«بلانش دی بویس»، که مشکلات زیادی را در زندگی متحمل شده است، پس از اخراج از مدرسهای که در آن به تدریس مشغول بود، برای دیدار با خواهرش «استلا» به پیش وی و شوهر خواهرش «استنلی کووالسکی» میآید. استنلی که یک قمارباز است از بدو ورود بلانش سر ناسازگاری با وی دارد و از طریق یکی از دوستانش از گذشتهٔ بلانش باخبر میشود و ...
خیلی کم
زیاد
یک فیلم عالی با دو بازیگر با بازی های سحر آمیز لحظاتی که بلانچ عصبی و جدی میشد مبهوت و لحظه ای که استنلی قسمت مربوط به خودش رو از روی میز غذاخوری تمیز میکرد محو هنر براندو در بازیگری شدم
خودشون دیدن نمیتونن بازی که مارلون براندو کرد و با اسکارر بهش پاداش بدن بیخیال شدن
یکی از بهترین های تاریخ سینما با فیلنامه یی منسجم و میزانسن های عالی و بازیهای بی نظیر، رسالت هر سینما دوستی دیدنِ حداقل یک بار این فیلمه...
از اون جا که اکثرا بازی هنرپیشه های زن کمتر به چشم میاد باید بگم بازی ویوین لی تو این فیلم چیزی فراتر از شاهکاره.خود فیلم هم که دیگه نیازی به تعریف نداره
خداوندگار بازیگری ، اسطوره تمامادوار ، میپرستمت براندو ❤
با وجودیکه اکثرا شخصیت استنلی را دارای خوی وحشی و نابودکننده بلانچ قضاوت می کنند اما به نظر من استنلی اتفاقا ادم زحمت کش و خانواده داری بوده که علاقه بی پایانی به همسرش داشته، بلانچ هوسباز و سبک مغز به مدت 7 ماه مزاحم اسایش زندگی این دو زوج میشود و ابروی خانوادگی انهارا در معرض خطر قرار میدهد. فکر نکنم هیچ کدام از ما بتوانیم حتی یک هفته هم این وضعیت را تحمل کنیم. درسته که در پایان استنلی مرتکب اشتباهی شد اما محرک این اشتباه بلانچ با اختلال شخصیت هیستریونیک بوده که موقعیت را اغوا کننده نمود. خلاصه ادم به این صبوری کم پیدا میشود. تازه خیلی هم متعصب نسبت به ابروی خانوادگی بوده و از سبک سری های بلانچ کلافه شده بود.
از دلایل بد بودن این فیلم تناقض روابط و شخصیت ها با ادعای کازان است. در نقدها و تحلیل ها نوشته اند ویوین لی از آخرین بازمانده های طبقه ی اشراف است که به انتهای دوران اشرافیت خود رسیده و در موقعیتی تاسف آور با برندویی از طبقه ی پایین در تضاد قرار می گیرد که رفتاری حیوانی داشته و در انتها معادله به نفع همو پایان می پذیرد. خوب این از تحلیل اما از فیلم چه برداشت می شود؟ دقیقا مخالف این. زوجی در شرایط نامناسب اجتماعی زندگی می کنند و اتفاقا با وجود تمام رفتارهای غلط و منحرف زوج اما همسرش این ها را تحمل کرده و با سازش زندگی را ادامه می دهد. در این هنگام خواهرش که زنی حسود و منحرف است از راه رسیده و سعی در برهم زدن این زندگی دارد. هفت ماه در این خانه می خورد و می خوابد و هرچه که می خواهد انجام می دهد انواع توهین ها و الفاظ زشت را خطاب به شوهر خواهرش روا داشته و خواهرش را نیز تشویق به ترک او می کند. شوهر خواهر نیز با صبر بسیار او را مدت ها تحمل کرده و حتی فریب وسوسه های شهوانی او را نمی خورد. خوب این زن چه نشانی از اشرافیت دارد من نفهمیدم. اگر اشرافی است که چرا حاضر شده به چنان محله ی کثیفی برود و هفت ماه چنان فضا و افرادی را تحمل کند و اگر هم اشرافی نیست که باید مثل خود آن ها شده باشد و تضادی در کار نباشد. ریختن چند لباس گران قیمت در چمدان هم کسی را اشرافی نمی کند. ادعاهای بزرگ, ناتوانی در شخصیت سازی و روایت می شود تناقض و سرگردانی و ابهام. حالا با این وضع اگر جای برندو بودید فیلم را غیر از این تمام می کردید؟
بسیار زیبا
be shakhse motaghedam baziye aghaye brando dar in film az waterfront behtar bood va mitoonest baraye in ham oscar begire .baziye khanoomevivien leigh harf nadasht
its perfect
فیلم خیلی خوبیه ولی نمایشنامش یه چیزه دیگه ست.
عجب دیالوگی\nمن با اون دخترا اونکارو می کنم چون عاشق توام :D
من وقتی این فیلم رو دیدم فهمیدم ویوین لی قوین هنرمند زن تمام دوران سینماست.
بهترین فیلم کلاسیک که تا به حال دیده ام...\nشاید هم بهترین فیلم کلاسیک ساخته شده...
ترجمه صحیح این فیلم هست تراموایی به نام ارزو... متاسفانه این ترجمه کاملا غلط هست
استلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...هی استلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا\n10 از 10...مقدمه ای بر براندو شدن براندو...اسم فیلمو باید میزاشتن چگونه براندو براندو شد !
به نقل از کتاب گفت و گو با مارلون براندو ، لارنس گرابل \nلارنس گرابل : نظرت راجع به الیا کازان چیه؟\nمارلون براندو : الیا کازان بهترین کارگردانی ست که که یک بازیگر ممکنه از خدا بخواد، چرا که کازان قبلا بازیگر بوده،ولی یه جور بازیگر مخصوص..\nچیزهایی رو میفهمه که کارگردانان دیگر آن را نمیفهمند..به بازیگر الهام میده.او چیزهای زیادی برای بازیگر دارد،اصلا بازیگر رو مجبور به مبارزه میکند..کازان از معدود کارگردانان خلاق و فهمیده ایست که میداند بازیگرش سعی دارد چه کاری بکند..\nلارنس گرابل : تنسی ویلیامز چطور ؟\nنمایشنامه هایی که تنسی ویلیامز نوشته است،زیبا و تاثیرگذارند و شاعرانه..او انسان بی نهایت حساس و راستگوییه..آدم خیلی مهمیه،خیلی شجاع..\nلارنس گرابل : ظاهرا برای آزمون بازیگری تراموایی بنام هوس به دیدن تنسی ویلیامز رفتی، درسته؟\nبراندو : چرا،همین طوره...\nلارنس گرابل : ظاهرا کلیدهای برق خونه اش رو تو تعمیر کردی؟!\nبراندو : مستراح شکسته بود.البته شایعاتی وجود دارن که می گن مستراح بوده و شایعاتی دیگه ای هم می گن کلیدهای برق بوده!(می خندد)\n
سلام به چیزی برخوردم که لازم دونستم بگم تو توضیحات خلاصه فیلم balnche dubois\nکه دو بوا خونده میشه
فیلم سینمایی اینه که بعد از 64 سال هنوز زنده اس
از نظر من شخصیت بلانش سرانجام شخصیت اسکارلت اوهارا بود اشرافی،مغرور و اغوا گر که در نهایت تنها مونده و حالا به قول خودش سوار بر اتوبوسی از هوس های حیوانی به منزل آخر رسیده. نسلی که بی زاد و رود در نهایت به دارالمجانین رهسپار میشه در حالی که نسل انسانهایی مانند استنلی که بی بندو بار آماده خور پرمدعا اما در واقع بی مصرف اند تولد دیگری یافته و زیاد میشه این آدم ها مسافران جدید اتوبوسی به نام هوس اند
حیف Vivien Leigh خیلی زود مرد، بازیگر فوق العاده ای بود....
هــــــــــــــــی استلااااااااااااااا
پاروی بی قایق!!!!!!!!!
شاهكاره
چقدر شخصیت‌پردازی تو این فیلم عالیـه. همه‌شون‌و میشه فهمید و خواسته و نیازهاشون‌و درک کرد
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه