بازيگرى فرانسوى ( ريوا ) براى بازى در فيلمى به ژاپن مى آيد و با آرشيتكتى ژاپنى ( اوكادا ) براى دو روز رابطه برقرار مىكند. رنجى كه زن بابت كشته شدگان بمباران هيروشيما حس مى كند او را به ياد ضايعه اى مى اندازد كه خود در گذشته متحمل شده است...
هز کسی که این فیلمو ببینه و درکش کنه هیچوقت فراموشش نمیکنه .
از اون فیلمهایی که می بینی و مدتها راجع بهش فکر می کنی و مطلب می خونی
تنها\nهنگامی که خاطره ات را می بوسم\nدرمی یابم دیری است که مرده ام\nچرا که لبان خود را از پیشانی خاطره ی تو سردتر می یابم\nاز پیشانی خاطره ی تو\nای یار\nای شاخه ی جدامانده ی من\nشاملو
آلن رنه، شاعر خوبیه ولی کارگردان ابدا\nاین چیز هم شعر بدی نیست ولی فیلم ابدا
پوستر عالیه
هیروشیما عشق من نخستین فیلم بلند فیلمساز فرانسوی آلن رنه که اغلب گفته می‌شود برای پیشبرد هنر سینما، نقشی به همان اندازه مهم را بازی کرده که فیلم همشهری کین (اورسن ولز، ۱۹۴۱). فیلمنامه این اثر را مارگریت دوراس نویسنده شهیر فرانسوی نوشت و برای فیلمنامه این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.\n\nاین فیلم ضدجنگ در قالب درامی نامتعارف به حادثه بمباران اتمی هیروشیما می‌پردازد. این فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد و در بخش خارج از مسابقه ی جشنواره فیلم کن نشان داده شد و جایزه منتقدان بین‌المللی را برد.\n\nرویکرد رنه و دوراس نسبت به مساله زمان، یکی از انقلابی ترین جنبه های فرمال فیلم است. به طوری که کار آنها با شاهکار معروف مارسل پروست یعنی در جستجوی زمان از دست رفته مقایسه می‌گردد. زمان از منطق و بعدی چندگانه برخوردار می‌گردد و این رویکرد در رابطه ای مستقیم با محتوا و تم فیلم است که معنا می‌یابد.
ای کاش کیفیت بهتری هم داشت این فیلم
طوفان رنه ی کبیر تاثیری که هیروشیما عشق من بر روی موج نو و تاریخ سینمای اروپا گذاشت مثل تاثیر همشهری کین بر تاریخ سینمای آمریکاست.\n\nآلن رنه ی عزیز حیف شد که امسال سینما رو تنها گذاشتی.........
فیلم فرانسوی به معنای واقعی! اگه نمی پسندید سراغش نرید!
از بهترین نمونه های موج نو فرانسه...
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه