ندارد
ندارد
متوسط. بعد از سالها ، امروزه دیگه داستان کمی آبکی و بی منطق بنظرم اومد. فقط لذت دیدار گریگوری، فیلمو قابل برام قابل تحمل کرد
به فیلم عالی با بازیگران سرشناس زمان خودش. ..
بررسی فیلم پرونده ی پارادین از استاد آلفرد هیچکاک\n\nمیزانسن دایره وار هیچکاکی\n\nیکی از موارد بسیار مورد علاقه ی هیچکاک، همیشه ایجاد درامی پیچیده میان شخصیت هایش بوده است به طوری که در این درام، شخصیت ها به مرور رازهای یکدیگر را به صورت ناخودآگاه و ناخواسته یا بلاجبار بر ملا می کنند و یکدیگر را به معنای واقعی از لحاظ روانی تخلیه می کنند. در این فیلم نیز هیچکاک چنین امری را در نظر دارد و اینبار آن را در لوکیشن دادگاه در دل یک درام دادگاهی پیاده می کند، هر چند که چندین ضعف وجود دارد که کمی به بیشتر عمیق شدن این نسبت های پیچیده در فیلم، ضربه می زند اما فیلم مهمی است.\n\nکارگردانی هیچکاک همیشه در بالاترین سطح ممکن سینما بوده است و حقیقتاً کارگردانی هم طراز او وجود ندارد و به نحوی خیره کننده توان این را دارد که روحیات به شدت متناقض شخصیت های متفاوت فیلمهایش را به تصویر بکشد و از همه مهمتر استاد ایجاد کردن میزانسن های آهنین و پیچیده است که تصویری از تصور شخصیت ها ایجاد می کند چنان که همان میزانسن نقش اصلی را در روایت فیلم بر عهده می گیرد.اما در این فیلم من چند ایراد می بینم که حقیقتاً به درام فیلم ضربه وارد می کند: 1- عشق تونی به مادلنا در فیلم ساخته نمی شود و دفعی است( که بسیار مهم است).2- روند دور شدن تونی از همسرش و نزدیک شدنش به مادلنا هم دفعی است و هیچکاک ایده ی سینمایی ای برایش ندارد.3- انتخاب گریگوری پک اصلاً برای این نقش مناسب نبوده است و به نظر من بازی بدی می کند و خیلی مصنوعی است.4- لحظات پایانی دادگاه خوب برگزار نمی شود و هیچکاک به نحوی با مرگ لاتور به طور دفعی فیلم را جمع می کند. اما با وجود تمام این ایرادات از تمام درام های دادگاهی این سال های سینمای جهان، فرسنگ ها جلو تر است و هنوز اثری عمیق و دیدنی است.\n\nچیزی که اهمیت فراوانی در این فیلم دارد و همان نیز علاقه ی هیچکاک را به ساخت این اثر جلب کرده است همان روابط تو در تویی است که در فیلم رخ می دهد و شخصیت ها را به انحاء مختلف و با انگیزه های مختلف در مقابل یکدیگر قرار می دهد تا به درون یکدیگر نفوذ کنند و دست به فروپاشی یکدیگر زنند.در صحنه ی دادگاه شما می بینید که چگونه تونی موجب فروپاشی روانی آندره لاتور می شود و چگونه فروپاشی لاتور و خودک.شی اش موجب فروپاشی ذهنی مادلنا می شود و او دست به اعتراف می زند و همینطور چگونه به طور دایروار این در نهایت به خود تونی بر می گردد و او را نابود می کند و در صحنه ی پایانی، شرمسار و حتی مجرم از دادگاه خارج می شود. در واقع شروع کننده ی بازی دادگاه بازنده ی بازی می شود و چیزی جزء تحقیر برای او وجود ندارد.\n\nاینگونه نسبت ها بین شخصیت ها و پیچششان بسیار مورد علاقه ی هیچکاک است و در هیچ فیلمی از او نیست که این حالت را نظاره گر نباشید.\n
filme kheili khoobiye az 1 kargardane bozorgva albate honar namaiye yeki az bi shomar setarehaye classice cinama yani aghaye peck .nemidoonam chera vaghti amsale aghayaanpeck_stewart_wayne_har 2 hepburn_fonda_olivier va besiari dige ro dar filmhaye ghadimi mesle in mibinamhamishe ghebte mikhoram ke chera alan 1 ghooli mesle oonha nadarim >oonam faghat ba vojude aksaran filmhaye deram va dialog mehvar . oon amanfilme iron man naboode ke kasi bahash 1 shabe maroof beshe . pas setarehaye vagheiye cinamainha hastan
حرف نداشت این فیلم
شاهکار استاد ... 10 از 10
فیلم فوق العاده از استاد هیچکاک ،بی نظیر
آقا دمت گرم،آرشیو هیچکاک رو کاملترش کن.
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه