The Man Who Knew Too Much Poster

The Man Who Knew Too Much 1956

PG
120 دقیقه
7.4 Rating
64K
76
نمره منتقدین

« دكتر بن مكنا » ( استوارت ) و همسرش ، « جو » ( دى ) كه همراه پسر كوچك‏شان براى گذراندن تعطيلات به مراكش رفته‏اند ، شاهد قتل يك مأمور مخفى فرانسوى مى‏شوند كه پيش از مرگش به « بن » مى‏گويد جاسوسان مى‏خواهند يك سياستمدار خارجى را در آلبرت هال بكشند . جاسوسان براى ساكت نگه داشتن آنان پسرشان را مى‏ربايند و زن و شوهر در تعقيب‏شان به لندن مى‏روند .

Alfred Hitchcock
برنده 1 جایزه اسکار و 2 جایزه دیگر

سایر جزئیات

PG

ندارد

خیلی کم

1956-04-29
120 دقیقه
$2,500,000.00
$8,190.00

کالکشن های مرتبط

برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #1
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #2
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان #3
برترین فیلم های دهه 50 از دیدگاه ایرانیان مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای برنده جایزه اسکار مشاهده
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #1
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #2
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار #3
مجموعه تمام فیلمهای حاضر در مراسم اسکار مشاهده

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
meshkibaf1344's avatar meshkibaf1344
7 سال پیش

یک اثر استثنایی از هیچکاک\n\nقصه ای درباره ی ایجاد هارمونی میان مادر، پسر و پدر\n\nدر واقع هیچکاک دوباره نشان می دهد که چطور توان این را دارد که با استفاده از کوچکترین جزئیات بی اهمیت در زندگی عادی، یک خانواده را در خطری بزرگ بیندازد و نشان دهد که چقدر می تواند زندگی با نظم و برنامه ریزی شده ی ما به سرعت به یک بی نظمی و خائوس بیفتد.این بار با مادری باهوش و حواس جمع طرفیم و پدری به شدت اهمال کار و بی احتیاط(که لایه ی فانتزی فیلم هیچکاک از همین بی احتیاطی پدر وارد می شود)\n\nهیچکاک بی احتیاطی بنجامین مکنا را از همان آغاز نشان می دهد که در سکانس اول بنجامین در اتوبوس خوابش می برد و پسرش با کاری که انجام می دهد موجب می شود که برنارد به آنها نزدیک شود و با سوالات پی در پی از تمام جزئیات سفر مکنا با خبر شود. در این سکانس ما بی احتیاطی بنجامین را می بینیم که توسط همسرش به او تذکر داده می شود اما راه را برای نزدیک شدن برنارد به خانواده اش، باز می کند.همچنین در میزانسن هم جایگاه متزلزل پدر خانواده را در رستوران اوایل فیلم می بینیم که چه در نشستن و چه در خوردن، مکنا موفق نیست و در واقع هیچکاک با این میزانسن موقعیت متزلزل او را بین خانواده ی دریتون و لویی برنارد نشان می دهد(این میزانسن یعنی مضمون سینمایی).\n\nدر واقع لایه ی فانتزی فیلم هیچکاک(که همان نقشه ی کشتن مردی س.یاسی است) از همین موقعیت متزلزل پدر خانواده وارد می شود و کل فیلم درباره ی این می شود که پدر باید تحول پیدا کند و دارای کنش مثبت شود و خانواده ی خود را از خائوسی که در آن افتاده است نجات دهد. اگر به کنش های بنجامین توجه کنید همیشه شکست خورده است. در آغاز فیلم که بی احتیاطی های فراوان می کند. آمبروس چپل را اشتباه می گیرد( که میزانسنی که درون آن مغازه هیچکاک گرفته است فوق العاده است و جایگاه های دوربین و تقطیع بسیار دقیقی دارد). در کل.یسا نمی تواند پسرش را نجات دهد و با ضربه ای بیهوشش می کنند و در صحنه ی نمایش ارکستر هم کار اصلی را همسرش انجام می دهد. یعنی جو کانوی بسیار باهوشتر و محتاط تر است و در واقع این فیلم، فیلم پدر است که باید محکم و کنشگر شود.\n\nسکانس نمایش ارکستر در سالن را هیچکاک عالی گرفته است یعنی کل فضا را بدون حتی یک جمله، در تصویر می سازد و ما با تدوین فوق العاده ی هیچکاک که هر لحظه شدید تر می شود و ریتم تندتری پیدا می کند(بین قاتل، قربانی ، جو کانوی و سنج های در دست آن مرد) دلهره ی فضا را حس می کنیم و حس جو کانوی هم برایمان کاملاً ملموس است و در همین جا تقلای پدر را هم می بینیم که به سرعت همه ی اتاق ها را می گردد و با پیدا کردن مجرم اولین کنش مثبت خودش را نشان می دهد اما این با کمک همسرش اتفاق می افتد.\n\nسکانس بعدی که دیگر حیرت انگیز است یعنی حرکت صدای آواز مادر که لحظه به لحظه با تدوین و حرکت دوربین هیچکاک جلو می رود و پسر خودش را می یابد و بعد از ارتباط بر قرار کردن مادر با آواز و پسر با سوت با یکدیگر حالا پدر گام سوم را بر می دارد و این دو صدا را به یکدیگر متصل می کند و اینجا هارمونی خانواده را کامل می کند.\n\nهمیشه گفته ام همیشه لایه ای از یک قصه ی جنایی در سینمایی هیچکاک وجود دارد اما این لایه مورد نظر هیچکاک نیست و تنها وسیله ای است که شخصیت هایش را به چالش بکشد همانطور که خودش گفته است آن لایه ی جنایی مگافی است حالا مگافی چیست؟؟؟؟ هیچ است. اما به نظر من نیستی است که هستی را در بر می گیرد و دوباره هستی با تقلای خودش از نیستی خارج می شود.\n

mohammadghamkhar0011's avatar mohammadghamkhar0011
8 سال پیش

بد نبود\n

edFRG334's avatar edFRG334
8 سال پیش

شاهکار استاد هیچکاک ... به هیچ عنوان از دستش ندید

navidac75's avatar navidac75
9 سال پیش

کاری به آوینی ، فراستی ، افخمی و در جبهه ی مقابل بابک احمدی ندارم . ما هیچکاک رو دوست داریم . مولوی کسی که برخلاف تو نظر میده بیشواد و احمق نیست . تو هم اگه میتونی به جای کوچیک کردن بقیه خودت رو بزرگ کن

shahlafer's avatar shahlafer
9 سال پیش

سلام دوستان یوزر نیم جدیدمه و تنها یوزری که الان استفاده میکنم برای اینکه مطمئن بشید خودم هستم فیلم روبان سفید رو از فیلم های کمدی مورد علاقه ام برداشتم و فیلم پرده جعفر پناهی رو گذاشتم.

saeedmolavi95's avatar saeedmolavi95
9 سال پیش

برای بار دومه که این کامنت رو میگذارم! و دفعه قبلی پاک شد و البته از شبه طرفداران ترسو هیچکاک جز این توقعی نداریم! : )\n\nجالبه اون منتقدنما هايي که دم از دين ميزنند و در عين حال آثار سردمداران سينماي ديني رو مثل تارکوفسکي و برسون ميکوبند و خودشون رو با هيچکاک جر ميدند هرگز از اين فيلم بحثي نکردند و نگفتند که اين هيچکاکي که سينماش رو در عين بي حيايي وبي شرمي سينماي ديني تعبير کردند! چرا بايد در اين فيلم اسلام و مسلملنان رو طوري ترسيم کنه که شبيه انسان هاي وحشي باشند که حتي به بچه ي مسافران خارجي که سهوا دچار اشتباهي شده رحم نميکنند(سکانس آغازين) و يا چرا فرهنگ اسلامي رو اونطور مورد هجو قرار ميده(سکانس غذاخوري در هتل) \nالبته اين هم باز مهر تاييد ديگري براي اثبات بيسوادي اون منتقدنما هاي احمق هستش و خوشبختانه ديگر جوانان ما به قدري به بلوغ سينمايي رسيدند که خزعبلات اون فسيل ها برايشان ذره اي ارزش هم نداره.

masoodmahmoodvand's avatar masoodmahmoodvand
10 سال پیش

آواز به جیغ بدل می شود . کنسرت به مبارزه ای درونی برای تصمیم گیری برای نجات زندگی. اوجگیری مردی نمادی از سلطه وآسیب بذیری او می شود. سفری به دور دنیا به سفری درونی بدل می گردد. ومردی که زیاد می داند جون خود را مهم می داند مورد سو استفاده دیگران می شود.