توجه داشته باشید که در آیین بودا به کارما و نظریه تناسخ معتقد اند)\nدر پایان باید گفت کوبایاشی با دست اندازی به هنر ژاپن، تصویر جدیدی از سینمای این کشور به جهانیان ارایه کرد،فیلمی که بیش از هر فیلم دیگری ژاپنی است،اوج این هنر در اپیزود سوم نمایان میشود،آنجا که کوبایاشی نقاشی و شعر و تصویر را همسو میکند برای نقل داستان اش.
سه ساعت تئاتر ترسناک ژاپنی\n
کلید اسرار به سبک ژاپنی\nفیلم خیلی خاص هست و از مجموعه ای داستان های غیر مرتبط سامورایی تشکیل شده\nمن خوشم نیومد ، انگار داری سه ساعت یه کتاب داستان و ورق میزنی\nکند ترین فیلمی هست که دیدم تا حالا\nبازی های فیلم خیلی سطحی هست\n
بنده به همراه ده ونزده نفر از همراهان مقابل جناب کوبایاشی تعظییم می کنیم.
متاسفانه زيرنويس قابل دانلود نيست
به فیلمهای تاریخی ژاپنی علاقه دارم و خیلی هاشون رو دیدم .\nاین فیلم اصلا جذبم نکرد برعکس فیلم هاراکیری که یکی از بهترین فیلمهایی بوده که دیدم.\nکاملا حوصله سر بر بود این فیلم
تعظیم، تعظیم، تعظیم، تعظیم به کوبایاشی بزرگ، بخاطر ساخت این اثر ارزشمند
کابوس دوران کودکی من بود این فیلم...
ابن فبلم ترسناک و خاطره انگیز ژاپنی میشه گفت از بهترین فیلم ها در زمینه ارواح هست . \nفضای بسیار خاص و سکوت در این فیلم این اثر را از جاودانه ترین اثار سینمای ژاپن و دنیا تبدیل کرده.\nبنده به نوبه خودم از بخش دوم این فیلم(زن برفی) بسیار ترسیده بودم.
کوبایاشی کارش درسته
my top 10 list
عاااااااااااااااااااللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییی\n
بهترین فیلم کارگردانی خوش ذوق و خلاق. \nبا این فیلم و راشامون به سینمای ژاپن علاقه مند شدم...\n\nبا این فیلم کوبایاشی به افسانه های کهن ژاپن می پردازه و انصافا کاری خیلی متفاوت ارائه داده. و همچنین ناسیونالیست بودنش رو اثبات کرده. \nخلاقیت در این فیلم موج میزنه... \nمخصوصا چیزی که واقعا من رو منقلب کرد نورپردازی این فیلم بود، در حین فیلم چندین بار نورپردازی به شکل استادانه ای تغییر میکنه (مخصوصا در اپیزود زن برفی)\nخلاصه شاهکار کرده این نابغه
این فیلم پرخرج‌ترین فیلم ژاپنی تا زمان خود بود و چهار سال صرف تدارک مقدمات آن شد و فیلمبرداریش نیز یکسال به طول انجامید.این فیلم توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را در سال ۱۹۶۵ از آن خود کند.همچنین نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.\nWiki
هنوزم بعد از گذشت بیش از دو دهه با اینکه شاید فیلم نسبت به فیلمهای امروزی از نظرجلوه های بصری مسخره به نظر بر رسد اما ادم رو هنوز مسحور و میخکوب میکنه !
سه گانه وضعیت بشری کوبایاشی با کیفیت بالا gabe موجود هست با حجم 4 گیگ هر قسمت خواهشا اضافه کنید\n
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه