«الن» ( کلبر )، دختر نازپرورده ى میلیونرى به نام «الکساندر اندروز» ( کانولى )، از ازدواج ناخواسته اى که پدرش براى او ترتیب داده میگریزد. خبرنگار کارکشته اى به نام «پیتر وارن» ( گیبل ) سر راه الن قرار میگیرد و این دو در فرار از میامى به نیویورک همراه میشوند...
شاید بهترین کمدی رومانس تاریخ!! با بازی دو اسطوره که هر دو برای این فیلم اسکار گرفتند: کلارگ گیبل و کلودت کولبرت.
یه دکتر خبر کن. میخوام سکته کنم!!!!!!!! با شنیدن این دیالوگ پس افتادم بخدا از خنده! خیلی کمدیش درجه یکه. کاپراست دیگه. درجه یک. حتماً کلاسیک بازا ببینن
این فیلم خیلی خوب بود\n8 از 10
واقعا عالی بود \nاین فرانک کاپرا نابغه بوده ها\nاون از چه زندگی شگفت انگیزی اینم از این فیلم\nببینید و لذت ببرید
یکی از بهترین کمدی عاشقانه های تاریخ سینما\n\nکمدی رمانتیکی بسیار جذاب که بعد از گذشت این همه مدت هنوز تازه به نظر می رسد.کاپرا در تجربه ی کارگردانی این فیلم توانایی اش رو در توصیف طنزآمیز محیط اجتماعی آن سال های آمریکا به نمایش می گذارد و جوری با ماجرا برخورد می کند که بیننده واقعیت تلخ اون زمان رو از یاد میبرد.\nاز همان ابتدا فیلم بر اهمیت گفت و گوها میان شخصیت ها تاکید دارد فیلم پر از دیالوگ های دیوانه وار و شیرینه که همگی به شخصیت تبدیل میشن.معرفی پیتر و الی به خوبی صورت گرفته هردو شخصیت هایی با موقعیت هایی شبیه به هم دارند و در یک مسیر قرار می گیرند و شیوه ی برخورد و آشنایی آنها جالب است.\nفیلم تک صحنه های فوق العاده زیادی داره به عنوان مثال .ابتدا صحنهای که «پیتر و الی» به علت خرابی جاده، مجبور میشوند شبی را در یک مُتل بگذرانند. در اتاقی که آنها اجاره میکنند اتفاقاتی رخ میدهد که از لحظههای به یادماندنی فیلم هستند، «پیتر» که حالا عاشق «الی» ست، به او میگوید «اتاق را به عنوان آقا و خانم ثبت کرده ام» و جالب تر اینکه «پیتر» مابین تخت خوابهای اتاق (با استفاده از طناب و پتو) یک حریم خصوصی ایجاد میکند که آن را «دیوار اریحا» مینامد؛(اریحا: نام مکانی در شهر بیت المقدس که بارها در تورات آمده است) این حریم خصوصی تا وقتی که آنها دیگر یک زوج هستند و به ماه عسل رفتهاند پابرجاست.\nکارگردانی و فیلمنامه شاهکارن و همه ی عوامل در خدمت کلیت داستان و روایت فیلم هستن بازی بازیگرا هم فوق العادس\nامتیاز ۹.۵/۱۰
برنده اسکار چی؟؟؟
یک رومانس کمدی ساختار گرا و به شدت گیرا وشیرین. واقعا هر تعریف و توصیفی برای وصف بازی کلارک گیبل بزرگ ناقصه. در واقع اولین پایه های ساخت فیلمهای معمول کمدی و عاشقانه معاصر با این فیلم ساخته شد.از پایان بینظیر و هیجان انگیز فیلم هم واقعا میشه به عنوان یک پایان معقول و منطقی که جواب تمام سوالامون درباره شخصیتها و فیلمنامه رو میده یاد کرد.
فیلم اش فوق العاده بود
خیلی فیلم قشنگی بود و جالب اینکه فیلم همسفر با شرکت گوگوش و بهروز وثوقی دقیقا کپی شده از رو این فیلمه حتی اون صحنه متل که کلود کالبرت با کلارک گیبل از عشق حرف میزنه عینا در فیلم همسفر وجود داره و این کپی کردن فیلم های هالیوودی در اکثر فیلم های مشهور وطنی خودمون وجود داره . واقعیت اینه که چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد بهترین کاری که ما تونستی توی سینما مون انجام بدیم کپی کردن فیلم های هالیوودی بوده و این شایر جایگاه سینمای خودمون در مقابل سینمای آمریکا رو نشون بده ...
7/5از 10
oh yeah ؟؟!
بینظیـــــــــــــــــــــر 10
فیلم های فرانک کاپرا فوق العاده است
فیلمی با سطح کیفی پایین ولیدوست داشتنی ..
بعدازفیلم بربادرفته به نظرم این بهترین فیلم کلارک گیبل بود
فیلم قشنگیه فیلم ایرانی همسفر هم که از روی این فیلم ساخته شده قشنگه
زیاد جالب نبود.\nواسه اینکه 100 تا فیلم ایرانی کپی شده از این اثر رو قبلا دیده بودم.
بین فیلم های تاپی که دیدم و حتی فیلم های درجه 2 یا 3 ای که دیدم بدون شک این فیلم بدترین تدوینو داره !!!! لازم نیست فرد متخصصی باشید تا ضعف تدوین فیلمو بفهمید , تعجب می کنم چطور یه فیلم با وجود اخذ تاپ 5 همچین تدوینی داره !!! مطمئن باشید بدتر از این تدوین دیگر نخواهید دید :(((((
فرانک کاپرا با داشتن سه جایزه اسکار بهترین کارگردانی جز رکورد داران است\n
فکر کنم فیلمه همسفر با بازی گوگوش و بهروز وثوقی از این فیلم کپی شده چون یه جاهاییش دقیقا مثه این فیلمه
این متنو فقط برای کسانی می نویسم که فیلم هندی دوست دارن.\nکپی شده ی این فیلم البته در داستان کلی فیلمه dil hai ki manta nahin است با بازی شاهکار امیر خان و موسیقی فوق العاده. کسانی که دوست دارن این فیلمم از دست ندن
تا حالا فقط سه فیلم تونستند هر پنج جایزه اصلی اسکار رو برنده بشند .(بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی،بهترین فیلم نامه،بازیگر نقش اول زن و مرد)\n1- این فیلم\n2- دیوانه از قفس پرید\n3- سکوت بره ها \n\nکه هر سه فوق العاده اند
روند فیلمنامه طوریه که آدمو با خودش همراه میکنه ، با این که خیلی اتفاق خاصی نمیوفته و داستان خیلی ساده ای داره اما طرز روایت فیلم و بازی خوب شخصیت های اولش آدم جذب میکنه .\nاخلاق در سینمای درام کلاسیک مخصوصا در این دوره جایگاه ارزشمند خودش داره و فیلم های این دوره بر خلاف اکثر فیلم های حال حاضر با تکیه بر اصول علمی سینما به دنبال کسب موفقیت هستند . \n\nیک نکته ای که تو این فیلم به نظرم اومد نشون دادن ساده و رک احساسات افراد هستش و خوشحالی و ناراحتی و حالت روحی بازیگر ها خیلی واضح از روی ظاهر و حرف هاشون فهمیده میشه ولی تو فیلم های مدرن برای نشون دادن حالت روحی یک فرد باید داستان دنبال کنی و روابط و صحبت های بازیگر تو یک بازه زمان بررسی کنی تا به احساس طرف پی ببری . که تا حدودی میتونه تفاوت احساسی و شخصیتی یک فرد در زمان ما و اون موقع رو نشون بده و یکی از علت هاش میتونه تاثیری باشه که دنیای مدرن روی افراد میگذاره .\n\nپیشنهاد میکنم که اگه زبان انگلیسیتون خوبه زبون اصلیش ببینید چون دیالوگ و متن فیلم نامه ارجینالش خیلی خوبه و خیلی از قسمت های طنزش اگه ترجمه بشه نمیتونه همون اثر و مفهوم متن ارجینال زبان اصلیشو برسونه .
کارهای فرانک کاپرا واقعا دیدنی ان .... فرانک کاپرا کارگردانی بود که میدونست چطور بیننده رو پای فیلم نگه داره ... خیلی لذت بردم از بازی کلارک گیبل .... یه عاشقانه خیلی زیبا\nاین فیلم در کنار زندگی شگفت انگیز بهترینهای کاپرا هستند ....
فیلم از دقیقه ی نود به به بعد گیر می کنه .
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه