ریفیفی بدون شک یکی از بهترین فیلم های سرقتی تاریخ سینماس\n\nیکی از جذاب ترین و نفس گیرترین سکانس های دزدی تاریخ سینمارو میشه در این فیلم دید سکانسی طولانی که کاملا در سکوت کامل و بدون رد و بدل شدن دیالوگ میگذرد.\nبازی بازیگرا خصوصا جان سقوه بازیگر بلژیکی در نقش تونی استفانوی و سزار میلانی با بازی خود ژول داسین،موسیقی شنیدنی جورج اوریک،طراحی صحنه ی عالی الکساندر ترونر \nشخصیت پردازی درست،روایت عالی فیلم و نماها و حرکات دوربین به قاعده از نکات خوب فیلم هستند.\nامتیاز ۹/۱۰
کلاسیکی ناب و خلاق که بسیاری از دزدی‌های سینما (از 11 یار اوشن تا سریال فرار از زندان) از آن دزدی (بخوانید الگوبرداری) کرده‌‌اند.\n\nدزدی این فیلم جریانی است و ماجرای پس از دزدی‌اش جریانی دیگر... و رسیدن از یک دزدی هالیوودی به معنایی اروپایی در انتها خود داستانی مجزا!\nکارگردانی جلوتر از فیلم‌نامه است. فیلم‌نامه هم جذاب است، اما این‌ کارگردانی است که عنصر سکوت را در این فیلم برجسته می‌کند، تا صدای زیر زمزمه‌ی زن قبل از دزدی پررنگ شود. میزانسن کار است که در صحنه‌‌ی صامت، و سکانس سراسر سکوت دزدی، گلومان را فشار می‌دهد و اجازه‌ی نفس کشیدن نمی‌دهد. تدوین که به خوبی فیلم‌برداری اثر را درک می‌کند و با کات‌هایش ابتدایی فضایی رئال و رفته رفته اکسپرسونیستی پرمعنا خلق می‌کند.\nو فیلم‌نامه در ابتدا با قوت شروع می‌کند. اگر قرار باشد داستان یک دزدی را بشنویم حرف ندارد. شروع، رویارویی، و اتمام! یک ماجرای پیچ‌ در پیچ که ساختاری محکم دارد. اما ماجرای پس از دزدی، اگرچه فیلم را عمیق‌تر می‌کند، اما لق می‌زند. نمی‌چسبد. به زور چسبانده شده. آن‌هم با نقطه عطفی به لو رفتگی «انگشتر».\n\nبا تمام این حرف‌ها می‌توان دید. لذت برد و قدرت تصویر را احساس کرد.
رابرت حسین بازیگر ایرانی اصل و فرزند امان الله حسین از بزرگترین اهنگ سازهای دنیا
نمره منتقدین: 97/100
در یک کلام شاهکار... دیدن این فیلم به همه مسلمانان جهان پیشنهاد میشود)))))))))
در دانلود این فیلم شک نکنید عالیه
به نظرم از نوآرترین نوآرهای تاریخ سینماست و شاید بهترین آنها. شاهکاری فراموش نشدنی و کم نظیر . فیلمی سیاه و تلخ و دومین کار اروپائی داسین، پس از اینکه دیگر در هالیوود به دلیل همکاری نکردن با کمیته بررسی فعالیت‌های ضد آمریکائی سناتور مک کارتی امکان فیلم‌سازی بهش نداد. سکانس ۲۸ دقیقه‌ای سرقت بدون گفت‌وگو و موسیقی عالی بود و سردمدار فیلمهایی با صحنه های پیچیده ی سرقت محسوب میشود. فیلمی که بعدها الگوی فیلمهایی نظیر یازده یار اوشن لوئیس مایلستون و افراد ناشناس همیشگی ماریو مونیچلی شد. فیلمی که تاثیر آن را به وضوح در فیلمهای بعد از خود، از کشتن کوبریک گرفته تا سگ های انباری تارانتینو، میتوان مشاهد کرد.\nفرانسوا تروفو در مورد فیلم می گوید: بهترین فیلم نوآری که تاکنون دیده ام. مخصوصا که براساس بدترین رمان نوآری که تاکنون خوانده ام ساخته است حتما دوستان ببیننش
آدم نمی دونه به امتیاز imdb اعتماد کنه یا نظر و امتیاز کاربرا ؟
عالی بود \n
خسته کننده
8 > 8.5
خیلی مزخرف بود
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه