ژاپن، سال ۱۶۳۰، پس از پايان جنگهاى داخلى بسيارى از سامورايىها بىكار شدهاند. سامورايى جوانى ( ايواشيتا ) به اميد لطف، سراغ طايفهى آيى مى رود و وانمود مى كند كه قصد هاراكيرى دارد. اما، برخلاف انتظار، او را مجبور به اين اقدام مى كنند. پس از آن پدرخوانده ى سامورايى ( ناكادايى ) كه دخترش را نيز به همسرى او در آورده، براى انتقام وارد عمل مى شود.
nice
من این فیلم رو خیلی وقت پیش دیدم ولی بازم نگاش کردم چون ب نظرم در سبک خودش عالی و بی, نظیره من بهش 8 دادم و از دوستان میخوام زیاد بر اساس امتیاز فیلم دانلود نکنن چون هرکس, یه سلیقه ای داره من ب شخصه همه سبک فیلمی میبینم هم درام اکشن هم تاریخی پس هرکس مطابق میل و تعصبش ب هر فیلمی امتیاز میده پس قبل از دانلود هر فیلم اول ببینید خودتون چی دوس دارین این فیلم ب نظرم از اون دسته فیلم هاست که هرکسی نمیتونه خوشش بیاد چون یه درک بالا میخواد ک چنین ژانری مورد پسند واقع بشه
نقد فیلم hara-kiri (خودکشی به سبک سامورایی) از ماساکی کوبایاشی\n\nبهتر است این متن بعد از دیدن فیلم خوانده شود.\nفیلم به دلیل دو آتراکسیون، یعنی کارگردانی خوب و موضوع جذابش، می تواند تظاهر کند که فیلم جدی است اما آقای کوبایاشی به هیچ وجه قادر نیست ادعاهای فیلمش را ( که کوچک نیست) بسازد و به نظر من فیلم ضعیفی است و حتی با نوع تفکر فیلمساز در این فیلم نیز مشکل دارم. ضعف اساسی هم در عدم توان ساخت فضاهای مختلف فیلم است.\n\nیکی از ادعای بزرگ فیلم در مورد ظاهر و باطن سامورایی است که فیلمساز سعی می کنه با آن عروسک زیبا و پر ابهت بر تخت نشسته که گویی صورتی از سامورایی اصیل است، این قضیه را هجوکند و به نحوی سامورایی حقیقی را از آن متمایز کند.اما فیلمنامه ی اثر، حتی موفقیتی نسبی نیز در این مورد پیدا نمی کند و در دیالوگ این امر به شعار تنزل پیدا می کند و فیلم را از درون می شکند. چرا که این امر تبدیل به درام فیلم نمی شود و کارگردان توان ساخت شخصیت موتومه را اصلاً ندارد، در صورتی که این شخصیتی است که قرار است در نوع نگرش هانشیرو از سامورایی بودن، تحول ایجاد کند. اما منش شخصیت موتومه در فیلم غایب است و اولاً ما نه عشقش به همسرش را می فهمیم و نه شرایط اقتصادی رو به زوالش در فیلم حس می شود بلکه همه ی این ها در چند دیالوگ کوتاه از زبان هانشیرو، خلاصه می شود و این موجب می شود که نه تنها فضای اثر ناقص باشد بلکه همزاد پنداری تماشاگر را نیز کمرنگ می کند. در کنار این امر به طور کلی در ساختن فضای قرن هفدهم ژاپن، فیلمساز ناتوان است و مدام اتفاق های دفعی فراوان رخ می دهد که زیاد دلیلش در فیلم روشن نیست و این باعث می شود وضیعت خطیر شخصیت ها برای ما ملموس و باور پذیر نشود. همچنین ریتم فیلم در نیمه ی دوم به شدت افت می کند.\nدر واقع نوع ری اکشنی که از مرگ تودومه، هانشیرو می گیرد و از نوع نگرشش به سامورایی بودن، متأسف می شود در فیلم دفعی رخ می دهد و هیچ جایگاهی در کمپوزیسیون اثر ندارد. در کنار این، آن عروسک ( به اصطلاح نماد سامورایی) تبدیل نمی شه به یک نماد و شکستنش توسط هانشیرو معنایی پیدا نمی کند.\n\nعلاوه بر این ها، هانشیرو خودش را مقصر اصلی اتفاقی می داند که برای تودومه افتاده است، خوب اگر اینطوره چرا دنبال گرفتن انتقامش هستی چرا که خود تودومه خواسته است که هاراگیری کند. ثانیاً مسئله ای که خیلی مهم است همان مضمون مورد علاقه ی کوبایاشی یعنی شرایط انسان است در وضعیت های مختلف. اول از همه شرایط اقای تودومه که در فیلم به خوبی تعریف نمی شود اما دوم این است که هانشیرو خواهان این است که کاگیو ابزار ندامت کند که چرا از شرایط او سوالی نکرده بودی، این دیگه خیلی بدهچرا؟ اولاً او مسئول پرسیدن این امر نیست و ثانیاً اگر ما به شرایط هر انسانی نگاه کنیم می توانیم تمام کارهای بد و خوب او را توجیه کنیم و در این شرایط دیگر انسان بدی وجود ندارد و همین مسئله به خود برگزار کننده های هاراکیری هم بر می گردد که آنها هم شرایط مجبورشان کرده است( این یکی از عقب افتاده ترین تفکرات روش.ن فکری بوده است که حتی در حوزه ی فلسفه هیچ فیلسوف جدی ای آن را نمی پذیرد)\n\nبه نظرم این فیلم برخلاف مضمونی که کوبایاشی در سر دارد بر علیه خودش بلند می شود و در مجموع اصلاً فیلم خوبی نیست.\n
یک فیلم کلاسیک زیباوپرمفهوم.امتیازمن8
مثل اینکه هر چه کشور ژاپن از لحاظ علمی و صنعتی پیشرفت کرده از نظر سینمایی پسرفت داشته ...\nفکر نکنم دیگه ژاپن بتونه مثل همچین فیلمی رو عرضه کنه
یک فیلم ضعیف با ساختاری شکننده
بی نظیر...
ی شاهکار ب تمام معنا ،ک اصلا جای بحثم نذاشته این کارگردان \nواقعاآدم متاسف میشه ک چنین شاهکاری چرا تو فیلمای برتر imdb نیس !
اونقدر فیلنامه و کارگردانی قویه که 10 دقیقه اول فیلم متوجه میشید دارید\nیکی از بهترینفیلم هایی که در آینده بهش فکر میکنید رو می بینید.
FILMI BESIAR JAZAB VA DIDANI KE HATMAN BAYAD GHABLE MARG BEBINID 1 DERAME ENTEGHAMIYE TAMASHAIKE DOOBLEYE SATHE BALAI HAM DASHTBE KHATERE DASTANE POR KESHESHI KE DARE BA VOJUDE ZAMANE 2 SAT VA 13 DAGHIGHEI FILM AZASH KHASTE NEMISHINMAMNOON AZ SITE TINYZ KE BAES SHOD BA DIDANE IN DASTE FILMHA BEFAHMAM KE CINAMA FAGHAT HOLLYWOOD VA ORUPA NIST .IN SITE FILMHAYE KOREI VA JAPAN VA CHINI KHEILI KHOOBI HAM DARE AGE VAGHT DARIN AZ DASTESHOON NADIN
خدای فیلم بود
باشَرف ترین فیلم تاریخ سینما
گوهری ناب از سینمای ارزشمند کلاسیک ژاپن...\nبعد از گذشت نیم قرن همچنان بی نظیر و استثنایی...\nزنده باد هنر کوبایاشی...
یگانه ی سینما..... جواهر تاریخ سینما هیچ جای یحث نداره
شاهکار....\nخواهشا اگه از فیلم خوشتون اومده,از سایت درخواست کنین سه گانه کوبایاشی رو بزاره.
از اون فیلم های ناب و درجه یک که هیچ وقت تاریخ انقضاء نداره....هیچ وقت.\nبسیار متاثر کننده و زیبا .
10 از 10
هر چقدر کوروسوا دلاوری سامورایی ها رو تو میدان نبرد به نمایش میکشید کویاباشی در پشت میدان سنت های غلط و گاه افراط ورزی های اونارو به نمایش میزاشت
به نظرم هرانسانیتوزندگیشحداقلیک بار باید اینفیلم روببینه\nسنت شکنی با شمشیر چوبی!
درام 20\nفیلمبرداری 20 \nموسیقی 20\nکوبایاشی 20\nفیلم 20\nحرف نداره این شاهکار
اوج قله ی سینمای ژاپن.آسیا و حتی جهان
روایت بی نظیر کوبایاشی از دوران خفت بار و محنت آور سامورائی ها، و تقلای او برای احیای مردانگی ها و عزت آنان، در قالب اثری سیاه و سفید. هرچقدر کوروساوا دلاوری آنان را در میادین نبرد بخوبی عرضه می دارد، این کوبایاشی است که به درونیات آنان پرداخته و منش آن ها را در منگنای زندگی محک می زند.\nفیلم به شدت زیبا و پر از احساسات و هیجان است... علاقمندان سینمای کلاسیک از دستش ندن.
شاهکار
دوستان بیاین خواهشا این سه گانه وضعیت بشری کوبایاشی رو درخواست بدین سریع تر رو سایت قرار بگیره من که خیلی دنبالشم\n\nwww.imdb.com/title/tt0053114\nwww.imdb.com/title/tt0053115\nwww.imdb.com/title/tt0055233
داستانی تلخ از وجهی از زندگی سامورایی که کمتر بهش پرداخته شده.قاب بندی ها و نورپردازیش هم چشمگیر بود.شاید بهترین فیلم سامورایی که تا به اینجا دیدم!
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه